خبرگزاری کار ایران

این بستنی سالم و خوشمزه را در خانه درست کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۷۳

اگر رژیم لاغری دارید یا اینکه بستنی را به خاطر قندش از رژیم غذایی‌تان حذف کرده‌اید ولی مدتی است که هوس بستنی کرده‌اید، بستنی ماستی درست کنید.

این بستنی را می‌توانید هم در کاسه و هم به شکل چوبی آماده کرده و سرو کنید.

مواد لازم برای ۶ بستنی

۴ /۱ یک پیمانه غلات صبحانه‌ای همراه با میوه‌های خشک (کورن فلکس)

۲ /۱ پیمانه پودر نارگیل

۲ /۱ پیمانه ماست چکیده ساده

۴ /۳ پیمانه شربت توت‌فرنگی

نوک ق چ وانیل  به مقدار لازم کورن فلکس

۱. ابتدا ماست و وانیل را با هم مخلوط کرده و داخل فریزر قرار دهید تا یخ ببندد. منجمد شدن ماست چند ساعت طول می‌کشد ولی برای اینکه بافتی یکنواخت داشته باشد، آن را هر نیم ساعت یک بار از فریزر بیرون آورده و با چنگال هم بزنید.

۲. برای قالب بستنی‌ها می‌توانید شش لیوان یکبارمصرف پلاستیکی کوچک آماده کنید. برای هرکدام از لیوان‌ها یک قاشق غذاخوری از کورن فلکس(غلات صبحانه) کنار بگذارید و بقیه را همراه با پودر نارگیل در دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید و مخلوط را به صورت پودر درآورید.

۳. داخل هرکدام از لیوان‌ها یک قاشق غذاخوری کورن فلکس بریزید و روی هر کدام از آنها را با یک قاشق غذاخوری بزرگ ماست فریز شده بپوشانید. لایه بعد از ماست یخی شربت توت‌فرنگی است. حالا با فشار قاشق شربت ماست یخ زده را فشرده کنید.

۴. لایه بعد از شربت توت‌فرنگی دوباره ماست فریز شده است. وقتی لیوان را با ماست فریز شده پر کردید، دوباره با فشار قاشق، لایه‌ها را به هم فشرده کنید. حالا مقداری کورن فلکس روی لایه ماست یخی بریزید و با دست یا قاشق فشار دهید تا داخل لایه ماست فرو رود.

۵. چوب‌های بستنی را درست وسط بستنی‌های داخل هر لیوان تا نیمه فرو کنید و حداقل مدت چهار ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت شود و حسابی خودش را بگیرد. بعد از این مدت، بستنی‌ها را از داخل لیوان پلاستیکی خارج کنید. اگر دیدید این کار با سختی انجام می‌شود، لیوان را پاره کنید.

از کجا بخریم؟

کورن‌فلکس یا همان غلات صبحانه‌ای را در مارک‌های مختلف ایرانی و خارجی می‌توانید از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. در ضمن برای رژیمی می‌توانید از غلات رژیمی استفاده کنید.

منبع: همشهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز