خبرگزاری کار ایران

کاربردهای جالب آبلیمو در تمیزکاری سرویس بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۷۹۷

ریختن آبلیمو داخل توالت برای بسیاری از افراد تعجب برانگیز است زیرا از تاثیرات شگفت انگیز آن در سرویس بهداشتی بی اطلاع هستند.

به گزارش ایلنا، سرویس بهداشتی یکی از نقاط بسیار آلوده منزل است که نظافت آن اهمیت زیادی داشته و به مراتب از جاهای دیگر منزل سخت‌تر است. برای تمیز کردن سرویس بهداشتی می توان از ترکیبات قوی و شیمیایی استفاده نمود اما ترکیبات و شوینده‌های طبیعی که به بافت و رنگ سرویس بهداشتی آسیب نمی رسانند و باعث تشدید بوی بد در دستشویی نمی‌شوند،انتخاب مناسبی خواهند بود. در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که با لیمو سرویس بهداشتی خود را تمیز کنید تا بدون درد سر و آسیب رساندن به سلامتی خود از شر لکه ها و آلودگی ها خلاص شوید.

ریختن آبلیمو داخل توالت برای از بین بردن جرم

به نظر می رسد که آب لیمو به دلیل خاصیت اسیدی یک محصول عالی برای خلاص شدن از شر لکه های توالت و همچنین رسوبات آب است. با روش های معرفی شده میتوانید شما هم مثل بسیاری از کدبانوها، با آبلیمو این قسمت مهم از منزلتان را تمیز کنید.

کاربردهای جالب آبلیمو در تمیزکاری سرویس بهداشتی

روش اول:

اگر لکه‌های سختی وجود دارد آب لیمو را روی آن بریزید سپس، بسته به سختی لکه‌ها اجازه دهید چند ساعت تا کل شب بماند.

آب لیمو را می توان برای تمیز کردن مخزن توالت استفاده کرد که در وهله اول به جلوگیری از لکه شدن توالت کمک کند حتی پایه توالت فرنگی ممکن است کثیف شود، بنابراین یک مسواک را در مخلوطی از آب لیمو و سرکه سفید مقطر خیس کنید و آن ناحیه را بشویید.

روش دوم:

برای از بین بردن جرم توالت، یک دوم لیوان جوش شیرین به همراه دو قاشق آب اکسیژنه و یک لیمو ترش را ترکیب کنید. آب اکسیژنه و لیموترش خاصیت ضدعفونی کننده دارد و جوش شیرین می‌تواند جرم‌ها را از بین ببرد. هفته ای یک بار این خمیر را روی کاسه توالت بریزید و آن را برس پخش کنید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.

روش سوم:

برای از بین بردن جرم سنگ توالت، یک دوم لیوان سرکه سیب و یک دوم لیوان آبلیمو را ترکیب و روی سنگ توالت بریزید و با استفاده از یک برس پخش کنید. پس از 10 دقیقه دستشویی را بشویید و با نتیجه غافلگیر شوید.

کاربردهای جالب آبلیمو در تمیزکاری سرویس بهداشتی

از بین بردن جرم صابون

جرم صابون لایه ای سفید یا خاکستری است که روی کاشی حمام، توالت، پرده دوش، وسایل حمام و کف حمام را می پوشاند. مواد معدنی موجود در آب لوله کشی با خاک و بقایای صابون در وان، دوش یا سینک ظرفشویی ترکیب می شود و لایه ای را روی سطوح کاشی تشکیل می دهد.

برای پاک کردن کف صابون از وان حمام و کاشی ها، توالت و سایر سطوح لیموی بریده شده را بمالید تا اسید موجود در لیمو باکتری ها و کثیفی های موجود در کف صابون را از بین ببرد. برای اینکه این نواحی عاری از کف صابون باشند، پس از هر بار استفاده آن ها را کاملا بشویید تا جایی برای رشد باکتری ها وجود نداشته باشد.

پاک کردن لکه های زنگ زدگی

زنگ زدگی سطح قهوه ای زشتی را روی وسایل حمام و توالت ایجاد می کند. پاک کردن این لکه ها در نگاه اول بسیار مهم است، زیرا اگر به طور تصادفی با آنها برخورد کنیم لکه های سر سختی را روی لباس باقی می گذارد.

مالیدن لیمو ترش می تواند بسیاری از لکه های زنگ زدگی سینک و وان و حتی شیرآلات توالت را از بین ببرد پس فقط نصف لیمو را مستقیماً روی لکه ها بمالید تا شروع به کنده شدن کنند.

کاربردهای جالب آبلیمو در تمیزکاری سرویس بهداشتی

آب لیمو و خمیر لباسشویی

لکه‌های زنگ‌زدگی را می‌توان با کمک نمک سریعتر پاک کرد. با رنگ آمیزی آهن می توان از زنگ زدگی جلوگیری کرد زیرا به این ترتیب آهن در معرض اکسیژن قرار نمی گیرد اما، این همیشه یک گزینه نیست.

برای پاک کردن لکه‌های سرسخت زنگ زدگی، خمیری از آب لیمو و پودر لباس‌شویی درست کنید و با اسفنج اسکراب روی شی مورد نظر بمالید و مالش دهید سپس بشویید. لکه های توالت را می توان با همین خمیر پاک کرد. پودر لباسشویی به از بین بردن لکه و بازگرداندن سینک،وان، توالت به ظاهر اولیه کمک می کند.

تمیز کردن شیر آلات سرویس بهداشتی

برای تمیز کردن شیرآلات در سرویس‌های بهداشتی و برق انداختنشان به لیمو و نمک احتیاج دارید. یک لیمو ترش را نصف کرده و در مقداری نمک بزنید و سپس این لیموی آغشته به نمک را بر روی شیرآلات بکشید. اسید موجود در لیمو به کمک نمک به خوبی تمامی جرم‌ها و آلودگی‌های سطح فلزات را از بین برده و آن‌ها را برق می‌اندازد.

کاربردهای جالب آبلیمو در تمیزکاری سرویس بهداشتی

پاک کننده مواد معدنی و کپک

کپک ها محیط های تاریک، گرم و مرطوب را برای رشد دوست دارند به همین دلیل دوش ها و وان ها مستعد این مشکل رایج هستند و قرار گرفتن در معرض بیش از حد آن می تواند برای خانواده مضر باشد و مشکلاتی را برای سیستم تنفسی ایجاد کند.

برای از بین بردن لکه ها و کپک از پرده حمام و توالت ابتدا آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب نمک خیس و آویزان کنید تا آب اضافی تخلیه شود، در حالی که پرده هنوز مرطوب است، لکه ها را با آب لیمو تمیزکنید.

شیشه پاک کن خانگی

مهم نیست که خانه شما چه سبکی تزئین شده است احتمالاً سطوح شیشه ای در سراسر مبلمان و لوازم جانبی وجود دارد و اگرآنها را لمس کنید سطوح شیشه ای کثیف می شوند.

شما می توانید شیشه پاک کن خود را با 3 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1/2 فنجان الکل و 1/4 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی بسازید. همه مواد را داخل یک بطری اسپری اضافه و بطری را با آب پر کنید و خوب تکان دهید تا مخلوط شوند سپس روی سطوح شیشه ای آینه حمام و توالت،میزهای شیشه های و... بزنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز