خبرگزاری کار ایران

باتری ماشین چقدر دوام می آورد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۴۳

در این مقاله با میزان عمر باتری خودرو آشنا می شوید. به شما خواهیم آموخت که مشکلات با باتری خودرو چیست و باتری ماشین چقدر دوام می آورد؟ همچنین نکاتی برای نگهداری باتری خودرو را خواهیم دانست، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، باتری ماشین برای همه وسایل نقلیه ضروری است. این وسیله ذخیره انرژی است که برای تغذیه سیستم های الکتریکی و راه اندازی موتور استفاده می شود. اکثر خودروهای الکتریکی از باتری 12 ولتی برای تامین انرژی سیستم های مهم استفاده می کنند.

خودروها معمولاً دارای باتری های سرب اسیدی هستند که شامل یک محفظه پلاستیکی است که مجموعه ای از صفحات سربی غوطه ور در محلول الکترولیت را در خود جای می دهد. این معمولاً مخلوطی از اسید سولفوریک و آب است.

به غیر از راه اندازی موتور، سیستم های الکتریکی مختلف خودرو از جمله چراغ ها، سیستم صوتی، تهویه مطبوع، شیشه های برقی، سیستم های سرگرمی، ناوبری نشسته و هر چیزی که نیاز به منبع الکتریکی دارد را نیز تامین می کند.

این باتری همچنین به سیستم های الکتریکی خودرو اجازه می دهد حتی زمانی که موتور یا باتری EV کار نمی کند، منبع تغذیه ثابتی داشته باشند. با این حال، اگر این کار به طور مکرر یا در مدت زمان طولانی انجام شود، می تواند باتری را تخلیه کند.

با باتری ماشین چه مشکلاتی دارید؟

در طول عمر وسیله نقلیه خود، این احتمال وجود دارد که شما نیاز به تعویض باتری خودرو خود داشته باشید.

همه باتری های خودرو به تدریج ظرفیت خود را برای نگه داشتن و تحویل شارژ کافی در طول زمان از دست می دهند - که بر بسیاری از قسمت های مختلف خودرو تأثیر می گذارد و خطر تصادف یا خرابی را افزایش می دهد.

با این حال، خطاهای رایج دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اگر مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، به مکانیک مراجعه کنید.

گاهی اوقات فقط می تواند ناشی از هوای سرد باشد. دمای پایین تر می تواند ظرفیت باتری را برای رساندن نیرو به بقیه وسیله نقلیه به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به طور مشابه، گرما می تواند واکنش های شیمیایی درون باتری را تسریع کند و منجر به تخریب سریع تر باتری شود.

اگر ماشین شما برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، باتری ممکن است خالی شود - به این معنی که موتور روشن نمی شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج، به ویژه در خودروهای قدیمی، خوردگی است. می تواند روی پایانه های باتری، که نقاط اتصال کابل های برق هستند، جمع شود. این می تواند منجر به مشکلات زیادی شود که باید توسط مکانیک حل شود.

دینام و سیم کشی آسیب دیده نیز می تواند منجر به مشکلات شود. اگرچه می توانید خودتان این موارد را برطرف کنید، اگر کاملاً مطمئن نیستید، به مکانیک مراجعه کنید.

مسئله مشابه در باتری های سرب اسیدی، تجمع کریستال های سولفات روی صفحات باتری خودرو است. این می تواند ظرفیت انرژی باتری و توانایی آن در نگه داشتن شارژ را کاهش دهد.

میزان عمر باتری خودرو

باتری ماشین چقدر دوام می آورد ؟

باتری ماشین شما نقش حیاتی در اطمینان از کارکرد ماشین شما دارد. الکتریسیته و توان لازم برای راه اندازی موتور خودرو را تامین می کند. با گذشت زمان، باتری های خودرو ضعیف می شوند و برای شارژ کافی زمان چالش برانگیزتری دارند.

اگر نمی توانید ماشین خود را روشن کنید، ممکن است باتری شما تمام شده باشد. روشن کردن باتری ماشین خود با اتصال به باتری ماشین دیگر با کابل های جامپر معمولاً می تواند شما را دوباره به حرکت درآورد. اما اگر چندین بار این اتفاق بیفتد، می تواند به معنای زمان تعویض باتری باشد. ما با یک کارشناس خودرو، صحبت کردیم تا ببینیم که باتری خودرو چقدر دوام می آورد، نشانه هایی که ممکن است زمان تعویض باتری رسیده باشد و راه هایی که می توانید عمر باتری خودروی خود را افزایش دهید.

باتری ماشین بدون رانندگی چقدر دوام می آورد؟

سه یا چهار هفته رانندگی نکردن  می تواند باعث خالی شدن باتری ماشین شما شود. این امر به ویژه در صورتی که ماشین شما دارای فناوری های پیشرفته ای مانند ورود بدون کلید یا استارت از راه دور باشد، احتمالاً بیشتر خواهد شد. اگر باتری شما در حال حاضر ضعیف است، این مدت زمان حتی کمتری است که باتری شما را تخلیه خواهد کرد.

ماشین شما همیشه مقدار کمی انرژی از باتری می گیرد. کامپیوترهای داخلی آن برای ذخیره اطلاعات موتور روشن می مانند. آنتن های آن به دستورات از کیبورد گوش می دهند. سیستم امنیتی آن هوشیار می ماند.

اگر یک روز در میان رانندگی می کنید، خالی شدن باتری بسیار کم است.

اگر ماشین خود را هر یک یا دو هفته روشن کنید، زودتر باتری شما خالی می شود.

اگر باتری شما قبلا ضعیف بود و به مدت یک ماه با ماشین رانندگی نکردید، تقریباً به طور قطع باتری شما خالی می شود.

طول عمر باتری ماشین چقدر است ؟

عمر متوسط ​​یک باتری خودرو بین سه تا پنج سال است. با این حال، عمر باتری می تواند بر اساس چند عامل متفاوت باشد. جایی که شما زندگی می کنید، مدل ماشینی که رانندگی می کنید و نوع باتری همگی در تعیین عمر باتری خودرو نقش دارند.

دماهای شدید باعث تضعیف باتری خودرو می شوند. به عنوان مثال، هوای گرم می تواند به گرمای موتور خودرو بیافزاید و باعث شود باتری سریعتر خورده شود. روشن کردن خودرو در هوای سرد نیز به باتری شما فشار وارد می کند. مدل های سرب اسیدی رایج ترین نوع باتری خودرو هستند، اما اگر خودروی شما از مدل AGM (تشک شیشه ای جذب شده) یا EFB (باتری آب گرفته پیشرفته) استفاده می کند، ممکن است بتوانید عمر باتری خودرو خود را کمی بیشتر کنید.

باتری ماشین چقدر دوام می آورد؟

عمر باتری ماشین بدون رانندگی

نکاتی برای نگهداری باتری خودرو

به طور منظم رانندگی کنید

Wimpey می گوید برای سالم نگه داشتن باتری ماشین خود رانندگی منظم ضروری است. همچنین مهم است که مسافت های طولانی تری را طی کنید. او خاطرنشان می کند که رانندگی کم یا در مسافت های کوتاه اجازه نمی دهد باتری به طور کامل شارژ شود و زمانی که باتری به طور کامل شارژ نشود، سریعتر تخلیه می شود.

وقتی از چراغ ها استفاده نمی کنید خاموش کنید

این شامل چراغ های جلو و چراغ های داخلی است. روشن بودن چراغ ها زمانی که رانندگی نمی کنید فشار بیشتری به باتری خودرو وارد می کند.

حواستان به آب و هوا باشد

در طول تابستان، ماشین خود را در مکانی با تهویه مناسب با گردش هوای خوب نگهداری کنید تا باتری خنک بماند. و هنگامی که هوا سرد می شود، ماشین خود را اغلب روشن کنید تا باتری آن قوی بماند. همچنین توصیه می شود که ماشین خود را از آب و هوای شدید محافظت کنید. در صورت امکان، ماشین خود را در گاراژ نگهداری کنید یا پارکینگ سرپوشیده پیدا کنید. نکات بیشتری را در مورد نحوه محافظت از اتومبیل خود در برابر آب و هوای شدید مشاهده کنید.

خوردگی تمیزی که روی باتری ایجاد می شود

خوردگی مانند گرد و غبار سفید به نظر می رسد و با گذشت زمان روی باتری های خودرو ایجاد می شود. تجمع بیش از حد می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. می توانید پایانه ها را با یک مسواک آغشته به جوش شیرین و مقداری آب تمیز کنید و با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

باتری خود را در برابر عناصر محافظت کنید

دمای بیش از حد گرم یا خیلی سرد ممکن است بر واکنش الکتروشیمیایی باتری تأثیر بگذارد که منجر به تضعیف سطح توان باتری می شود. برخی از خودروها دارای یک پتوی محافظ در اطراف باتری خودرو هستند تا آن را در برابر گرمای شدید و سرمای شدید عایق کنند. اگر باتری ماشین شما مجهز به یک باتری است، آن را خارج نکنید. لایه محافظ برای کمک به افزایش عمر باتری شما طراحی شده است.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز