خبرگزاری کار ایران

۸ راز برای داشتن پوست سالم و درخشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۴۲۴

گفته می‌شود مهم‌ترین راز زیبایی پوست سالم است. در اینجا ۸ راز برای داشتن پوست درخشان را می‌خوانید تا صورتی زیبا و سالم داشته باشید.

به گزارش ایلنا، داشتن پوستی زیبا و شفاف مستلزم رعایت نکاتی بهداشتی و مراقبتی است؛ نکته‌هایی که در ادامه می‌آید کمک می‌کند تا پوستتان شفاف‌تر و سالم باشد:

۱- از حمام طولانی با بخار آب زیاد خودداری کنید

به جای این کار دوش‌های کوتاه با آب خنک بگیرید. دوش گرفتن طولانی با آب داغ رطوبت پوست را می‌گیرد و چربی‌های محافظت‌کننده را از بین می‌برد. دوش گرفتنتان را به ۱۰ دقیقه محدود کنید و آب را تقریبا خنک نگه دارید.

۲- هر روز ژل آلوئه‌ورا به صورتتان بزنید

اگر پوستتان خیلی خشک است، کمی‌ ژل آلوئه‌ورا روی آن بزنید. اسید آلوئه‌ورا سلول‌های مرده پوست را می‌خورد و به بهتر شدن آن کمک می‌کند. می‌توانید محصولات آماده آلوئه‌ورا را بخرید یا می‌توانید برگ آن را بگیرید و برش دهید و ژلی را که از آن بیرون می‌آید، روی پوست بمالید.

۳- هر روز به غذا سیر اضافه کنید

یک مطالعه در سال ۱۹۹۶ در دانمارک نشان داد سلول‌های پوستی که در ظرف کشت با سیر درمان شدند ۷ برابر سلول‌هایی که در ظرف‌های استاندارد کشت شده بودند، بیشتر عمر کردند. این سلول‌ها همچنین نسبت به سلول‌های درمان‌نشده سالم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسیدند.

۴- برای میان‌وعده یک پرتقال بخورید

پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای کلاژن‌سازی مفید است و پوست را نرم و جوان نگه می‌دارد. غیر از پرتقال کیوی و فلفل قرمز هم بیشترین ویتامین C را دارند.

۵- هر روز مولتی ویتامین بخورید

بساری از مواد مغذی برای پوست سالم ضروری هستند؛ موادی مثل ویتامین C، B. مطمئن‌ترین راه برای این که تمام این ویتامین‌ها را دریافت کنید، این است که غذای سالم بخورید و هر روز مکمل‌ها را دریافت کنید.

۶- دستتان را به صورتتان نزنید

دستان شما سطوح بسیاری را لمس کرده‌اند. آنها مثل آهن‌ربا کثیفی و میکروب را جذب می‌کنند. وقتی چشمتان را می‌مالید یا چانه‌تان را لمس می‌کنید، تمام آنچه را روی دستتان است، به صورتتان منتقل می‌کنید. بنابراین این کار را نکنید. حتی وقتی با موبایل صحبت می‌کنید از هندزفری استفاده کنید تا تلفن آلوده با پوستتان برخورد نداشته باشد.

۷- مقدار کرم مرطوب‌کننده تا را هر فصل تغییر دهید

هر وقت فصل تغییر می‌کند، مقدار مرطوب‌کننده‌تان را تغییر دهید. پوست شما در زمستان به کرم مرطوب‌کننده بیشتر احتیاج دارد تا در تابستان. بنابراین همانطور که لباس ضخیم‌تری می‌پوشید، مرطوب‌کننده بیشتری هم به پوستتان بزنید. هر وقت کاپشن تبدیل به تی‌شرت شد، آن وقت مرطوب‌کننده را هم سبک‌تر کنید.

۸- لوازم آرایشتان را با دقت انتخاب کنید

محصولات زیبایی ساده را انتخاب کنید. به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید، از لوازم آرایش با هر رنگ و عطر یا هر چیزی که روی آن نوشته شده، آنتی باکتریال دوری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز