خبرگزاری کار ایران

چه چیزی باعث سوزش معده می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۶۸

باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی سوزش معده یا گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند.

به گزارش ایلنا، سوزش معده زمانی رخ می‌دهد که چیزی به مخاط معده آسیب برساند یا آن را ضعیف کند. چیز‌های مختلفی می‌توانند باعث ایجاد مشکل شوند که با دانستم آنها می‌توانیم به درمان سوزش معده کمک کنیم، از جمله:

•    بیماری خودایمنی: در برخی افراد، سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم در پوشش معده حمله می‌کند.

•    عفونت باکتریایی: باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند. باکتری‌ها پوشش محافظ معده را از بین می‌برند و باعث التهاب آن می‌شوند. اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می‌شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب‌پذیری در برابر این باکتری می‌تواند ارثی باشد یا به سبک زندگی (سیگار کشیدن و نوع تغذیه) مربوط می‌شود.

•    رفلاکس صفرا: کبد برای کمک به هضم غذا‌های چرب، صفرا تولید می‌کند. "ریفلاکس" به معنای برگشتن است. رفلاکس صفرا زمانی اتفاق می‌افتد که صفرا به جای حرکت در روده کوچک به معده برمی‌گردد.

•    مصرف داروهای مسکن‌: استفاده مداوم از دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی یا کورتیکواستروئید‌ها (ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم) برای کاهش درد می‌تواند پوشش معده را تحریک کند. استفاده منظم از این مسکن‌ها یا مصرف بیش از حد این داروها ممکن است باعث کاهش یک ماده کلیدی در بدن شود که به حفظ پوشش محافظ معده شما کمک می‌کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز