خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه اناربیج

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۱۹۶

اناربیج غذای معروف گیلانی است که در بیشتر رستوران‌های این استان سرو می‌شود. برای همین تقریبا بین مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند محبوب و شناخته شده است. می‌توان آن را در خانه نیز طبخ کرد حتی اگر اهل این استان نباشید.

به گزارش ایلنا، اناربیج غذای معروف گیلانی، در بیشتر رستوران‌های این استان سرو می‌شود.

مواد لازم

برای تهیه اناربیج به مواد زیر نیاز داریم:

گردو ۲۰۰ گرم

سبزی معطر شامل خالواش، چوچاق، تره، جعفری، گشنیز و نعناع  ۳۰۰گرم

آب غوره یا آب انار یک لیوان

رب انار به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۲عدد بزرگ

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه اناربیج

۱- ابتدا سبزی را جداگانه به خوبی سرخ کنید. اگر سبزی چوچاق و خالواش تازه در دسترس ندارید جای آن نعناع را بیشتر اضافه کنید. در ترکیب سبزی خورش اناربیج مقدار سبزی محلی باید از بقیه سبزی‌ها کمتر باشد.

۲- آبغوره را به‌همراه کمی زردچوبه و نمک در قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. گردوی آسیاب شده را با کمی آب در یک کاسه هم بزنید و سپس در قابلمه بریزید. کمی آب اضافه کنید تا گردو به روغن بیفتد. در حین پخت گردوها، چند بار به آن‌ها آب سرد اضافه کنید تا به آن‌ها شوک وارد شود و روغن بیشتری پس دهد. سبزی را به مواد اضافه کنید و حدود یک ساعت به مواد زمان بدهید تا جا بیفتد.

۳- سپس رب انار را کم کم به خورش اضافه کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. می‌توانید از رب انار کمتری استفاده کنید و در پایان برای خوش قیافه‌تر شدن خورش به آن دانه‌های انار اضافه کنید.  

۴- در ظرفی جدا پیاز را رنده کنید و آبش را بگیرید. کمی ادویه را به گوشت چرخکرده اضافه کنید و خوب ورز دهید. سپس گوشت چرخکرده را به شکل قلقلی درآورید و سرخ کنید. سپس آنها را به خورش اضافه کنید.   

۵- حدود یک ساعت زمان می‌دهیم تا خورش خوب جا بیفتد. این اناربیج خوشمزه را می‌توانید با برنج میل کنید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز