خبرگزاری کار ایران

این کوکوی فوری رو برای شام یا صبحانه درست کن!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۵۴

برای درست کردن یک کوکوی فوری که در حد آماده شدن یک املت از شما وقت می‌گیرد حاضرید؟ پس موادی که ذکر می‌شود را فراهم کنید و در انتظار یک طعم جذاب باشید.

به گزارش ایلنا، کوکوها محبوبیت خاصی دارند. چون خوردن آنها تابع شرایط خاصی نیست! نیاز به قاشق و چنگال و بشقاب و دیس و کفگیر ندارد! بین یک لایه نان هم که بگذارید شما را از طعم خوب خود بهره‌مند می‌کنند و هیچ اذیتی ندارند! برای درست کردن یک کوکوی فوری که در حد آماده شدن یک املت از شما وقت می‌گیرد حاضرید؟ پس موادی که ذکر می‌شود را فراهم کنید و در انتظار یک طعم جذاب باشید! بچه‌ها هم قطعا عاشقش می‌شوند!

مواد لازم:

ماده غذایی

مقدار

تخم مرغ

سه عدد

ماست

۵ قاشق غذاخوری

آرد سفید

۴ قاشق غذاخوری      

پیازچه خرد شده      

یک دسته

ژامبون خرد شده

سه عدد

فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده     

یک عدد

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

نمک

یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر سیر       

از هر کدام نصف قاشق چایخوری     

آماده‌اید؟ بزنیم بر دل آشپزی!

در یک ظرف گود تخم مرغ‌ها را خوب هم بزنید. با همزن دستی یا چنگال فرقی ندارد. مهم این است که تخم‌مرغ از لختگی دربیاید. نوبت به اضافه کردن ماست رسیده است. ماست را هم خوب با تخم‌مرغ مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را ذره ذره به مخلوط تخم‌مرغی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود. ژامبون‌هایی که خرد کردید را به همراه فلفل‌دلمه‌ای و پیازچه به مواد اضافه کنید و عملیات مخلوط‌سازی را به این شکل به پایان برسانید!

یک تابه‌ی نچسب را خوب چرب کنید. حتی اگر بتوانید با فرچه دیواره‌های تابه را هم روغن بمالید خیلی خوب است. قرار است یک کوکوی طلایی داشته باشید. مواد را داخل تابه بریزید و در آن را ببندید. حرارت متوسط باشد که کوکو خوب مغزپخت بشود. بعد از یک ربع روی کوکو را با دست چک کنید. چون آرد داخل این غذا هست اگر به دستتان نچسبید یعنی آماده‌ی این است که آن سمت کوکو سرخ شود. سمت دیگر کوکو هم ۵ دقیقه روی گاز بماند کافیست. همین الان بوی ژامبون پخته شده به همراه پیازچه فضای آشپزخانه‌تان را پر کرده است. حتما یادتان باشد که پیازچه عضوی جداناپذیر است، هوس نکنید آن را حذف کنید که ضرر می‌کنید!

  • می‌توانید به جای ژامبون از مرغ پخته شده یا سوسیس استفاده کنید.

  • از قارچ هم می‌توانید در این کوکو استفاده کنید فقط چون قارچ بر اثر حرارت آب می‌اندازد حتما قبل از اضافه کردن به مواد کوکو آن را کمی با حرارت بالا تفت بدهید.

منبع: راهنماتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز