خبرگزاری کار ایران

اشتباه های راجع ما در استفاده از ماشین لباسشویی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۷۲

بیشتر خانم ها تصور میکنند که ماشین لباسشویی قادر است تمام قارچ ها و باکتری های لباس ها را از بین ببرد ولی خود لباسشویی امکان تولید باکتری را دارد.

به گزارش ایلنا، اگر فردی هستید که در خانه از ماشین لباسشویی استفاده می کنید ، یعنی در دسته انسان های خوشبخت قرار می گیرید . حال باید کاری کنید که عمر لباسشویی شما افزایش پیدا کند و مجبور نباشید هر چند سال یک بار آن را خریداری کنید . برای افزایش طول عمر لباسشویی باید از اشتباهات اجتناب کنید که در این قسمت به چندین اشتباه رایج استفاده از ماشین لباسشویی اشاره می کنیم . 

1. جدا نکردن رنگ های مختلف 

حتما می دانید که بهره وری ماشین لباسشویی زمانی بالا می رود که دسته بندی های مشخص برای لباس ها داشته باشید . همیشه لباس های تیره و روشن و نازک و کلفت را از یکدیگر جدا کنید ، مثلا لباس کاموایی را با تی شرت داخل لباسشویی نیاندازید و جداگانه این کار را انجام دهید.

 اشتباه های راجع ما در استفاده از ماشین لباسشویی

2. نزدن شوینده به لباس 

بهترین راه برای توزیع شوینده و یا پودر لباسشویی این است که کمی از آن را خودتان مستقیم به لباس ها بزنید و سپس آب بریزید اما مراقب باشید که در مورد سفید کننده این کار را انجام ندهید . آب ریختن را فراموش نکنید زیرا باعث پخش مناسب مایع یا پودر شوینده می شود . 

3. استفاده از شوینده به مقدار زیاد 

استفاده از میزان بالای شوینده باعث حساسیت پوست و همچنین زبری لباس ها می شود . اگر حس کردید که لباس ها به خوبی و دلخواه شما تمیز نمی شوند ، به جای افزایش میزان شوینده ، نوع آن را تغییر دهید . 

4. ذخیره نکردن انرژی و استفاده از خشک کننده 

قطعا یک خشک کننده رایگان به نام خورشید وجود دارد . هوای آزاد بهترین و سالم ترین راه برای خشک کردن لباس ها است که هم باعث ذخیره انرژی و هم هزینه می شود . لباس های شما نیز با خشک شدن در آفتاب ، عطر و بوی بهتری دارند . 

5. باز بودن زیپ های لباس 

قبل از شستشو حتما هرگونه زیپی را در هر لباسی بالا بکشید تا به داخل ماشین لباسشویی شما آسیب و خراشی وارد نشود . 

6. فراموش کردن دکمه های لباس 

شستن لباسی که دکمه های آن بسته است ، باعث می شود که بافت لباس در قسمت دکمه ها کشیده شود و ظاهر خوبی پیدا نکند . سوراخ دکمه ها نیز کاملا باز می شوند . 

پس همیشه دکمه های لباس را باز کنید، مخصوصا دکمه آستین ها . 

7. تمیز کردن دریچه لباسشویی

 تمیز کردن دریچه لباسشویی از خرابی خشک کن ها جلوگیری می کند اما می دانستید که باید داکت خشک کن را حداقل یک بار در سال بشویید؟ چندوقت یک بار نیز باید دریچه لباسشویی را خارج کنید و داخل آن را تمیز کنید و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود . 

8. اسکراب نکردن لکه ها 

بهترین راه برای از بین بردن لکه های جامد و ضخیم روی لباس، اسکراب کردن آن است . می توانید به جای اسکراب کردن ، سشوار را نیز امتخان کنید و لکه های ضخیم و برجسته را قبل از انداختن داخل ماشین لباسشویی از بین ببرید.

 اشتباه های راجع ما در استفاده از ماشین لباسشویی

9. استفاده نکردن از شوینده های برند مطمئن 

خرید محصولات غذایی برند به نوعی اسراف در پول است اما در مورد شوینده لباس در ماشین لباس شویی باید قیمت بالایی بپردازید و از برندهای معروف خریداری کنید . شوینده های ارزان اغلب توانایی تمیز کردن لباس ها را ندارند . 

پوست دست برخی از خانم ها به بعضی از شوینده ها حساسیت دارد. بنابراین استفاده آن در ماشین لباسشویی نیز حساسیت پوستی را به تمام بدن منتقل می شود. 

10. نادیده گرفتن برچسب (خشک شویی ) روی لباس 

بعضی از افراد عقیده دارند لباس هایی که در قدیم نیاز به خشکشویی داشتند را می توان در لباسشویی های جدید و پیشرفته شستشو داد اما هرچقدر بیشتر این کار را انجام دهید، احتمال آسیب به لباس شما بیشتر می شود . پس لباس های ابریشم ، چرم و مخمل را هرگز در ماشین لباسشویی نیاندازید . 

11. نادیده گرفتن بافت شل شده جوراب ها 

جوراب ها را نباید به صورت تک تک در لباسشویی بیاندازید زیرا بافت آن سریعا شل می شود و تخریب می شود . حتما آن ها را در محفظه مخصوص بیاندازید و سپس داخل ماشین لباسشویی بگذارید . 

12. استفاده کردن از شیت های خشک کن 

این شیت های خشک کن با سرطان رابطه مستقیم دارند و علت آن اجزای شیمیایی آن ها می باشد . پس برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری و اسراف پول از این کار صرف نظر کنید . 

13. تلاش برای شستن همه لباس ها در یک روز 

هیچ کس دوست ندارد که یک روز کامل را مدام در حال شستشوی لباس ها و خشک کردن آن ها باشد. پس برای استفاده از ماشین لباسشویی حتما یک برنامه ریزی داشته باشید و سه روز در هفته را به این کار اختصاص دهید و در نتیجه عملکرد ماشین لباسشویی شما نیز بهبود پیدا می کند .

 اشتباه های راجع ما در استفاده از ماشین لباسشویی

14. تمیز نکردن ماشین لباسشویی 

درست است که این دستگاه مخصوص تمیز کردن است اما خودش هم نیاز به تمیز کردن دارد . لباسشویی در معرض کپک زدگی است و حداقل باید چند ماه یک بار داخل و بیرون آن را تمیز کنید تا دچار مشکل نشود و پس از شستشو نیز باید درب آن تا زمان خشک شدن کامل باز بماند . 

15. استفاده بیش از حد از خشک کن

هرچقدر که بیشتر لباس خود را داخل خشک کن نگه دارید ، بیشتر آن را در معرض چروک شدن قرار می دهید . این کار همچنین فیبرهای لباس را از بین می برد و عمر آن را کوتاه می کند و در نتیجه بیش از حد از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید . 

16. استفاده از تنظیمات غلط ماشین لباسشویی 

حتما تنظیمات صحیح را مخصوصا برای ماشین لباسشویی های جدید یاد بگیرید و هر تنظیم را مطابق با لباس مخصوص انجام دهید . در نتیجه لباس شما نیز عمر طولانی تری خواهد داشت و همچنین دستور العمل یا برچسب لباس های خاص را حتما مورد مطالعه قرار دهید و مطابق با آن رفتار کنید . 

17. نادیده گرفتن لباس های خیس و آب دار در داخل ماشین لباسشویی 

شاید تنبلی تان بیاید که لباس های شسته شده را از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید اما نگه داشتن این لباس های خیس باعث بوی بد لباس و ماشین لباسشویی می شود .بیش از 30 دقیقه ماندن لباس های خیس داخل ماشین مساوی است با تولید کپک ها و بسیاری از باکتری های آلرژی زا . پس اگر این کار را فراموش می کنید، حتما یک آلارم تنظیم کنید . 

18. توجه نکردن به عدم تعادل ماشین لباسشویی 

اگر ماشین لباسشویی شما صداهای خاصی دارد که نشان دهنده بهم خوردن تعادل می باشد ، هرگز از کنار آن بی تفاوت عبور نکیند و در اسرع وقت آن را به یک تعمیر کار نشان دهید و مشکل را برطرف کنید . اگر این مشکل در اسرع وقت برطرف نشود ، ممکن است باعث شکستگی و یا پارگی قطعات درون ماشین لباسشویی بشود که تعمیر آن قطعا هزینه ای چند برابری خواهد داشت .

 19. ترکیب لباس زیر با سایر لباس ها 

بسیاری از افراد لباس ها و ملحفه ها را به همراه لباس های زیر به داخل ماشین لباسشویی می اندازند. لباس های زیر یکی از منابع اصلی انتشار میکروب در محیط های مرطوب و بسته هستند. علاوه برآن ممکن است آلودگی لباس های دیگر به لباس های زیر سرایت کند و موجب تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی شود .بنابراین بهتر است لباس های زیر را جداگانه و با آب داغ و مواد شوینده ملایم شستشو دهید و از نور مستقیم آفتاب برای خشک کردن آنها استفاده کنید. 

20. استفاده از دور کند لباسشویی 

اغلب خانمها برای حفظ رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی از آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی استفاده می کنند. روبالشی ها و روتختی ها، یکی از مناطق مهم در ایجاد آلرژی و حفظ گرد و غبار هستند. بنابراین باید تمام آنها را حداقل هر دو هفته یک بار با دور تند ماشین و یا آب کاملا داغ بشویید وبرای جلوگیری از ایجاد آلرژی ، به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.

 اشتباه های راجع ما در استفاده از ماشین لباسشویی

21. عدم تهویه مناسب در اطراف ماشین لباسشویی 

با گذاشتن ماشین لباسشویی در داخل رختکن حمام خود را در معرض ابتلا به بیماری های پوستی قرار می دهید. عوامل آلرژی زا به پرده حمام، لباس های داخلی حمام و لوازمی مانند لیف منتقل می شوندو در نتیجه منجر به بیماری های پوست می گردد . 

ماشین لباسشویی باید در محیطی باز مانند آشپزخانه قرار داده شود تا بعد از پایان کار شست و شو، بتوان پنجره را برای خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز گذاشت و از تکثیر کپک ها و قارچ ها جلوگیری می کنید. 

22. انباشته نکردن لباس به مدت طولانی

رطوبت و آلودگی لباس های کثیف باعث تولید میکروب و نفوذ آنها به داخل لباس می شود و زمینه ساز بیماری در خانواده می گردد .بنابراین از انباشته کردن لباسها به مدت طولانی در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید .

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز