خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای پرطرفدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۴۲۰

کسانی که به غذاهای کره‌ای علاقه دارند، با کیمچی آشنا هستند و می‌دانند که یک چاشنی مهم در کره جنوبی است. کیمچی را شاید بتوانید در رستوران‌های کره‌ای و چینی پیدا کنید ولی درست کردن آن در خانه، کار سختی نیست فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد.

به گزارش ایلنا، کسانی که به غذاهای کره‌ای علاقه دارند، با کیمچی آشنا هستند و می‌دانند که یک چاشنی مهم در کره جنوبی است. کیمچی را شاید بتوانید در رستوران‌های کره‌ای و چینی پیدا کنید ولی درست کردن آن در خانه، کار سختی نیست فقط نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. کیمچی کاهو و کیمچی پیازچه و کیمچی ترب بسیار مشهورند. ما در این مقاله به طرز تهیه کیمچی به روش اصیل و سنتی می‌پردازیم و نکات تهیه و فوت و فن‌های ترشی کره ای کیمچی را به شما یاد خواهیم داد.

طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای پرطرفدار

کیمچی، یکی از ترشی‌های مهم کره‌ای‌‌ است که تقریبا با همه غذاهای کره‌ای سرو می‌شود. در طرز تهیه کیمچی، از سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود و میزان مورد استفاده این سبزیجات در ترشی کیمچی کاملا سلیقه‌ای است. این غذای کره ای خوشمزه از تخمیر سبزیجات به دست می‌آید و انواع مختلفی دارد؛ مثل کیمچی خیار، کیمچی پیازچه، کیمچی کاهو و … .

مشهورترین نوع کیمچی، از نوعی کلم چینی درست می‌شود. این چاشنی کره ای همراه با غذاهای برنجی، گوشتی و استیک گوشت و مرغ و ماهی سرو می‌شود. برخی ترشی‌های کیمچی با ترکیب سبزیجات و ماهی مرکب درست می‌شوند یا به آن سس ماهی اضافه می‌شود. البته برای این‌که این ترشی یا ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار شود، برخی افراد، ماهی مرکب را از طرز تهیه ترشی کیمچی حذف یا آن را با سس و مواد دیگر جایگزین می‌کنند.

در صورتی که بخواهید این چاشنی را به روش اصلی خود درست کنید، باید ماهی را آماده کنید و به عمل آورید. اگر شما هم عاشق غذاهای کره‌ای هستید، بهتر است این چاشنی خوشمزه را تهیه کنید چون احتمالا آن را در فروشگاه‌های ایرانی پیدا نخواهید کرد.

طرز تهیه کیمچی با ماهی مرکب

طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای پرطرفدار

مواد لازم برای تهیه کیمچی کاهو

• ماهی مرکب تازه: ۳۰۰ گرم

• نمک: ۳ قاشق غذاخوری

• کاهو چینی یا کلم ناپا: ۱ کیلوگرم

• آرد برنج: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• آب: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• شکر: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• سس ماهی: ۲ قاشق غذاخوری

• رب گوجه فرنگی: ۱/۲ قاشق غذاخوری

• سیر تازه: ۲ حبه

• رنجبیل تازه: ۲ تکه

• پیاز: ۱ عدد متوسط

• فلفل قرمز تند تازه یا خشک: ۵ عدد

• تره فرنگی: ۲عدد

• پیازچه: ۳ عدد

• هویج: ۱ عدد متوسط

• ترب: ۵۰ گرم

مراحل طرز تهیه آسان ترشی کیمچی کره ای با ترب و کاهو و پیازچه

طرز تهیه کیمچی در ایران و بیشتر در رستوران‌هایی که به صورت تخصصی غذاهای شرق آسیا را سرو می‌کنند مرسوم است. اما شما می‌توانید با آمورش طرز تهیه ترشی کره ای در خانه این ترشی را آماده کنید و به جای خرید ترشی کیمچی خودتان آن را درست کنید. با طرز تهیه ترشی کره ای مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

مرحله اول: کاهوها را برای درست کردن کیمچی آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی کیمچی آسان کره ای با کاهو، کاهو چینی یا کلم ناپا را باید آماده کنید. کاهو را به چهار بخش برش بزنید، سپس آن‌ها را به قطعات دلخواه کوچک‌تر خرد کنید. در یک ظرف بزرگ آب بریزید و یک فنجان نمک به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: کاهوها را در آب نمک بخوابانید

برش‌های کاهو را در آب بریزید تا روی آن‌ها را کاملا آب بپوشاند. حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا طعم نمک به خورد کاهوها برود و ترد شوند. کاهوها را آبکش کنید و آن‌ها را بشویید. نمک کاهوها را بشویید و آن‌ها را کنار بگذارید تا آب اضافی خودشان را از دست بدهند.

مرحله سوم: برای تهیه ترشی کره ای آرد برنج را با آب بجوشانید

در یک قابلمه کوچک، آرد برنج را با سه لیوان آب مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله‌های آن باز شود. این محلول را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. مواد را به هم بزنید تا کمی شروع به جوشیدن کنند و روی محلول حباب تشکیل شود.

مرحله چهارم: شکر را به مواد ترشی کیمچی اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کیمچی کره ای، به مخلوط آرد برنج و آب، شکر اضافه کنید. اضافه کردن شکر باعث شفافیت بیشتر ترشی کیمچی می‌شود. این محلول باید غلظتی مشابه فرنی پیدا کند. وقتی کمی غلیظ و کشدار شد، شعله گاز کنید و آن را کنار بگذارید تا سرد شود و از دما بیفتد.

مرحله پنجم: سس ماهی و مواد دیگر را به مایه ترشی کیمچی اضافه کنید

بعد از سرد شدن فرنی، سس ماهی را با رب گوجه‌ فرنگی به مخلوط اضافه کنید. زنجبیل و پیاز را خرد کنید و به این مایه اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید مواد را در مخلوط کن بریزید و با هم کاملا ترکیب کنید تا یکدست شوند. ماهی مرکب را به صورت نواری برش بزنید و به مواد اضافه کنید. البته فراموش نکنید که ماهی مرکب را از قبل به عمل آورده باشید. (برای آگاهی بیشتر، نحوه عمل آوردن ماهی مرکب را در ادامه مقاله بخوانید.)

مرحله ششم: سبزیجات کیمچی را خرد کنید

همه سبزی‌ها را از قبل به خوبی بشویید و خشک کنید. پیازچه، ترب، هویج و تره فرنگی را به صورت خلالی و نواری خرد کنید. آن‌ها را در یک ظرف بزرگ بریزید. سیر را له کنید. البته می‌توانید سیر را به صورت حبه درسته هم به کار ببرید. کاهوها را اضافه کنید.

مرحله هفتم: سبزیجات و سس کیمچی را با هم مخلوط کنید

به این مخلوط سسی را که در مرحله قبل درست کرده‌ بودید، اضافه کنید و با دست هم بزنید. همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا کل سبزیجات با سس ترکیب شود.

مرحله هشتم: کیمچی را سرو کنید

همه مواد را در یک ظرف تمیز و خشک شیشه‌ای و درب‌دار بریزید و در یخچال بگذارید تا مواد طعم یکدیگر را بگیرند. این ترشی را می‌توانید چند ساعت بعد سرو کنید. بهتر است ترشی کیمچی را به صورت تازه مصرف کنید.

نحوه به عمل آوردن ماهی مرکب برای درست کردن کیمچی

برای آماده کردن ماهی مرکب به ازای ۳۰۰ گرم ماهی مرکب، ۳ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. ماهی و نمک را کاملا با هم ترکیب و مخلوط کنید. ماهی را در یک پلاستیک زیپ کیپ یا ظرف شیشه‌ای که هوا به آن نفوذ نکند، بریزید. بعد از یک هفته ماهی‌ها را خارج کنید. آن‌ها را کاملا بشویید و خشک کنید. سپس ماهی‌ها را خرد کرده و به مواد ترشی کیمچی اضافه کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی کره ای کیمچی

طرز تهیه کیمچی ترشی کره ای پرطرفدار

*میزان موادی را که در طرز تهیه کره ای کیمچی به کار می‌برید، کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید آن‌ها را کم و زیاد کنید یا برخی از مواد را اگر در دسترس نداشتید، حذف کنید.

*اگر سس ماهی را نتوانستید در فروشگاه‌ها پیدا کنید یا به آن دسترسی نداشتید، می‌توانید آن را با سس انار یا عصاره تمبر هندی جایگزین کنید.

*کاهو چینی یا کلم ناپا را حتما قبل از استفاده در ترشی کیمچی با آب سرد و نمک بشویید. بهتر است آن را به چهار قسمت برش بزنید و در آب نمک بخوابانید.

*حتما قبل از اضافه کردن آرد برنج به ترشی کیمچی، آن را با آب مخلوط کنید تا کاملا حل شود و گلوله گلوله نشود. سپس آن را بجوشانید.

*بهتر است برای ظاهر زیباتر ترشی کیمچی، سبزیجات را به یک شکل برش بزنید. مثلا همه آن‌ها را خلالی یا نگینی خرد کنید.

*به جای نمک عادی، بهتر است از نمک دریا در درست کردن ترشی کیمچی استفاده کنید.

*آبی را که با آرد برنج مخلوط می‌کنید، بهتر است آب مقطر یا همان آب جوشیده سرد شده باشد.

*زنجبیل و سیر را قبل از اضافه کردن به مواد طرز تهیه ترشی کیمچی، رنده کنید تا عطر آن‌ها خارج شود.

*استفاده از ترب سفید به جای ترب سیاه، در طرز تهیه کیمچی، رایج‌تر است ولی اگر ترب سفید در دسترس نداشتید، می‌توانید از ترب سیاه یا حتی ترب قرمز (تربچه) استفاده کنید.

*در طرز تهیه کیمچی، بهتر است از فلفل قرمز کیمچی یا فلفل قرمز کره‌ای استفاده کنید. اگر در دسترس نداشتید فلفل هالوپینو یا فلفل‌های دلخواه را به کار ببرید.

منبع:مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز