خبرگزاری کار ایران

دلیل و راه حل پف نکردن ذرت پاپ کورن خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۷۶

یکی از مهمترین مشکلات در تهیه پفیلای خانگی، پف نکردن ذرت هاست که میتواند علل مختلفی داشته باشد، دلایلی که دانستن آنها شما را استاد تهیه پاپ کورن خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، پفیلا یا ذرت بو داده از فراورده های ذرت و یکی از سالم ترین تنقلات و میان وعده خوشمزه است که بسیار محبوب کودکان می باشد. پفیلا به صورت آماده در تمام فروشگاه ها وجود دارد اما برای اطمینان از سلامتی و تازه بودن آن بهتر است در خانه درست شود. برخی افراد در زمان تهیه پفیلا با مشکلاتی روبرو می شوند که یکی از آنها باز نشدن و پف نکردن ذرت است.

علت پف نکردن ذرت

دلایل پف نکردن ذرت عبارتند از:

  1. ذرت خریداری شده شما نامرغوب است.

  2. ذرت شما کهنه است.

  3. ذرتی که خریده اید، نم دار است.

  4. زمان تهیه پفیلا حرارت خیلی کم است.

  5. رطوبت داخل قابلمه زیاد است و پاپ کورن ها خیس می شود.

دلیل و راه حل پف نکردن ذرت پاپ کورن خانگی

نکاتی برای پف کردن ذرت

برای اینکه پاپ کورن خانگی پف دار و خوشمزه داشته باشید:

از ذرت خشک استفاده کنید

ذرت مرطوب حتی در روغن داغ هم به خوبی باز نمی شوند و قبل از آنکه بشکفد، سرخ شده یا می سوزد پس دانه های ذرت را در جای نامناسب قرار ندهید و در جاهای خشک قرار دهید.

از ذرت مرغوب استفاده کنید

برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب و تازه استفاده کنید و از ذرت خیلی کهنه استفاده نکنید وگرنه پف نمی کند. برای اینکه ذرت پف کند باید مقدار آب درون دانه نزدیک به 13. 5 درصد باشد. آب کم بخار و فشار لازم را تولید نمی کند.

آب خیلی زیاد هم باعث می شود دانه ها بترکند و به کره های سختی تبدیل شوند و دیگر نرم و لذیذ و رویایی نباشند. همچنین دانه ها نباید ترک خورده یا صدمه دیده باشند زیرا یک شکاف کوچک باعث فرار بخار می شود.

دلیل و راه حل پف نکردن ذرت پاپ کورن خانگی

حرارت نباید کم باشد

زمان تهیه پفیلا، حرارت نباید خیلی کم باشد، چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

قابلمه را خوب تکان دهید

درست تکان ندادن قابلمه، باعث سوختن بعضی از ذرت ها و باز نشدن بعضی از آنها می شود پس در میانه باز شدن ذرت ها نباید در قابلمه را باز کنید و قابلمه را روی حرارت بالا تکان دهید تا همه دانه ها را باز شود.

طرز تهیه پاپ کورن در خانه

برای درست کردن ذرت بو داده:

  • یک قابلمه را روی گاز قرار دهید.

  • کمی روغن درون قابلمه بریزید.

  • ذرتها را داخل روغن بریزید.

  • کمی نمک و هر ادویه ای مثل فلفل، آویشن و …. را به آن اضافه کنید.

  • ابتدا شعله گاز تقریبا باید زیاد باشد.

  • ذرت ها را هم بزنید تا اولین دانه باز شود.

  • در قابلمه را بگذارید.

  • زیر قابلمه را کم کنید.

  • قابلمه را تکان دهید تا سر و صدای پریدن دانه های ذرت به گوش برسد.وقتی سرو صدا قطع شد یعنی اینکه تمام ذرتها باز شده اند.

  • بلافاصله در ظرف را برداشته و آنها را در یک ظرف دیگر بریزید.

دلیل و راه حل پف نکردن ذرت پاپ کورن خانگی

چرا دانه های ذرت با گرما پف می کند؟

حدود 13. 5 تا 14 درصد هر دانه ذرت از آب تشکیل شده است، به همین دلیل وقتی دانه ذرت را در دمایی بالای دمای جوش آب حرارت می دهیم، این آب به بخار تبدیل شده و این بخار باعث ایجاد فشار درون دانه می شود و دانه را وادار می کند تا پوست بترکاند و پف کند.

گندم و برنج هم حاوی آب هستند اما این دانه ها ممکن است خشک بشوند، اما هیچ وقت پف نمی کنند زیرا وجود تخلخل ها، باعث فرار بخار می شود و فشاری هم پدید نمی آید. دانه ذرت پوسته ای بدون منفذ و سوراخ دارد که می تواند بخار را درون خودش گیر بیندازد پف کند.

منبع:چاره دان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز