خبرگزاری کار ایران

عادت بردن موبایل به دستشویی را سریعا ترک کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۹۱۰

بردن گوشی به دستشویی شاید یک سرگرمی باشد و شاید استفاده بهینه از زمان شماست اما خطرات گوشی به دستشویی بردن خیلی جدیست.

به گزارش ایلنا، عادت بردن گوشی به دستشویی و حتی حمام در اکثر انسان ها دیده می شود.

یک مطالعه اخیر نشان داد که از هر ده نفر شش نفر گوشی های هوشمند خود را به توالت می برند. با این حال، این عادت می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. این مطالعه توسط NordVPN انجام شده است. 61.6 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه گفتند که تلفن ها را به دستشویی می برند تا در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام حرکت کنند. در حالی که 33.9 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که از تلفن های هوشمند در توالت استفاده می کنند تا از امور جاری مطلع شوند.

در این مطالعه، 24.5 درصد از شرکت کنندگان اعتراف کردند که از تلفن در دستشویی برای پیام دادن یا حتی تماس استفاده می کنند.

عادت بردن موبایل به دستشویی را سریعا ترک کنید!

عواقب باورنکردنی

دکتر هیو هیدن، متخصص کنترل عفونت، در گفتگو با Yahoo Life UK، گفت که تلفن های هوشمند می توانند تا ده برابر بیشتر از صندلی توالت، میکروب را پرورش دهند. به گفته وی، صفحه نمایش های لمسی «پشه عصر دیجیتال» هستند زیرا می توانند ناقل بیماری های عفونی باشند.

دکتر هیدن گفت: «وقتی سطوح مشترک را لمس می‌کنیم، سپس از صفحه نمایش تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنیم، خطر آلودگی متقابل وجود دارد، سپس خود تلفن به منبع عفونت تبدیل می‌شود.»

ماندگاری میکروب روی گوشی

طبق گزارش Yahoo Like UK، میکروب ها می توانند تا 28 روز روی صفحه نمایش گوشی هوشمند زنده بمانند. این می‌تواند تلفن‌های صفحه لمسی را به مکان بالقوه‌ای برای رشد میکروب‌ها و پاتوژن‌ها تبدیل کند.

این گزارش همچنین به مقالات تحقیقاتی قبلی اشاره می‌کند که اشاره می‌کردند استافیلوکوک‌ها برخی از رایج‌ترین پاتوژن‌هایی هستند که در تلفن‌های همراه یافت می‌شوند. به عوارض مختلف سلامتی مانند عفونت های تنفسی و پوستی.

استفاده از گوشی های هوشمند در دستشویی، احتمال آلوده شدن گوشی هوشمند به میکروب ها و عوامل بیماری زا را دو برابر می کند. بنابراین توصیه می شود از بردن تلفن همراه به توالت خودداری کنید.

عادت بردن موبایل به دستشویی را سریعا ترک کنید!

سایر عوارض بردن گوشی به دستشویی

کاهش ظرفیت ذهنی

استفاده از گوشی موبایل تمرکز ما را متوقف می‌کند و بنابراین توانایی ما در حل مشکلات کاهش می‌یابد. بهتر است گاهی اوقات گوشی را از خودمان دور کنیم، آن را خاموش کنیم و به انجام کارهای مورد علاقه‌مان بپردازیم.

افزایش ابتلا به بواسیر

استفاده از گوشی موبایل در دستشویی خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می‌دهد. زمانی که با گوشی به دستشویی می‌رویم، مدت زمان ماندن ما در این محیط بیشتر می‌شود و در نتیجه، خطر آسیب‌رسانی به اعضای بدن مانند بواسیر بیشتر می‌شود.

عملکرد نامناسب عضلات لگن

سپری کردن زمان بیشتری در دستشویی همراه با گوشی موبایل باعث می‌شود که مشکلاتی برای ماهیچه‌های بدن مان به وجود بیاید. اعضای بدن ما مانند لگن، مثانه و واژن در چنین حالتی قدرت کافی نخواهند داشت زیرا پوزیشن ما هنگام نشستن روی سنگ توالت غلط محسوب می‌شود، به خصوص اگر سرمان به سمت گوشی موبایل خم شده باشد.

افزایش وابستگی به گوشی موبایل:

استفاده از گوشی موبایل به جهانی دیگر متصل می‌کند و بسیار اعتیادآور است. به همین دلیل، استفاده از گوشی همراه با وابستگی به آن را افزایش می‌دهد و به این معناست که به محیط اطرافمان توجه نمی‌کنیم، درصورتی که در دستشویی هم این مشکل بیشتر به چشم می‌خورد.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز