خبرگزاری کار ایران

روش درست و اصولی پخت سیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۵۳۶

زنجبیل و سیر دو ماده مهمی هستند که می‌توانند تجربه آشپزی را بهبود بخشند. برای افراد آشنا به آشپزی، سیر نه تنها طعم را بهبود می‌بخشند، بلکه دارای مزایای سلامتی نیز است.

آیا می‌دانید که برای استفاده حداکثری از سیر باید روشی خاص به کار بگیرید؟ برخی آشپزها و متخصصان تغذیه بر این باورند که هرگز نباید از حبه‌های سیر به طور مستقیم برای پخت و پز استفاده کرد. به این معنی که نباید حبه سیر درسته را پخت یا سرخ کرد. در عوض، سیر را باید ۱۰ دقیقه قبل از پختن برش داد و ریز خرد کرد. این کار به فعال شدن آنزیمی به نام آلیناز کمک می‌کند که به آلیین و سپس به آلیسین تبدیل می‌شود.  آلیسین عامل عطر و طعم تند سیر و یک ترکیب بسیار ناپایدار بوده که در برابر حرارت و شرایط قلیایی تجزیه می‌شود. آلیسین در حبه‌های سیر تازه یافت نمی‌شود.

پیشگیری از سرطان

روش درست و اصولی پخت سیر

گفته می‌شود که آنزیم فعال آلیسین به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند، سطح کلسترول خون و سطح قند خون را کاهش می‌دهد و حتی فشار خون را کنترل می‌کند. هرچه برش‌های سیر باریک‌تر وحبه‌ها خردتر شوند، آلیسین بیشتری تولید می‌شود و اثر دارویی محصول نهایی نیز بیشتر خواهد بود. ترکیب قوی دیگری به نام آجوئن با آلیسین همراه می‌شود که دارای اثر ضد پلاکتی است که به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب کمک می‌کند. بنابراین دفعه بعد که سیر را به غذا اضافه کردید حتما آن را خرد یا ریز کنید و بگذارید مدتی بماند و سپس از آن استفاده کنید.

روش درست و اصولی پخت سیر

دیگر فواید سیر عبارتند از:

تاثیر در بهبود عملکرد مغز

سیر سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی است که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

تاثیر در بهبود هضم

خوردن سیر خام روده را تقویت کرده و التهاب را کاهش می‌دهد که این باعث تقویت بیشتر سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

تاثیر در تقویت ایمنی

سیر در برابر رادیکال‌های آزاد از بدن محافظت می‌کند، از آسیب به DNA پیشگیری کرده و ایمنی را بیشتر تقویت می‌کند.

مناسب برای پوست

سیر به جلوگیری از آکنه کمک می‌کند و همچنین آثار زخم‌های آکنه را آشکار می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز