خبرگزاری کار ایران

با رعایت این ترفندها، نیازی به اتوکشی لباس‌هایتان پیدا نمی‌کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۴۵۴

اتو زدن لباس ها از کارهای زمان بر و برای برخی از افراد سخت است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اتوی لباس برایتان مشکل است و دوست ندارید بعد از هر بار شستشو لباس هایتان را اتو بزنید، هنگام شستن لباس در ماشین لباس شویی نکات این بخش را رعایت نمایید. با رعایت نکات جلوگیری از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی، لباسهای شما چروک نمی شود و نیازی به اتوکشی آنها نیست.

بالا بودن دمای آب

بالا بودن دمای آب از علت های چروک شدن لباس در لباسشویی است. مناسب‌ترین دما برای شستن ماشین در لباسشویی، بین 30 تا 40 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب برای شستشوی لباس ها نباید بیش از چهل درجه باشد، شما دمای آب را می توانید با گزینه temp کم یا زیاد نمایید.

بالا بودن دور خشک کن

یکی از دلایل چروک شدن لباسها مربوط به دور بالای خشک‌کن است. گزینه spin مشخص کننده دور دستگاه شما است، شما می توانید به طور دستی دور خشک کن را مشخصکنید، بهترین دور خشک‌کن بین 800 تا 1000 است اگر بیشتر از این عدد باشد، لباس‌ها بسیار چروک می‌شوند.

پر بودن لباسشویی

پرکردن کامل ماشین لباسشویی سبب چروک شدن لباسها می‌شود و هم به ماشین لباسشویی آسیب می‌رساند. شما نباید حجم بالایی از لباس در دستگاه قراردهید بلکه باید همیشه یک وجب از بالا، ماشین خالی باشد. هر ماشین وزن مشخصی را تحمل می‌کند، در زمان خرید حتما باتوجه‌به نیازتان یک ماشین لباسشویی مناسب انتخاب کنید.

استفاده نکردن از نرم کننده

برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها باید از نرم‌کننده‌ یا شوینده های حاوی نرم کننده استفاده نمایید. دقت کنید که بیش از حد نرم کننده در لباسشویی نریزید زیرا موجب سیاه شدن لاستیک لباسشویی و ایجاد لک روی لباس می‌شود.

خارج نکردن لباس‌ها از ماشین

برخی از افراد پس ازشستشوی لباس در ماشین لباسشویی آنها را سریع خارج نمی کنند و لباس‌ها به مدت طولانی پس از شست‌وشو درماشین باقی می مانند. باقی‌ ماندن لباس‌ها به مدت طولانی پس از شست‌وشو نه تنها موجب چروک شدن الیاف و پارچه می شود بلکه سبب ایجاد بوی بد در لباس ها خواهد شد. پهن کردن نم دارلباسها روی رخت‌آویز از چروک شدن آن‌ها جلوگیری می کند.

با رعایت این ترفندها، نیازی به اتوکشی لباس‌هایتان پیدا نمی‌کنید!

عدم استفاده از دکمه ضد چروک لباسشویی

اگر میخواهید ازشر چروک شدن لباس ها راحت شوید، هنگام شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی دکمه‌ای به نام Crease Care یا Crease Relax با علامت اتو را بزنید. دکمه ضد چروک در اغلب ماشین لباسشویی ها با همین نام‌ است اما اگر این دکمه را روی ماشین لباسشویی خود پیدا نکردید، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز