خبرگزاری کار ایران

خطرات خوردن مایع ظرفشویی و اقدامات ضروری پس از آن

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۷۳

هر چند که همه ما برای شستن ظروف و قابلمه‌ ها از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنیم، اما واقعیت این است که مایع ظرفشویی یک ماده شیمیایی مضر است که اگر به درستی از روی ظروف تمیز نشود، اثرات خطرناکی روی سلامت دارد.

همیشه این‌طور نیست که میکروب‌ها، باکتری‌ها و مواد بیماری‌زا، باعث بیماری انسان شوند. بعضی اوقات مواد آنتی‌باکتریال، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد شیمیایی که برای ایجاد بهداشت بیشتر در زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، خود باعث بروز انواع بیماری‌ها در بدن انسان هستند.

یکی از این مشکلات، بیماری‌های مربوط به روده است که در اثر وارد شدن تدریجی مایع ظرفشویی به بدن انسان بروز می‌کند. شاید برایتان عجیب باشد، اما درست فهمیدید؛ همه‌ی ما انسان‌ها در طول زندگی، مقدار متغیری مایع ظرفشویی می‌خوریم و شاید خیلی از ما، از این مسئله بی‌خبر باشیم!

در این مطلب به توضیح بیشتر در مورد عملکرد مایع ظرفشویی در روده خواهیم پرداخت و شما را با پرخطرترین مواد تشکیل دهنده‌ی مایع ظرفشویی برای روده انسان، آشنا خواهیم کرد.
خطرات خوردن مایع ظرفشویی و اقدامات ضروری پس از آن

نحوه‌ی ورود مایع ظرفشویی به روده انسان

تحقیقات نشان می‌دهند که مایع ظرفشویی بعد از آبکشی، به بافت سطحی ظروف می‌چسبد و روی ظروف تمیز باقی می‌ماند. در نتیجه وقتی ظروف تمیز روی حرارت قرار می‌گیرند، یا غذای گرم در آن‌ها سرو می‌شود، ترکیبات شیمیایی مایع ظرفشویی، در اثر حرارت با مواد غذایی ترکیب شده و همراه با غذا، وارد بدن انسان می‌شوند.

به این ترتیب معده و روده به طور مستقیم در معرض این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند و به مرور زمان ممکن است، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد شود.

آیا خوردن مایع ظرفشویی سرطان‌زاست؟

در مایع ظرفشویی مواد شیمیایی وجود دارد که باقی ماندن آن در ظروف می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

درمان خانگی خوردن مایع ظرفشویی چگونه است؟

برای درمان خوردن مایع ظرفشویی در کودکان و بزرگسالان قبل از هر چیزی باید علائم فرد را بررسی کنید. بهتر است هر چه سریع‌تر به اورژانس خبر دهید. در این مدت بهتر است دهان فرد را با آب فراوان شستشو دهید و به هیچ عنوان چیزی برای خوردن یا نوشیدن به مصدوم ندهید.

خطرات خوردن مایع ظرفشویی و اقدامات ضروری پس از آن

آیا مصرف شیر و مایعات بعد از خوردن مایع ظرفشویی در بزرگسالان مؤثر است؟

مصرف مایعات و شیر بعد از خوردن مواد سمی و شیمیایی مثل مایع ظرفشویی موجب جذب سریع‌تر مواد در بدن می‌شود و به شدت خطرناک است. به هیچ عنوان بعد از خوردن غیر‌عمد مایع ظرفشویی به فرد آب یا شیر ندهید.

آیا وادار کردن کودک به استفراغ خطرات خوردن مایع ظرفشویی را کاهش می‌دهد؟

اگر کودک شما مایع ظرفشویی خورده به هیچ عنوان او را مجبور به استفراغ نکنید. این کار آسیب جدی به سیستم گوارش فرد وارد می‌کند.

برای درمان خوردن مایع ظرفشویی معمولاً پزشک با معاینه بیمار و در نظر گرفتن شرایط او از آندوسکوپی و تزریق مایعات داخل رگ و روش‌های درمانی مختلف استفاده می‌کند.

منبع : خبر آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز