خبرگزاری کار ایران

درخواست بازیگر مشهور استرالیایی از اعضای پارلمان اروپا درباره غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۵۰

کیت بلانشت، بازیگر مشهور استرالیایی و سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، با تاکید بر این که من ناظر هزینه‌های انسانی جنگ و خشونت و آزار و اذیت هستم از اعضای پارلمان اروپا خواست تا «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در نوار غزه برقرار کنند.

بلانشت سخنرانی خود را در پارلمان اروپا درباره موضوع جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه با تکرار فراخوان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای «آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی فوری همه گروگان‌های غیرنظامی» آغاز کرد.

او در میان تشویق اعضای پارلمان اروپا گفت: من سوریه ای نیستم. من اوکراینی نیستم. من یمنی نیستم. من افغانستانی، اهل سودان جنوبی، اسراییلی و فسطینی هم نیستم. سیاستمدار نیستم و حتی کارشناس مسائل سیاسی نیستم. اما من یک ناظر و شاهد هزینه‌های انسانی جنگ هستم. با مشاهده هزینه های انسانی جنگ، خشونت و کشتار و بازدید از اردوگاه ها در سراسر جهان پناهجویی نمی توانم از دور فقط نگاه کنم. وظیفه دوگانه من به عنوان یک هنرمند و سفیر حسن نیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، توجه به شرایط انسان هاست‌.

بلانشت افزود: این منازعه به قیمت جان هزاران بی‌گناه تمام شده و همچنان ادامه دارد. جنگ‌ها، بلایای طبیعی و ناآرامی‌های سیاسی باعث آوارگی ۱۱۴ میلیون نفر در جهان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز