خبرگزاری کار ایران

نکات کلیدی در تهیه مربای به

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۵۱۸

برای درست کردن یک مربای به بسیار خوشمزه در خانه با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، مربای به یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین مرباهاست که قسمتی از شیرینی مربا از طعم خود میوه به می باشد و با توجه به اینکه در تمامی فصول سال موجود می باشد هر زمان که بخواهید می توانید مربای به تازه و خوشمزه ای درست کنید.

مواد لازم برای مربای به

میوه به:750گرم

شکر: 750 گرم

آب : 600 میلی لیتر

چوب دارچین :یک تکه

لیمو عمانی :2 عدد

آب لیمو :مقداری

نکات کلیدی در تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به مجلسی

طرز تهیه مربای به

ابتدا باید به را با پوست خرد کرد که میتوان این کار را سلیقه ای انجام داد. به به خرد شده مقداری آب لیمو اضافه کنید تا رنگ آن سیاه نشود.

سپس به های خرد شده را داخل قابلمه لعابی میریزیم و شکر و آب را هم به آن اضافه میکنیم و در قابلمه را میبندیم  و روی حرارت متوسط قرار میدهیم تا به جوش بیایند.

بعد از به جوش آمدن یک تکه چوب دارچین را هم به داخل قابلمه اضافه میکنیم و حرارت شعله را کم میکنیم تا به مدت 1 الی 1ساعت و نیم با در بسته و حرارت خیلی کم بپزد.

لیمو عمانی ها را هم به مدت 1 ساعت در آب ولرم خیس کنید تا نرم شود.و وقتی که شهد مربا رقیق شد لیمو عمانی ها را اضافه میکنیم و تا به مدت نیم ساعت دیگر با مربای به پخته شوند.

وقتی شهد مربا غلیظ شد و رنگ دلخواه را بدست آورد آن را از روی حرارت بردارید و منتظر بمانید تا سرد شود .

برای اطمینان از قوام لازم مربا میتوانید یک قطره از شربت را داخل یک لیوان آب سرد بریزید اگر شربت تا ته لیوان رسید و از هم باز نشد یعنی شهد از قوام کافی برخوردار است.

مربا های آماده شده  را میتوانید در ظرف های مورد نظر بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید.

نکات کلیدی در تهیه مربای به

مربای به خانگی خوشرنگ

نکاتی مهم در تهیه مربای به:

  1. اگر نمیخواهید به ها نرم شود از همان ابتدا شکر را روی به میپاشیم، آب را اضافه و روی شعله قرار میدهیم.

  2. میزان خرد شدن به سلیقه ای است. برخی به را رنده میکنند.

  3. توجه داشته باشید که در هنگام پخت، شعله گاز باید کم باشد و درب ظرف را بگذارید تا مربای خوشرنگی داشته باشید.

  4. بجای آبلیمو از جوهر لیمو هم میتوانید استفاده کنید.

  5. برخی معتقدند دارچین هارمونی بیشتری با طعم به دارد و بجای آبلیمو از چوب دارچین استفاده میکنند. توجه داشته باشید که استفاده از پودر دارچین رنگ مربا را تیره میکند.

  6. برای خوشرنگ شدن بهتر است از قابلمه مس سفید استفاده شود

  7. اگر میخواهید رنگ مربا قرمز باشد آن را دم بیاندازید.

  8. اگر مربا بعد از مدتی کپک زد به این دلیل است که آب آن زیاد بوده و شربت مربا به اندازه کافی غلیظ نشده و یا شکر آن کم بوده است. در این صورت مقداری شکر روی آن بریزید و بگذارید مجددا چند جوش بزند تا غلیظ شود

  9. مربا را نباید گرم در شیشه بریزیم. اگر مربا را پس از آنکه پخته شد یک شب نگهداریم، سپس آن را در شیشه بریزیم بهتر است. پس از یک شب معلوم می شود که شربت آن رقیق است یا غلیظ. اگر رقیق بود آن را چند جوش می دهیم تا غلیظ شود.

  10. معمولا مربا را هر بار پیش از دو یا سه کیلو بهتر است درست نکنیم. با این مقدار مربای بهتری بدست می آید. اگر خواسته باشید مربای بیشتری بپزید در چند نوبت و هر نوبت دو یا سه کیلو درست کنید.

  11. شربت مربا باید کامل قوام بیاید. برای آنکه بفهمیم شربت قوام آمده مقداری از شربت را با قاشق بر میداریم، سرد که شد باید شربت حالت کشدار مانند عسل باشد و به سختی از قاشق ریخته شود.

  12. مربا از لحظه ای که بجوش می آید کف می کند، باید تا آخرین لحظه مرتب کف آن را بگیریم.

  13. اگر مربا به زیاد روی حرارت بماند رنگش تیره می شود، البته رنگ مربا به سلیقه شما بستگی دارد.

  14. تمیز بودن ظرفی که مربا را در آن می ریزید بسیار مهم است. قابلمه ای که مربا را در آن می پزید باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد. شیشه هایی که برای نگهداری مربا در نظر می گیرید هم باید کاملا تمیز و خشک باشند.

  15. اگر می خواهید مربای به حالت ژله ای داشته باشد، می توانید از دانه های به استفاده کنید. آن ها را تمیز کرده و یک ساعت بعد از پخت به مربا اضافه کنید، تا لعاب بیاندازد.

  16. اگر مربای شما پخته و قرمز شده بود ولی شهد آن هنوز رقیق بود، می توانید در قابلمه را برداشته و حرارت را کمی زیاد کنید تا غلیظ شود.

منبه: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز