خبرگزاری کار ایران

قیمه نثار قزوین رو به این سادگی بپز!

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۰۳۷

«قیمه‌نثار قزوین نخوردی؟ عمرت هدر رفته!» یکی از غذا‌های اصیل و خوشمزه و سنتی ایران قیمه نثار قزوین است که طعم آن تفاوت زیادی با قیمه‌ی معمولی دارد و یکی از خورش‌های پرهزینه درعین حال قابل توجه کشورمان است که باید برای حفظ سنت‌های‌مان هر از گاهی سری به آن بزنیم!

به گزارش ایلنا، درست کردن این غذا کار سختی نیست، ولی مراحلی دارد که با هم آن‌ها را از نظر می‌گذرانیم تا تجربه‌ی لذت بردن از یک ناهار یا شام فوق‌العاده را به زندگی خود اضافه کنیم!

مواد لازم برای قیمه نثار قزوین:

قیمه نثار قزوین رو به این سادگی بپز!

چطوری قیمه‌نثار درست کنیم؟

اول نیت خود را درست کنید! نیت خیلی مهم است و در مرحله‌ی بعد عاشق غذایی باشید که درست می‌کنید تا خوب از آب دربیاد و به شما کینه نورزد، و در مرحله‌ی سوم مهمان‌هایتان را که می‌خواهند این غذا را بخورند دوست بدارید که هیچ چاشنی‌ای بهتر و ماندگارتر از محبت نیست!

گوشت‌ها را نه ریز و نه درشت برش بزنید. گوشت با استخوان لازم ندارید.

پیاز‌ها را نگینی خرد کنید (اگر از حضور پررنگ پیاز در غذا بدتان نمی‌آید می‌توانید خلالی برش بزنید، ولی نگینی قشنگتر است!) پیاز را در روغن کرمانشاهی تفت بدهید و بعد از سبک شدن بافت پیاز، گوشت‌ها را اضافه کنید. با حرارت کم این تفت دادن را جلو ببرید و اجازه بدهید رمز اصلی موفقیت که همانا آهسته آشپزی کردن است به غذای شما انرژی بدهد! رب را اضافه کنید و وقتی رنگ رب باز شد (بیشتر از دو دقیقه زمان نمی‌برد) پودر هل و پودر گل محمدی و زعفران آب گرفته و چوب‌های دارچین را توی قابلمه بریزید. سه لیوان آب که حتما آب داغ باشد (نکته‌ی مهم) اضافه کنید و اجازه بدهید ۲ ساعت و نیم گوشت آرام آرام بپزد.

خلال بادام و خلال پسته و زرشک را هر کدام در ظرفی جداگانه با کمی گلاب خیس کنید.

خلال پوست پرتقال را در آب بجوشانید و از صافی رد کنید. این کار را سه بار انجام بدهید تا تلخی پوست پرتقال یا نارنج گرفته بشود.

در نیم ساعت آخر پخت گوشت نمک و گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید و باز هم در قابلمه را ببندید تا خورش جا بیفتد.

خلال بادام و خلال پسته و زرشک را هر کدام جداگانه با روغن حیوانی (همان کرمانشاهی) تفت بدهید. روغن حیوانی نقطه‌ی دود بالایی دارد و نمی‌سوزد پس گزینه‌ی مناسبی است فقط حواس‌تان به شعله‌ی گاز باشد که بالا نرود.

خلال پوست پرتقال را هم در ظرفی دیگ به همراه یک قاشق شکر و مقداری زعفران تفت بدهید.

چوب‌های دارچین را از توی خورش بردارید.

این خورش لابه لای پلو سرو می‌شود پس در حین انجام کار برنج را نیز آبکش کنید و راز‌های آن را هم خوب رعایت کنید.

موقع سرو توی دیس برنج بریزید و گوشت را لایه‌ی بعدی قرار دهید و به همین صورت تکرار کنید. در لایه‌ی آخر خلال‌ها و زرشک را اضافه کنید.

بوی عطر این غذا پیچیده است! شما هم حس می‌کنید؟! نوش جان.

دو نکته:

از پودر دارچین به جای چوب دارچین استفاده نکنید. در تیره کردن رنگ غذا موثر است!

می‌توانید موقع سرو گوشت و خلال‌ها و زرشک را روی برنج قرار بدهید و لابه‌لای پلو نریزید این مرحله به میل شما بستگی دارد!

منبع: راهنماتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز