خبرگزاری کار ایران

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۰۹

اگر با مشکل عدم شناسایی اثر انگشت در گوشی‌های اندروید مواجه هستید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از سوالات کاربران این است که چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه ؟ ما در ابتدای سخن می خواهیم علل احتمالی وقوع این مشکل را معرفی کنیم.

  1. سنسور لمسی صفحه اصلی / اثر انگشت آسیب دیده است

  2. اختلال در عملکرد نرم افزار

  3. سطح دکمه مرطوب یا کثیف است

  4. تغییری در الگوی اثر انگشت به وجود آمده است ، مانند آسیب فیزیکی پوست ، حضور گرد و خاک روی اسکنر و ...

  5. همراه داشتن گوشی در مکان های مرطوب و گرم ، مثلا اینکه گوشی را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و در ساحل آن را همراه داشته باشیم که هم تحت تاثیر رطوبت باشد و هم گرما.

  6.  

حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

راه اول حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

اگر مطمئن هستید که دکمه آسیب دیده است ، دستگاه خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید ، مسلما آنها می توانند مشکل اثر انگشت در اندروید ، را برطرف نمایند.

راه دوم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

نرم افزارهای دستگاه و سیستم عامل را آپدیت کنید.

ممکن است از دست رفتن آپدیت برنامه های مهم باعث از کار افتادن اسکنر دستگاه شما شده باشد. برای این منظور ابتدا نرم افزارهای گوشی و نسخه سیسم عامل را به روزرسانی کنید و مجددا اسکنر را چک کنید.

راه سوم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

تمیز و خشک کردن حسگر اثر انگشت .

خشک کردن اسکنر اثر انگشت با استفاده از یک پنبه سواب و الکل ، به دقت سطح دکمه را پاک و سپس خشک کنید ، انگشت تان را هم تمیز کنید و در نهایت بررسی کنید که آیا حسگر عمل می کند یا خیر !

راه چهارم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

اثر انگشت را حذف کنید.

این روش بسیار موثر برای حذف یک اثر انگشت ثبت شده است. انجام این مراحل نه تنها اثر انگشت را درست می کند بله سریعتر هم می شود. پس مراحل زیر را دنبال کنید :

1. اثر انگشت ثبت شده را حذف کنید.

2. مسیر زیر را در گوشی دنبال کنید.

Settings > Lock screen and security > Fingerprints

حال روی گزینه Fingerprints تپ کنید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید و روی اثر انگشت های ثبت شده تپ کنید و سپس در صفحه جدید ، با انتخاب گزینه Remove آن را پاک کنید.

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

راه پنجم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

برنامه Fingerprints را Clear Cash کنید.

یکی از ساده ترین راه حل ها برای حل مشکل سنسور اثر انگشت در اندروید انجام عملیات پاک کردن اطلاعات ذخیره شده در برنامه اثر انگشت است. مسیر زیر را دنبال کنید .

Settings > Apps > Fingerprints > Storage

در گام بعدی ، دکمه Force Stop را تپ کنید و سپس پیغام پاپ آپی که برای شما نمایش داده می شود را Ok کنید.

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

و سپس به پایین صفحه رفته و روی دکمه Clear Cash تپ کنید و بررسی کنید که آیا مشکل از کار افتادن اثر انگشت در گوشی اندروید وجود دارد یا خیر؟

راه ششم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

برای حل مشکل عدم شناسایی اثر انگشت اندروید در گوشی های سامسونگ می توانید با استفاده از Google Account اقدام کنید.

استفاده از این روش مشروط به داشتن و اضافه کردن گوگل اکانت قبل از قفل شدن گوشی است. قبل از ورود به گذرواژه ، گزینه "Unlock via Google" را انتخاب کنید ، سپس ایمیل گوگل و پسورد را وارد کرده و روی دکمه inSign تپ کنید. پس از ورود به سیستم ، صفحه قفل تنظیم مجدد خواهد شد.

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

راه هفتم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

یکی دیگر از راه های رفع مشکل سنسور اثر انگشت در اندروید در گوشی های سامسونگ ، استفاده از Findmymobile.samsung.com است. دقت داشته باشید که شما باید حساب سامسونگ را اضافه کرده و روی کنترل از راه دور روی گوشی سامسونگ خود وارد کرده باشید تا از ویژگی باز کردن در Findmymobile.samsung.com استفاده کنید.

حال به Findmymobile.samsung.com مراجعه کنید و با حساب کاربری سامسونگ وارد شوید و سپس گزینه “Unlock my screen” را پیدا کرده و روی دکمه Unlock کلیک کنید و پیام خود را دریافت کنید. این پیام به شما می گوید که قفل صفحه باز شده است.

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

راه هشتم حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید:

اگر با امتحان کردن همه روش های فوق ، باز هم مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید در دستگاه شما وجود دارد ، آخرین راه حل ، ریست فکتوری است.

1. گوشی خود را به حالت بازیابی بگذارید ، دستگاه را خاموش کنید ، سپس دکمه های Up ، Home ، Volume Power را همزمان فشارداده و نگه دارید تا لوگوی اندروید ظاهر شود . دکمه پاور را فشار دهید اما دکمه های دیگر را نگه دارید تا صفحه بعدی ظاهر شود.

راه حل مشکل عمل نکردن اسکنر اثر انگشت گوشی های اندروید

2. برای پاک کردن تمام تنظیمات و داده ها در گوشی ، روی "Wipe data / Factory Reset" و "Wipe Cache partition" تپ کنید ، سپس تلفن را مجددا راه اندازی کنید ، قفل صفحه حذف خواهد شد.

دقت داشته باشید ، تنظیم مجدد کارخانه تمام تنظیمات و اطلاعات گوشی شما را پاک میکند ، بنابراین اگر تمام نسخه های پشتیبان را نداشته باشید تمام داده های خود را از دست خواهید داد.

منبع: دلگرم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز