خبرگزاری کار ایران

دلیل اصلی سفت شدن شیرینی دانمارکی خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۹۹۶

شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها است که با ذائقه اکثر مردم همخوانی دارد اگر میخواهید این شیرینی را در خانه درست کنید باید ترفند هایی را رعایت کنید.

به گزارش ایلنا، شیرینی دانمارکی جزو آن دسته شیرینی هایی است که محبوبیت فراوانی دارد، به همین خاطر بسیاری از افراد دوست دارند حداقل یک بار هم که شده این نوع شیرینی خوشمزه را تهیه کنند. گاهی هنگام تهیه شیرینی دانمارکی در خانه دچار مشکلاتی مانند سفت و خشک شدن شیرینی می شویم، اگر شما هم این مشکل در شیرینی پزی را تجربه کرده اید، با این بخش همراه باشید تا پی به اشتباهتان ببرید.

افزودن مایعات زیاد

سعی کنید مواد را به اندازه اضافه کنید. شما باید مقدار مایعات درون شیرینی را درست اندازه گیری کرده زیرا افزودن مایعات زیاد سبب سفت و خشکی شیرینی می شود.

دلیل اصلی سفت شدن شیرینی دانمارکی خانگی

مصرف کم روغن

در صورتی که از روغن کمتر از اندازه ای که در دستور تهیه شیرینی آمده است، استفاده نمایید، شیرینی دانمارکی شما سفت و خشک خواهد شد.

زیاد بودن شکر

زیاد شدن مقدار شکر، یکی از دلایل سفت شدن شیرینی است پس به دستور تهیه دقت کنید و بر اساس دستور تهیه تان شکر به مواد بیافزایید.

هم زدن بیش از حد مایه

در تهیه شیرینی دانمارکی ابتدا درون ظرفی تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی یا دستی خوب هم زده و سپس خمیر مایع را که عمل امده است به همراه روغن مایع به ظرف اضافه کنید و مجددا با همزن مخلوط نمایید اما بعد از اضافه کردن آرد از هم زدن زیاد مواد بپرهیزید، آرد را کم کم اضافه کرده و با دست یا لیستک مواد را مخلوط کنید.

دلیل اصلی سفت شدن شیرینی دانمارکی خانگی

استفاده از آرد زیاد

بعد از تهیه خمیر و استراحت دادن به آن و به اصطلاح ور آمدنش شما باید خمیر عمل امده را کمی ورز داده تا هوای اضافی داخل ان خارج شود سپس روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را پهن کنید اما توجه نمایید استفاده ی زیاد از آرد باعث سفت و خشک شدن شیرینی می شود.

قرار ندادن یک کاسه آب در فر

اگر می خواهید این شیرینی را در توستر درست کنید، توستر را با حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کرده و پس از گرم شدن یک کاسه فلزی را تا نیمه آب پر کنید و داخل توستر قرار دهید تا رطوبت ایجاد کند و شیرینی ها خشک نشوند.

نپوشاندن المنت توستر

برای تهیه شیرینی دانمارکی در توستر، یک فویل آلومینیومی را جلوی المنت بالایی توستر قرار دهید تا روی شیرینی ها را خشک نکند. در اواخر پخت فویل آلومینیومی را بردارید تا روی شیرینی ها نیز طلایی شود.

دلیل اصلی سفت شدن شیرینی دانمارکی خانگی

زیاد بودن دمای فر

برای پخت شیرینی دانمارکی به دمای فر خود توجه کنید زیرا اگر شیرینی به مدت طولانی و با دمای بالا پخته شده باشد، سفت می شود.

راه حل سفت شدن شیرینی دانمارکی خانگی

بهترین راه حل، جلوگیری از اشتباهاتی است که در همین مطلب گفتیم. با رعایت تمام موارد بالا میتوانید از سفت و خشک شدن شیرینی دانمارکی جلوگیری کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز