خبرگزاری کار ایران

راه حل قطعی جهت پاک کردن لکه تن ماهی از روی لباس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۷۱

ایجاد لکه‌های روغن یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که اکثر بانوان با آن سر و کار دارند. معمولا لکه‌های روغنی مانند لکه تن ماهی جزو سخت‌ترین لکه‌ها محسوب می‌شوند و پاک کردن آن‌ها کار راحتی نیست.

به گزارش ایلنا، لکه تن ماهی نیز به دلیل چربی فوق‌العاده بالایی که دارد به سختی تمیز می‌شود. اما خوشبختانه امروزه راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند در تمیز کردن لکه روغن تن ماهی نقش بسیار موثری داشته باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با موثرترین راهکارهای پاک کردن لکه روغن تن ماهی به طور کامل آشنا کنیم.

استفاده از سرکه بهترین و کم خطرترین روش برای تمیز کردن لکه تن ماهی است. این محلول بی‌خطر از تاثیرگذاری بالایی برخوردار می‌باشد و می‌توانید به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی از آن استفاده نمایید. در این روش، ابتدا باید محلولی از سرکه و آب درست کرده و لکه روغن را به این محلول آغشته نمایید.

سپس قسمت مورد نظر را با آب ولرم آبکشی کرده و مجدد با صابون و مواد شوینده محل آغشته به روغن را بشویید. در نهایت نیز از شامپو فرش یا پودر ماشین لباس‌شویی استفاده کرده و قسمت مورد نظر را کاملا تمیز کنید. در نهایت اجازه دهید آن قسمت در معرض هوای آزاد خشک شود.

راه حل قطعی جهت پاک کردن لکه تن ماهی از روی لباس

بهترین روش تمیز کردن لکه تن ماهی از روی لباس

برای تمیز کردن لکه تن ماهی از روی لباس می‌توانید پودر بچه را امتحان کنید. این پودر در از بین بردن لکه‌های چربی ناشی از تن ماهی کاربردی است. اگر می‌خواهید از این پودر استفاده کنید در ابتدا روغن و تن ماهی باقی‌مانده روی لباس را با یک دستمال تمیز پاک کرده و سپس پودر بچه را روی لکه بپاشید و آن را با دستمال خشک تمیز کنید.

در ادامه مقداری مایع ظرفشویی روی لکه ریخته و محکم محل لک را با دست بشویید. زمانی که کف ایجاد شد از مسواک و در نهایت از مایع لباس‌شویی برای تمیز کردن و شستشو استفاده کنید. خشک کردن لباس با استفاده از خشک کن لباسشویی موجب می‌شود تا لکه به طور کامل از بین برود.

لکه‌های تازه ایجاد شده ناشی از تن ماهی را می‌توانید با استفاده از روش‌های مناسب به سادگی تمیز کنید. اما زمانی که لکه تن ماهی قدیمی و کهنه شود، تمیز کردن آن کار راحتی نیست. لکه تازه ایجاد شده لباس را داخل آب گرم قرار داده و با پودر لباسشویی بشویید. پس از خشک شدن لباس مقداری گلیسیرین و آب را به طور مساوی ترکیب کرده و محل لکه را به مخلوط تولید شده آغشته کنید و پس از مدت ۲۰ دقیقه مجدد با پودر لباسشویی شستشو داده و آبکشی کنید.

راه حل قطعی جهت پاک کردن لکه تن ماهی از روی لباس

قطعا لکه‌های چربی از سخت‌ترین لکه‌هایی هستند که روی لباس ایجاد می‌شوند، اما در صورت اقدام به موقع می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از بین ببرید. در صورتی که به هر دلیلی این لکه‌های چربی کهنه شوند نیز جای نگرانی نیست. با استفاده از روش‌های قوی‌تر می‌توانید لکه‌های چربی قدیمی را نیز تمیز کنید.

روش های موثر در از بین بردن لکه تن ماهی

جوش‌شیرین نیز از جمله مواد اسیدی و لکه بر مناسبی است که می‌تواند در از بین بردن لکه تن ماهی نقش بسیار موثری داشته باشد. برای استفاده از جوش شیرین باید در ابتدا لکه قدیمی روغن تن ماهی را به ترکیب جوش‌شیرین و مایع ظرفشویی آغشته کرده و با دست بشویید سپس اجازه دهید که این محلول به مدت حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ دقیقه روی لکه باقی بماند.

پس از آن با استفاده از مسواک، مواد روی لکه را تمیز کنید تا لکه کم رنگ و محو شود. زمانی که لکه از بین رفت می‌توانید لباس یا پارچه مورد نظر خود را با استفاده از پودر لباسشویی شستشو داده و خشک کنید. محلول لکه بر و صابون رنده شده به همراه مایع ظرفشویی نیز می‌توانند در از بین بردن لکه روغن تن ماهی تاثیرگذار باشند.

یکی‌دیگر از موثرترین روش‌های پاک کردن لکه تن ماهی استفاده از اسپری‌های لکه بر یا روان‌کننده می‌باشد. این اسپری‌ها تاثیر بسیار زیادی در پاک کردن لکه‌های چربی دارند. اگر با هیچ یک از روش‌های فوق به نتیجه نرسیده‌اید، قطعا با این روش می‌توانید لکه را از روی سطح مورد نظرتان تمیز کنید. البته پیش از آن که اسپری را روی لکه بزنید، روی قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید اسپری باعث تغییر رنگ پارچه مورد نظرتان نمی‌شود.

راه حل قطعی جهت پاک کردن لکه تن ماهی از روی لباس

همچنین مطمئن شوید که اسپری اصل بوده و از خرید محلول‌های تقلبی جدا خودداری نمایید.

محلول را به مدت ۲۰ دقیقه روی قسمت مورد نظرتان اسپری کرده و اجازه دهید کاملا به خورد پارچه برود. سپس آن را داخل ظرف آب گرم قرار داده و کامل آبکشی کنید. در نهایت با استفاده از پودر ماشین لباس‌شویی لباس خود را شستشو دهید.

منبع : خوشبخت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز