خبرگزاری کار ایران

ارتباط درست ادرار کردن کودکان با سلامتی آنها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۲۴

همانطور که راه رفتن و غذا خوردن را به کودک خود آموزش میدهیم باید درست ادرار کردن را نیز آموزش بدهیم؛ زیرا ادرار کردن برای سلامتی کودکان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایلنا، سن استاندارد برای آموزش توالت رفتن بین 2 تا 4 سال است. آموزش توالت یک نقطه عطف در تکامل کودک است و زمانی که توانایی های جدید فیزیکی، کلامی و اعتماد به نفس به سرعت در حال پیشرفت است، روی می دهد.

والدین هنگام آموزش کودک باید کودک خود را تشویق نمایند که نشسته ادرار نماید زیرا ایستاده ادرار کردن عوارض زیادی برای کودک ایجاد خواهد کرد که در این بخش به آن پرداخته ایم.

علت ایستاده ادرار کردن کودکان

  1. یکی از علت های ایستاده ادرار کردن کودکان پسر آموزش غلط والدین به آنها است. گاهی والدین فکر می کنند کودک در حال ایستاده راحت تر ادرار می کند به همین خاطر او را عادت به ایستاده ادرار کردن می دهند.

  2. یکی دیگر از علت های ایستاده ادرار کردن کودکان می تواند ترس او از حفره سنگ توالت باشد، به همین خاطر کودک از نشستن روی توالت اجتناب می کند.

  3. یکی دیگر از علت های ایستاده ادرار کردن کودکان این است که قد آنها برای نشستن روی توالت فرنگی بیش از حد کوتاه است.

  4. از دیگر دلایل ایستاده ادرار کردن کودکان تقلید کودک از اعضای خانواده یا دوستان است.

ارتباط درست ادرار کردن کودکان با سلامتی آنها

عوارض ایستاده ادرار کردن در کودکان

ایستاده ادرار کردن در کودک عوارض مختلف زیر را به همراه دارد.

عدم تخلیه کامل ادرار

برای خروج کامل ادرار از مثانه، فشار به بقیه اعضای داخلی شکم، لازم است به همین خاطر در ایستاده ادرار نمودن این فشار وجود ندارد و ادرار از مثانه به طور کامل خارج نمی شود. ادرار کردن به صورت نشسته، سبب انقباض ماهیچه های شکم شده و به تخلیه کامل ادرار کمک می کند.

ابتلا به مشکلات انسدادی ادرار در بزرگسالی

اگر کودک عادت به ایستاده ادرار کردن نماید، به دلیل خروج سریع ادرار و عدم تخلیه کامل ادرا، ته مانده ادرار کودک که حاوی املاح معدنی سنگ ساز و سمی و بلورهای اکسالات و... است در کف مثانه کودک باقی میماند و به مرور سبب التهاب مثانه، سنگ مثانه و عفونت ادراری میشود. مشکلات مثانه در سنین رشد سبب پروستات و افتادگی مثانه و عدم کنترل ادرار در بزرگسالی می شود.

بهداشت ضعیف

پسر بچه ها نمی توانند جهت جریان ادرار را کنترل کنند، به همین خاطر ایستاده ادرار کردن سبب می شود ادرار زیادی به اطراف پخش شود و این کار یک تهدید بهداشتی می باشد.

آموزش نشسته ادرار کردن به کودک

در سن شروع آموزش توالت رفتن یا از پوشک گرفتن کودک:

  • اگر کودکتان از بزرگی و حفره سنگ دستشویی می ترسد، لگنی را انتخاب کنید که محافظ ادرار ندارند یا این محافظ قابل برداشتن است.این لگن کوچک می تواند به کودک شما کمک کند که از بزرگی و حفره سنگ دستشویی نترسد.

  • برای اینکه کودک بیاموزید نشسته روی توالت فرنگی ادرار کند اما قد او کوتاه است، چهارپایه ای برای او تهیه کنید تا به راحتی ارتفاع توالت فرنگی را بالا برود.

  • چگونگی استفاده از توالت را برای کودک چندین بار تکرار کنید.

  • هیچ گاه جلوی کودک ایستاده ادرار نکنید زیرا کودکان از والدین خود تقلید می کنند.

  • کودک را تشویق نمایید و به تلاش کودک پاداش دهید.

  • کودک را سرزنش نکنید فقط هر بار شکل درست ادرار کردن را به او یادآور شوید.

  • اگر کودک مایل به نشسته ادرار نمودن نیست، او را مجبور به این کار نکنید و چند هفته آموزش را کنار بگذارید و سپس دوباره شروع کنید.

  • اگر کودک معنی تنبیه را درک می کند، به ازای هر بار ایستاده ادرار کردن کودک، او را از یکی از فعالیت های خوشایندش محروم کنید.

  • اگر روش های بالا جوابگو نبود، با یک مشاور تربیت کودک مشورت کنید.

ارتباط درست ادرار کردن کودکان با سلامتی آنها

 

منبع:نمناک

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز