خبرگزاری کار ایران

سوپ سبزی، مقوی‌و خوشمزه‌

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۷۹۳

یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین سوپ‌های گیاهی، سوپ سبزی است که از ترکیب بروکلی، تره‌فرنگی، جعفری و پنیر درست می‌شود، این سوپ چهارفصل را به‌عنوان یک وعده غذایی سبک و مقوی برای افراد خانه درست کنید.

به گزارش ایلنا، یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین سوپ‌های گیاهی، سوپ سبزی است که از ترکیب بروکلی، تره‌فرنگی، جعفری و پنیر درست می‌شود، این سوپ چهارفصل را به‌عنوان یک وعده غذایی سبک و مقوی برای افراد خانه درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

روغن‌زیتون: ۲ قاشق سوپخوری

پیاز خرد شده: یک عدد

 

 

تره‌فرنگی خرد شده: یک عدد

سیر خرد شده: ۲ حبه

برنج: ۴ قاشق سوپخوری

بروکلی خردشده: یک پیمانه

گشنیز خرد شده: یک پیمانه

آب‌لیموی تازه: یک قاشق سوپخوری

پنیر پارمسان رنده شده: یک پیمانه

نمک و فلفل: به میزان لازم

در صورت تمایل پسته خرد شده

برای تهیه این سوپ می‌توانید از سینه مرغ پخته و ریش شده هم استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ سبزی

۱. در یک قابلمه مناسب روغن‌زیتون را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز، تره‌فرنگی و سیر خرد شده را داخل آن تفت دهید تا نرم شوند. بعد از حدود ۵ دقیقه برنج را همراه با کمی آب داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را بگذارید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا برنج نرم شود.

۲. در این زمان بروکلی خرد شده را همراه با گشنیز و مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. دوباره درِ قابلمه را بگذارید و به پختن ادامه دهید.

۳. بعد از ۵ تا ۷ دقیقه پنیر پارمسان رنده شده را همراه با آب‌لیمو و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. به‌آرامی سوپ را هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند.

۴. حالا حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا سوپ کمی خنک شود، سپس آن را داخل مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا سوپ نرم و یکدست شود.

۵. سوپ را داخل ظرف موردنظر بریزید. آن را با گشنیز خرد شده و در صورت تمایل مغز پسته خرد شده تزیین کرده و سرو کنید.

منبع:خبرفوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز