خبرگزاری کار ایران

تا فصلشه این خورش به خوشمزه رو درست کن!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۲۱

خورش به یکی از خورش‌های مجلسی، سنتی و فصلی ما ایرانی‌ها است؛ طبخ این خورش در کنار گوشت یا مرغ، به همراه آلو بی نظیر است!

به گزارش ایلنا، آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که لب به غذا‌هایی که تا به حال نخورده‌اید نمی‌زنید؟ آیا قدرت امتحان کردن طعم‌های جدید را ندارید؟ آیا لیست غذا‌های موردعلاقه‌تان خیلی محدود است؟! خب اشتباه می‌کنید!

به گزارش ایلنا، خورش به یکی از خورش‌های مجلسی، سنتی و فصلی ما ایرانی‌هاست. از همه این حرف‌ها گذشته طعم به در کنار گوشت یا مرغ، به همراه آلو بی نظیر است! اگر تابه امروز این خورش را نخورده‌اید در اولین فرصت دست به کار شوید و اگر هم دوست دارید با این روش امتحان کنید تا بیشتر دوست داشته باشید!

مواد لازم:

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

پیاز متوسط یک عدد

به ۳۰۰ گرم

آلو خورشی ۱۰ الی ۱۲ عدد

شکر یک قاشق غذاخوری

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده یک دوم پیمانه

روغن به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و دارچین، به میزان دلخواه

طرز تهیه:

این خورش به صورت معمول با گوشت گوسفندی آماده می‌شود، اما اگر شما تمایل دارید می‌توانید با مرغ هم آن را درست کنید.

مرحله اول:

پیاز‌ها را پوست کنده بشویید و نگینی خرد کنید.

به‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید و به صورت مکعب‌های درشت خرد کنید. اگر به را ریز برش بزنید بافت آن موقع پختن از هم وا می‌رود.

مرحله دوم:

پیاز‌ها را در مقداری روغن تفت بدهید. وقتی بافت پیاز سبک و رنگ آن کمی طلایی شد گوشت‌های خورشی را به آن اضافه کنید و تا تغییر رنگ گوشت آن‌ها را سرخ کنید. زردچوبه بزنید و عطر آن را خوب به مشامتان بسپارید! فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی هم در این مرحله باید اضافه بشوند. دو دقیقه تفت دادن باعث می‌شود رنگ رب کاملا باز شود و همین مقدار کافی است. چند لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و در آن را بگذارید تا گوشت‌ها بپزند.

مرحله سوم:

به‌های خرد شده را در مقداری روغن تفت بدهید. علت این تفت دادن حفظ انسجام به در خورش است. پس این مرحله را زیاد طولانی نکنید! همین که مقداری سرخ شد کافی است و آن را کنار بگذارید.

مرحله چهارم:

بعد از پخت گوشت، به‌ها را نیز به خورش اضافه کنید. حرارت گاز را پایین بیاورید و اجازه بدهید خورش جا بیفتد. این مرحله از کار ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد.

مرحله پنجم:

آلو خورشی را که از قبل مقداری خیس کرده‌اید در ۱۵ دقیقه پایانی طبخ خورش به آن اضافه کنید. شکر و آب لیمو را هم در قابلمه بریزید و دیگر منتظر سرو خورش بمانید.

عطر این خورش تمام فضا را گرفته است؟! می‌دانم. با پلوی زعفرانی نوش جان کنید و لذتش را ببرید.

خواص به:

- به خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

- ضد حساسیت است.

- برای مشکلات گوارشی و زخم معده مفید است.

- علائم ریفلاکس معده را کاهش می‌دهد.

- سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

- برای تقویت قلب خیلی مفید است.

- ضد تهوع است و به بانوان باردار خیلی توصیه می‌شود.

- اثرات ضدویروسی دارد و برای سرماخوردگی و آنفلوانزا مناسب است.

منبع: راهنماتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز