خبرگزاری کار ایران

فواید همکاری بچه ها در انجام کارِ خانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۲۵۴

همکاری کودکان در خانه تاثیر زیادی برروی شکل گیری شخصیتشان در آینده خواهد داشت، اما در صورتی که والدین تقسیم وظایف را به صورت صحیح و عادلانه انجام دهند.

به گزارش ایلنا، فواید زیادی برای کار کردن در خانه توسط بچه ها وجود دارد که در واقع آن ها با انجام این کار با عرضه تر می شوند؛ البته به شرطی که کارهای متناسب با سن شان را به آن ها محول کنید. در این قسمت قصد داریم به شما توضیح دهیم که کار کردن در خانه توسط بچه ها چه مزایایی دارد.

چرا انجام کار های خانه برای بچه ها خوب است؟

انجام کار های کوچک توسط کودک 5 ساله شاید خیلی کار سطح پایینی باشد و هیچ کمکی به شما نکند اما به او آموزش می دهد؛ آموزش هایی که به شدت ارزشمند هستند. زمانی که کودک بزرگ‌تر می‌ شود و به سن 9 تا 10 سالگی می‌ رسد، می‌داند که چه وظایفی در خانه دارد. در واقع کار کردن کودک در خانه فواید زیر را به همراه دارد:

اعتماد به نفسش را بالا می برد

زیرا می فهمد که می تواند کارها را خیلی خوب انجام دهد و احساس موفقیت داشته باشد. در واقع کودک 7 ساله ای که شروع به جارو و تمیز کردن خانه می کند، متوجه می شود که چقدر کارش ارزشمند است و همین باعث ایجادِ حس خوبی نسبت به خودش می شود.

کودک احساس استقلال می‌ کند

زیرا می بیند که کارش را خودش انجام داده و می تواند به رضایت کافی هم برسد. در واقع اگر به کودک تان کار در خانه را محول کنید، او یاد می گیرد که چگونه وظایفش را به موقع انجام دهد، مسئولیت پذیر باشد و ارزش کارش را بداند؛ همچنین نظم و ترتیب را هم یاد می گیرد.

فواید همکاری بچه ها در انجام کارِ خانه

وظیفه شناسی اش را ارتقا میدهد

کار کردن در خانه به طور منظم باعث می‌ شود که یک روتین خوب برای کودک به وجود بیاید که در طول زندگی اش به او کمک می کند و وظیفه شناسی اش ارتقا پیدا می‌ کند. در واقع احساس می‌ کند که بخشی از یک گروه بزرگ است که همین باعث می‌ شود بعداً در گروه های دیگر هم کارها را بهتر انجام دهد.

مهارت های زندگی یاد می گیرد

کودک با انجام کار در خانه مهارت های زندگی را یاد می گیرد. او از همان سنین پایین می فهمد که باید تا حدی با آشپزی، شستن لباس ها و جارو کردن خانه آشنا باشد که این در بزرگسالی به شدت کمک کننده است.

معنی احترام را می فهمد

زمانی که کودک بداند در خانه وظایف مخصوص به خودش را دارد و دیگران همه به وظایف شان عمل می‌ کنند، می‌داند که اگر کار ها را به درستی انجام دهد، احترام دیگران را دریافت می‌ کند. همین باعث می شود که معنی احترام را یاد بگیرد و ارزش کارش را بشناسد.

فواید همکاری بچه ها در انجام کارِ خانه

اخلاقیات را می فهمد

این کار ها توسط کودک باعث می‌ شود که اخلاقیات در کار را یاد بگیرد و بفهمد که برای زندگی، او هم باید زحمت بکشد. در کنارش باید به وظایفش پایبند باشد که این چیزی جز اخلاقیات نیست.

مهارت مدیریت زمان و برنامه ریزی را یاد می ‌گیرد

اگر کودک بداند که آخر هفته ها وظیفه دارد تا کف اتاق را تمیز کند، یعنی این که زمان‌بندی و برنامه ‌ریزی را یاد گرفته که این یادگیری در اجتماع هم برایش خیلی کمک کننده خواهد بود.

با خانواده احساس نزدیکی خواهد داشت

زمانی که او بداند در یک تیم داخل خانواده قرار گرفته است، احساس خوبی پیدا می کند، با آن ها ارتباط نزدیکی می گیرد، احترام شان را دریافت می کند و خودش با خانواده صمیمی تر می شود.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز