خبرگزاری کار ایران

چگونه مشکلات گیربکس را تشخیص دهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۲۴۵

به طور کلی، مشکلاتی که سیستم‌ های مکانیکی را درگیر می‌کنند، معمولاً شواهد متمایزی دارند‌‌ (از جمله صدای ناجور یا عملکرد نادرست خودرو) که از حالت معمول یا نرمال خود خارج هستند و در نتیجه خودروی شما نیاز به تعمیرات گیربکس دارد.

به گزارش ایلنا، تعمیر گیربکس اتوماتیک هم گران است و هم زمان‌بر بنابراین بسیار مهم است که قبل از این‌که زمانی برسد که مشکلات قابل مدیریت و حل نباشند حواستان به هر گونه مشکل گیربکس اتوماتیک باشد . همیشه بهتر است مشکل زمانی‌ که کوچک است حل شود تا این‌ که بزرگتر شود ، زیرا مشکلات اصلی تنها به معنای هزینه‌های بیشتر برای حل آن‌ها می‌باشد.

حتی بهتر است از وقوع مشکلات جلوگیریکرد. بنابراین، حتی اگر یک متخصص خودرو هم نباشید، در این‌جا فهرستی از علائم هشدار دهنده که می‌توانند نشان‌دهنده‌ی مشکلات گیربکس اتوماتیک باشند را کنارهم قرار داده‌ایم:

چگونه مشکلات گیربکس را تشخیص دهیم؟

رنگ و شرایط روغن گیربکس ( رنگ کدر و بوی روغن سوختگی)
  • سطح روغن پایین

  • علائم نشت

  • گرمایش بیش از حد

  • لغزش گیربکس و یا گاز هرز خوردن

  • تقه زدن ماشین

  • روشن شدن چراغ گیربکس

  • مشکلات دسته دنده

  • عدم حرکت خودرو

  • صدای نا متعارف از گیربکس

نکاتی مهم در انتخاب تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک

چگونه مشکلات گیربکس را تشخیص دهیم؟

از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید چرا که ماشین شما نیز از شما مراقبت می کند. متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک دانش و تجربه مورد نیاز جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما را دارند کار بسیار دشواری است.

نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای تعمیرات گیربکس خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص ببرید.

نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض میکنن. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید.

منبع:دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز