خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۴۷۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در نامه‌های جداگانه با متن مشترک از معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان اداری استخدامی و رئیس بنیاد شهید درخواست کردیم ، آخرین وضعیت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کنند.

به گزارش ایلنا؛ حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در نامه‌های جداگانه با متن مشترک از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و رئیس بنیاد شهید کشور درخواست کردیم، آخرین وضعیت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس اعلام نمایند.

به نقل  از خانه ملت، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس افزود: در این نامه‌ها با اشاره به بند(د)، تبصره( ۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تاکید شده است که، دستگاه‌های مشمول ماده(۲)، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلف به استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی همه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند.

وی  گفت: در این نامه‌ها، به اجرای سلیقه‌ای این قانون در دستگاه‌های اجرایی اعتراض و تاکید شده است حتی برخی از دستگاه‌ها با دلیل تراشی، از اجرای این قانون امتناع می‌کنند.

حاجی بابایی گفت: با تاکید بر لزوم وحدت رویه در اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی، از لطیفی و قاضی زاده هاشمی درخواست کرده‌ایم که، به این موضوع رسیدگی نمایند و در اسرع وقت گزارش پیگیری‌های خود را جهت اطلاع نمایندگان مردم به کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ارسال کنند.

وی در تبیین این مصوبه مجلس گفت:، در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده است که، در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می‌باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت نموده و یا می نمایند با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره (۲) بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف ۸۸_ ۵۵۰۰۰۰ به مبلغ پنج هزار میلیارد (۵۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال در اختیار دستگاه های اجرائی ذی ربط پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: مسؤولیت حسن اجراء و نظارت بر این قانون به عهده سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح و عالی ترین مقام دستگاه های ذی ربط است.

حاجی بابایی، به ایثارگران اطمینان داد، تا اجرای کامل قانون در دستگاه‌های اجرایی پیگیر این مصوبه مجلس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز