خبرگزاری کار ایران

چرا روس‌ها در کنار اسرائیل از درگیری ایران و آمریکا استقبال می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۳۶

 هم‌میهن نوشت؛ در پی حمله به یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا که در مرز اردن و سوریه انجام شد، جریان تندی علیه ایران در فضای رسانه‌ای غربی شکل گرفت که این حمله را منتسب به گروه‌های تحت حمایت ایران معرفی کردند و خواهان واکنش تند آمریکا شدند؛ به‌ویژه آنکه چند تن از نظامیان آمریکایی کشته و چند ده نفر هم مجروح شدند. فارغ از اتهامات زده‌شده به ایران این نکته بسیار مهم است که وضعیت سیاسی و نظامی در منطقه ناپایدار است. 

 در این میان، اسرائیل و تا حدی روس‌ها نیز ترجیح می‌دهند این وضعیت به سمت تنش‌های تندتری جریان یابد. اسرائیل برای خلاص شدن از فشاری که بر اثر جنگ غزه علیه آن وجود دارد و روسیه نیز به علت باز شدن یک جبهه جدید در جهان که موجب فراموشی جنگ اوکراین و احتمالاً آماده شدن غرب برای سازش در آن جنگ خواهد شد.

به‌رغم این‌ها، بدون تردید افزایش تنش به زیان مردم منطقه است. هر کدام از کشورهای منطقه نیز به نحوی علاقه‌مند هستند که از تشدید تنش پرهیز کنند؛ از جمله سیاست رسمی ایران پرهیز از گسترش تنش و درگیری نظامی است. 

با این حال برخی جریانات تندرو هستند که منافع خود را در تشدید بحران می‌دانند. آنان که گمان می‌کنند در شرایط عادی قادر به پاسخگویی به مطالبات عمومی و وعده‌های داده‌شده نیستند، از چنین بحرانی استقبال می‌کنند تا بلکه مفری برای توجیه ناتوانی‌های خود پیدا کنند. 

آنچه که موجب تأسف فراوان است، آگاهی آنان از مغایرت این رویکرد با سیاست رسمی نظام است؛ سیاستی که نه‌فقط در عمل، بلکه صراحتاً نیز چندین‌بار اظهار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز