خبرگزاری کار ایران

عوارض خوردن خرمالو با معده خالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۰۹

خرمالو میوه نارنجی و خوشمزه پاییزی باید در زمان مناسبی از روز خورده شود در غیر این صورت می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد.

به گزارش ایلنا، خرمالو میوه نارنجی رنگ بومی چین است که با طعم شیرین دلپذیری شناخته می شود. خرمالو در لیست مواد غذایی فوق العاده قرار دارد زیرا حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال است.

خرمالو میوه ای بسیار متنوع است که می توان آن را به روش های مختلفی مصرف کرد. به عنوان مثال، می توانید خرمالو را به صورت خام مصرف کنید. همچنین می توانید دانه ها و پوست آنها را بخورید.

علاوه بر این، می توانید آنها را به دسرها، سالادها، غذاهای مختلف و شیرینی ها اضافه کنید. با ما در این بخش همراه شوید تا اطلاعات مهمی درباره خوردن خرمالو کسب کنید.

عوارض خوردن خرمالو با معده خالی

بدترین و بهترین زمان خوردن میوه خرمالو

خرمالو را هرگز صبح زود و به صورت ناشتا، با معده خالی نخورید. خوردن خرمالو زود هنگام با معده خالی ممکن است علائمی مانند تهوع و استفراغ ایجاد کند؛ بنابراین ترجیحاً خرمالو را در طول روز به عنوان میان وعده مصرف کنید چرا که بهترین زمان خوردن خرمالو در طول روز و با فاصله از ابتدا و انتهای روز است.

همینطور در اواخر شب خرمالو نخورید چرا که خوردن غذاهایی مانند خرمالو در اواخر شب نیز می تواند باعث افزایش قند خون شود. در نتیجه این امر باعث افزایش انرژی در بدن و خواب ناکافی می شود.

فراموش نکنید که مصرف زیاد خرمالو می تواند باعث مشکلات جدی گوارش و روده ای شود چرا که بدن نمی تواند این تعداد خرمالو را به طور همزمان هضم کند.

تداخل دارویی خرمالو

خرمالو می تواند با برخی از داروها واکنش نشان دهد؛ به عنوان مثال، داروهای فشار خون بالا که لخته شدن خون را کند می کند، با خرمالو واکنش نشان می دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که خرمالو ممکن است زمان انعقاد خون را تغییر دهد بنابراین از مصرف خرمالو در کنار این داروها خودداری کنید.

اگر داروی خاصی مصرف میکنید حتما قبل از مصرف خرمالو با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز