خبرگزاری کار ایران

گیاهانی که علائم آسم را کنترل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۵۹۸

آسم یک بیماری شایع است و شیوع آن در سراسر جهان و بطور ویژه در کشورهای صنعتی رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا، آسم یک بیماری شایع است و شیوع آن در سراسر جهان و بطور ویژه در کشورهای صنعتی رو به افزایش است. حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند و تخمین زده می شود که تا سال 2025 بیش از 100 میلیون نفر تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند. برخی داروهای گیاهی در کاهش علائم آسم دخیل اند.

Cassia sophera: این گیاه به طور سنتی برای درمان آسم و برونشیت استفاده می شود. فراکسیونهای کلروفرم ، اتیل استات و اتانول جدا شده از عصاره اتانولی برگهای C. sophera دارای فعالیت ضد انعقادی قابل توجهی در ورم پنجه ناشی از کاراگینان، برونکواسپراسیون ناشی از هیستامین، کلونیدین و هالوپریدول ناشی از کاتالیپسی، لکوسیتوز ناشی از شیر و مدلهای اگزینوفاویا در حیوانات است و این فعالیت ممکن است به دلیل وجود فلاونوئیدها باشد.  

دم اسبی یا Casuarina equisetifolia: یک درخت همیشه سبز و به طور کلی تا 50 متر ارتفاع دارد، و در مناطق ساحلی از گجرات تا اریسا، برخی از قسمت های غرب بنگال و در آندامان کشت می شود. عصاره متانولی چوب و پوست این گیاه دارای فعالیت آنتی هیستامینی با مهار انقباض ناشی از هیستامین از نای، کاتالیپسی ناشی از کلونیدین و دفع سلول های ماست سل در دوزهای 100 میلی گرم بر کیلوگرم است.  

Clerodendrum Serratum: ، این گیاه به طور سنتی در درمان درد ، التهاب ، روماتیسم ، بیماری های تنفسی و تب مالاریال مفید است. عصاره اتانول ریشه های C. serratum در کاتالپسی ناشی از کلونیدین فعالیت ضد آسمی نشان داد. لکوسیتوز و ائوزینوفیلی ناشی از شیر در موش ها را نیز نشان می دهد.

  Cnidium monnieri: از این گیاه در طب سنتی چین برای درمان درد دستگاه تناسلی زنان، ناتوانی جنسی و درماتیت و به عنوان یک عامل ضد نفخ در بدن استفاده شده است. فعالیت ضد آلرژی عصاره اتانول میوه C. monnieri در آنافیلاکسی جلدی غیرفعال در موش صحرایی گزارش شده است.

  Crinum glaucum: این گیاه در جنوب غربی نیجریه محبوب است. پزشکان طب سنتی آن را به عنوان داروی مؤثر در رفع سرفه ، آسم و تشنج گزارش کردند. عصاره آبی C. glaucum دارای فعالیت ضد آلرژی در دوز 100-400 میلی گرم بر کیلوگرم با کاهش واکنش آنافیلاکتیک جلدی غیرفعال پوست، جلوگیری از دگرانولاسیون سلول های ماست سل و تنگی نای ناشی از هیستامین در خوکچه هندی است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز