خبرگزاری کار ایران

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۰۹

بسیاری از افراد از عطر گل‌های رز، یاس و سایر شکوفه‌های باغ لذت می‌برند. با این وجود، ما اغلب فراموش می‌کنیم که گیاهان معطر را داخل خانه مان داشته باشیم.

خوشبختانه تعدادی از گیاهان داخلی وجود دارند که که می‌توانند بوی شگفت انگیزی در خانه تان ایجاد کنند. بهترین گیاهان معطر برای باغ‌های سرپوشیده گیاهانی هستند که گل یا میوه می‌دهند. گیاهان با رایحه غنی نیز گزینه خوبی هستند.

همه ما دوست داریم خانه‌های مان بوی خوبی بدهند از ملحفه‌های تازه شسته شده گرفته تا شمع‌های معطر راه‌های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارند. با این وجود، گیاهان معطر داخل خانه یک راه فوق العاده برای معطر کردن خانه‌های مان به طور طبیعی هستند.

بسیاری از افراد از عطر گل‌های رز، یاس و سایر شکوفه‌های باغ لذت می‌برند. با این وجود، ما اغلب فراموش می‌کنیم که گیاهان معطر را داخل خانه مان داشته باشیم. خوشبختانه تعدادی از گیاهان داخلی وجود دارند که که می‌توانند بوی شگفت انگیزی در خانه تان ایجاد کنند.

بهترین گیاهان معطر برای باغ‌های سرپوشیده گیاهانی هستند که گل یا میوه می‌دهند. گیاهان با رایحه غنی نیز گزینه خوبی هستند. در اینجا تعدادی از بهترین گیاهان معطر با نکاتی از متخصصان در مورد نحوه مراقبت از آن گیاهان ذکر می‌شوند:

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

۱-یاس

یاس باید در صدر فهرست گیاهان داخلی باشد که بوی شگفت انگیزی در خانه شما ایجاد می‌کنند. این زیبایی معطر به دلیل توانایی بالا رفتن، گل‌های زیبا و عطر گل‌ها اغلب در باغ و اطراف ایوان‌ها می‌روید. با این وجود، یاس به عنوان یک گیاه داخلی نیز مناسب است و گل مناسبی برای رشد بر روی لبه پنجره است. گل یاس سفید معمولی تقریبا در تمام طول سال در دسترس است. یاس سفید وقتی تازه، جوان و سبز دیده شود جذاب‌ترین حالت را دارد. گل‌های سفید کوچک یاس فضا را با رایحه بی‌نظیر خود پر می‌کنند. اگر یاس در داخل خانه نگهداری شود بسیار سریع رشد می‌کند و باید آن را در یک مکان خنک نگهداری کرد.

رشد گل یاس در داخل خانه بدان معناست که می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود، اما به نظر نمی‌رسد که این امر باعث از بین رفتن محبوبیت کوتاه مدت آن گل شود. ساقه‌های گل یاس را تا آنجایی که به اندازه لازم گلدهی کرده اند، اما نه به طور کامل برش دهید. ساقه‌ها روی رشد فصل قبل گل می‌دهند بنابراین برخی از شاخه‌های جدید نباید هرس شوند.

همه یاس‌ها باید در موقعیتی باشند که هر روز مقداری نور مستقیم خورشید را دریافت کنند. در صورت امکان این گیاهان را طوری قرار دهید که بتوانند بالا بروند و برای این کار به سیم نیاز دارند. زمانی که این گیاه در حال رشد و گلدهی است به آن آب زیادی بدهید به اندازه‌ای که آن را همیشه مرطوب نگه دارد. زمانی که گیاه در حال استراحت است فقط آب کافی در اختیار آن قرار دهید تا از خشک شدن کامل خاک گلدان جلوگیری نمایید.

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

۲-گیاه قهوه

این گیاه به دلیل قابلیت نگهداری بالا شهرت دارد. اگرچه این عمدتا بدان خاطر است که خانه‌های خشک ما محیط ایده آل آن نیستند. این گیاه در فضا‌هایی با رطوبت بالا و نور غیرمستقیم روشن مانند اتاق آفتاب جایی که گل‌ها و بوی معطر آن می‌توانند شکوفا شوند بهترین عملکرد را دارد. گیاه قهوه گیاهی سرگرم کننده برای رشد است. این گیاهی است که واقعا دانه‌های قهوه را تولید می‌کند، اما احتمال هرگز به آن میزانی تولید نخواهد کرد که بتوانید با دانه‌های آن یک فنجان قهوه درست کنید! برای بهترین نتیجه آن گیاه را در معرض روشنایی قرار دهید و گیاه قهوه خود را به خوبی آبیاری کنید، اما اجازه ندهید در آب باقی بماند. رطوبت بالا برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن لبه‌های برگ ضروری است بنابراین گیاه خود را روی سطح حاوی سنگریزه قرار دهید.

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

۳-درختچه کامکوات

یک درختچه میوه دار استوایی کوچک است و به دلیل جذابیت فوق العاده به عنوان یک گیاه زیبا در باغ و در ظروف بزرگ در پاسیو نگهداری می‌شود. این درختچه همیشه سبز برگ‌های پهن براق به رنگ سبز عمیق دارد و میوه‌هایی به اندازه زیتون تولید می‌کند که از نظر اندازه و رنگ شبیه نارنگی مینیاتوری است.

این گیاهان همیشه سبز زینتی یکی از بهترین درختان میوه داخلی هستند. این درختچه به دلیل برگ سبز براق خود قادر به گرده افشانی است. درختچه کامکوات در شرایط مناسب چندین بار در سال گل می‌دهد و می‌توان از برگ‌های آن برای تهیه چای دم کرده استفاده کرد. هم چنین، میوه‌های آن نیز قابل استفاده هستند و می‌توان از آن به عنوان چاشنی در نوشیدنی کوکتل استفاده کرد. اگر پاسیو، بالکن یا حیاط دارید کامکوات شما در فصل بهار و پاییز زمانی که خطر یخبندان وجود ندارد در بهترین حالت ممکن خواهد بود و می‌توان آن را برای زمستان به داخل خانه اننتقال داد. در غیر این صورت کامکوات خود را در یک پنجره آفتابی رو به جنوب یا غرب قرار دهید جایی که نور کافی دریافت کند. اگر نور مناسبی در خانه ندارید ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز از چراغ رشد استفاده کنید و ۸ ساعت به آن استراحت دهید.

کامکوات‌ها در اواخر بهار تا اوایل تابستان شکوفا می‌شوند و برخی از انواع آن امکان شکوفایی بیش از یک بار در سال را دارند. شکوفه‌های آن رایحه‌ای شیرین و تمیز دارند که شما را حتی در فصل زمستان به حال و هوای مناطق گرمسیری مطبوع می‌برند. برای رشد و نگهداری این گیاه زمانی که خاک کاملا خشک است آبیاری کنید و در زمستان که فرآیند‌های طبیعی گیاه مانند فتوسنتز کُند شده آبیاری را کاهش دهید.

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

۴-گاردنیا

مهم‌ترین ویژگی‌ای که گاردنیا نسبت به سایر گل‌ها دارد بوی خوب آن است. این گل به سبب زیبایی و بوی خوب خود می‌تواند یک انتخاب عالی برای هدیه دادن باشد.

گاردنیا از خانواده روناس و جزء گیاهان گل دار است. بر اساس آمار‌های به دست آمده این گیاه ۲۵۰ گونه مختلف دارد. بوته گاردنیا بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی متر ارتفاع داشته و برگ‌های آن طول ۵ الی ۱۰ سانتی متری دارند.

گل‌های این بوته سفید رنگ بوده و حداقل ۵ گلبرگ دارد. در فصل بهار گل‌های گاردنیا ظاهر شده و در تابستان باز می‌شوند. گاردنیا می‌تواند داخل خانه و هم چنین خارج از خانه رشد کند. گاردنیا نوعی از گیاهان سرپوشیده است که خانه تان را گران‌تر نشان می‌دهد.

گاردنیا به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی به خاک اسیدی و دقت در آبیاری نیاز دارد. گاردنیای خود را در نور روشن و غیرمستقیم قرار دهید و زمانی که خاک کاملا خشک است به آن آب دهید. گاردنیا خاک مرطوب، اما نه خیس را دوست دارد. از آنجایی که ساعات روز در زمستان کمتر می‌شود و آسمان ابری نور خورشید را کاهش می‌دهد گاردنیای شما به طور طبیعی میزان فتوسنتز خود را کاهش می‌دهد و بنابراین نسبت به بهار و تابستان آب بسیار کمتری مصرف می‌کند. ضروری است که گاردنیا را در زمستان بیش از حد آبیاری نکنید، اما در عوض روی حفظ سطح رطوبت ۵۰ تا ۶۰ درصد تا هوای خشک و متوسط در داخل خانه تمرکز کنید.

با بوی 5 گیاه فوق العاده شگفت انگیز آشنا شوید + عکس

۵-رزماری توسکانی

پرورش بهترین گیاهان برای کاشت در آشپزخانه نه تنها شما را سرشار از طعم‌های تازه آشپزی می‌سازد بلکه باعث معطر شدن خانه تان نیز می‌شود. یکی از گیاهان دارویی با عطر بسیار غنی رزماری توسکانی است که می‌تواند برای طعم دادن به غذا‌ها و نوشیدنی‌ها از بره کباب شده و نان‌های خانگی گرفته تا نوشیدنی‌های کوکتل استفاده شود. برخی از گیاهان صرفا زمانی که شکوفه می‌دهند بوی خوبی دارند با این وجود، در مورد رزماری اگر دست خود را روی شاخ و برگ آن بمالید متوجه خواهید شد که در تمام طول روز عطر خوش آن همراه تان خواهد بود.

یک نوع صاف آن مانند رزماری آبی توسکانی را انتخاب کنید که گل‌های آبی تیره مخملی کوچک و معطر در اواخر بهار دارد. آن را نزدیک پنجره آشپزخانه رو به ناحیه جنوبی یا غربی زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. یک گلدان با سوراخ‌های زهکشی در خاک برای سلامت ریشه آن گیاه ضروری است. رزماری گیاهی نیست که علاقه زیادی به آبیاری بیش از حد داشته باشد. در بهار ساقه‌های مرده آن را بردارید و بقیه ساقه‌ها را به میزان یک سوم هرس کنید و برش را درست از بالای هر گره برگ انجام دهید.

منبع : فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز