خبرگزاری کار ایران

مولف کتاب‌های راهنمای گردشگری به مناسبت هفته کتاب پیشنهاد داد:

«گردشگری» در سامانه جامع امور ناشران به رسمیت شناخته‌ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۹۴

احسان میراب‌زاده، مولف تخصصی کتاب‌های راهنمای گردشگری با موضوع کلان‌شهر تهران به منتسبت هفته کتاب پیشنهاد داد تا «گردشگری» به عنوان یک موضوع جداگانه در سامانه جامع امور ناشران به رسمیت شناخته‌ شود.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): احسان میراب‌زاده، مولف تخصصی کتاب‌های راهنمای گردشگری با موضوع کلان‌شهر تهران گفت: هرچقدر از مزیت‌های نسبی طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران عزیزمان برای توسعه پایدار گردشگری بر پایه ارزش‌ها، نگرش‌ها و داشته‌های ایران عزیزمان بهره بگیریم به سود کشور در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و هنر عمل کرده‌ایم و کتاب، به دلیل مرجعیت و قابلیت استناد، در میان تمام کالاهای فرهنگی از اهمیت و تأثیرگذاری مضاعفی برخوردار است به نحوی که افزایش کیفیت تولید محتوا در قالب کتاب حتماً بر حوزه‌های چندرسانه‌ای هم تأثیر می‌گذارد.

مدیرمسئول انتشارات حیات هزار افسان ادامه داد: در این مسیر، جای معرفی، ترویج، آموزش، تفسیر و به عبارتی «تولید محتوای تخصصی گردشگری»، که خود دارای گونه‌های متعدد و مختلفی است همچنان خالی است. لذا می‌توان به منظور پایش و افزایش حجم و کیفیت تولید محتوای تخصصی گردشگری و ایجاد زمینه رقابت بین ناشران و نویسندگان، در سامانه جامع امور ناشران همانطور که موضوعی به نام جغرافیا (باستان‌شناسی، میراث‌فرهنگی) وجود دارد در بخش «مشخصات عمومی / موضوع»، عنوان گردشگری نیز به عنوان یک موضوع جداگانه پیش‌بینی شود تا ناشران بتوانند در هنگام ثبت تجمیعی هر کتاب، موضوع گردشگری را به کتاب‌های تخصصی حوزه گردشگری اختصاص دهند.

میراب‌زاده پیشنهاد داد تا به منظور افزایش تولید محتوای تخصصی در جهت دیپلماسی بر پایه گردشگری بر مبنای ارزش‌ها، نگرش‌ها و داشته‌های کشور، «گردشگری» به عنوان یک موضوع جداگانه در سامانه جامع امور ناشران به رسمیت شناخته شده و جشنواره‌های موضوعی حوزه کتاب و مطبوعات به عنوان یک بخش مستقل به ارزیابی و داوری آثار خلق‌شده بپردازند.

وی همچنین پیشنهاد داد تا دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و یا جشنواره‌های موضوعی در حوزه کتاب و مطبوعات به «گردشگری» به عنوان یک بخش مستقل برای ارزیابی و داوری آثار خلق‌شده بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز