خبرگزاری کار ایران

۱۰ روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۹۷

بهتر است بدانید که تمیز کردن و براق کردن ظروف استیل کار بسیار ساده ای است. در این مقاله می توانید با بهترین ترفندهای تمیز و درخشان کردن ظروف استیل آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، ظروف استیل به دلیل شفاف بودن و درخشندگی جذابی که دارند، یکی از زیباترین و کاربردی ترین انواع ظروف آشپزخانه هستند. اما بعد از چند بار استفاده از این ظروف ممکن است رنگ آن ها کدر شود و یا لکه هایی تیره رنگ روی اطراف ظروف ظاهر شود. در بسیاری از موارد شستشوی معمولی ظروف ظاهر جذاب آن ها را باز نمی گرداند و همین موضوع می تواند موجب ایجاد نگرانی برای برخی افراد شود. بهتر است بدانید که تمیز کردن و براق کردن ظروف استیل کار بسیار ساده ای است. در این مقاله می توانید با بهترین ترفندهای تمیز و درخشان کردن ظروف استیل آشنا شوید.

  • قبل از هر چیزی باید بدانید که برای اینکه ظروف استیل شما همیشه ظاهر درخشان و تمیزی داشته باشد، باید بعد از شستشو آن ها را به خوبی با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید. این کار از ایجاد لکه روی ظروف استیل جلوگیری می کند و ظاهری درخشان به آن ها می بخشد.

  • به یاد داشته باشید که استفاده از اسفنج سفت یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن ظروف استیل مناسب نیست. این کار موجب ایجاد خط و خش هایی روی سطح استیل می شود و ظاهر آن را به مرور کدر می کند. برای شستن ظروف استیل باید همیشه از شوینده های ملایم و یک اسفنج نرم استفاده کنید.

  • برای جلوگیری از سیاه شدن ظروف استیل هیچگاه از سفید کننده استفاده نکنید. زیرا سفید کننده ها حاوی کلر هستند و لایه محافظ ظروف استیل را از بین می برند و موجب تغییر رنگ قابلمه استیل می شود.

  • برای تمیز کردن ظروف استیل داغ از آب سرد استفاده نکنید. این کار موجب تغییر شکل ماهیتابه و خراب شدن آن می شود.

  • بهتر است بدانید که استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن ظروف استیل مناسب نیست.از همین رو بهتر است حتما بعد از استفاده از این ظروف آن ها را در آب قرار دهید تا اثر غذا و سوختگی روی ظرف باقی نماند. سپس می توانید با استفاده از یک شوینده ملایم و یا یکی از مواد طبیعی که برای تمیز کردن و براق کردن ظروف استیل استفاده می شود، آن را بشویید.

  • یکی از بهترین روش های برق انداختن ظروف استیل استفاده از اسپری های مخصوص استیل است که در بازار به فروش می رسد. می توانید مقداری از تمیز کننده را روی یک پارچه اسپری کنید. سپس شروع به تمیز کردن ظرف استیل با آن کنید.

۱- برق انداختن استیل با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یک روش ساده و مؤثر برای تمیز کردن لکه ها و آثار سوختگی روی ظروف استیل است. اگر سطح ظرف استیل شما سیاه شده و یا داخل آن به دلیل سوختگی تیره شده، می توانید مقداری جوش شیرین روی ظرف بپاشید. سپس ظرف مورد نظر را با یک اسفنج نرم تمیز کنید.

۲- تمیز کردن ظروف استیل با سرکه و جوش شیرین

۱۰ روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

ترکیب سرکه و جوش شیرین یک روش فوق العاده دیگر برای تمیزی و براق کردن ظروف استیل است. این روش به خصوص برای درخشان کردن سینک آشپزخانه بسیار مؤثر است. برای این کار می توانید به اندازه دو قاشق غذا خوری جوش شیرین روی سطح سینک یا ظرف استیل خشک مورد نظر بریزید. سپس با یک پارچه مرطوب جوش شیرین را در تمام سطح آن پخش کنید. حالا سرکه را روی سینک یا ظرف بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این زمان تمام سطح آن را بشویید و به خوبی خشک کنید.

۳- براق کردن سینک با روغن لیمو

برای براق کردن ظروف استیل و از بین بردن آثار چربی و بقایای مواد غذایی روی ظروف می توانید ابتدا ظرف مورد نظر را با یک شوینده ملایم و یک اسفنج نرم بشویید. سپس ظرف مورد نظر را به خوبی خشک کنید. سپس مقداری روغن لیمو را روی یک پارچه خشک بریزید. آن را روی تمام سطح ظرف استیل پخش کنید. در نهایت ظرف را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید تا روغن به طور کامل پاک و سطح استیل براق شود.

۴- روغن زیتون، بهترین پاک کننده استیل

۱۰ روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

برای استفاده از روغن زیتون باید همانند روغن لیمو ابتدا ظرف را با یک شوینده ملایم بشویید و خوب خشک کنید. سپس مقداری روغن زیتون روی یک پارچه بریزید. آن را روی تمام سطح استیل پخش کنید. در نهایت ظرف استیل را با پارچه میکروفیبر پاک نمایید تا براق و درخشان شود.

۵- تمیز کردن استیل با روزنامه

شاید برایتان جالب باشد که استفاده از روزنامه خشک مچاله شده یک روش ساده و کم هزینه برای براق کردن ظروف استیل است. برای این کار باید یک روزنامه را کاملاً مچاله کنید. سپس قابلمه یا ظروف استیل را محکم با آن پاک کنید تا درخشان شود.

۶- براق کردن ظرف استیل با خمیر دندان

۱۰ روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

خمیر دندان یک روش بی نظیر برای برق انداختن کتری استیل و ظروف استیل است. آنزیم های موجود در خمیر دندان موجب از بین رفتن خط و خش و آلودگی سطوح استیل می شود. برای تمیز کردن ظروف استیل با خمیر دندان می توانید مقداری خمیر دندان حاوی سیلیس را روی سطح استیل بریزید. سپس آن را با یک پارچه به خوبی روی سطح استیل پخش کنید. در نهایت ظرف استیل را بشویید و خوب خشک کنید.

۷- برق انداختن ظروف استیل با نمک و لیمو

یکی دیگر از بهترین روش های تمیز کردن پشت قابلمه استیل و برق انداختن ظروف استیل استفاده از لیمو و نمک است. برای این کار باید آب لیمو را روی تمام سطح ظرف بریزید. سپس مقداری نمک روی آن بپاشید. چند دقیقه صبر کنید. سپس دوباره مقداری نمک روی ظرف بپاشید و با استفاده از یک ابر شروع به تمیز کردن ظرف استیل کنید. در نهایت ظرف را به خوبی آبکشی و خشک نمایید.

۸- تمیز کردن ظروف استیل با سس گوجه فرنگی

استفاده از سس گوجه فرنگی بهترین روش براق کردن بدن سماور یا سطح ظروف استیل است. اسیدیته سس گوجه فرنگی می تواند سطح ظروف استیل را براق و درخشان کند. برای این کار باید مقداری سس را روی سطح ظرف بریزید. چند دقیقه صبر کنید و بعد ظرف را بشویید. می توانید مقداری سس یا رب گوجه فرنگی را با آب ترکیب کنید. سپس ظرف استیل را داخل یک قابلمه بزرگ بیندازید و برای ۱۰ دقیقه در ترکیب آب و سس بجوشانید. در نهایت ظرف را به خوبی آبکشی و خشک کنید.

۹- براق کردن ظروف استیل با آرد

۱۰ روش سریع و موثر براق کردن ظروف استیل

برای براق کردن استیل صنعتی با آرد می توانید مقداری آرد روی ظرف استیل شسته و خشک شده بپاشید. سپس یک پارچه تمیز و خشک بردارید و آرد را به صورت دورانی روی ظرف بمالید. در بخش هایی که ظرف لک دارد، آرد را بیشتر بمالید. این کار همانند یک لایه بردار ملایم سطح استیل را صاف و درخشان می کند.

۱۰- درخشان کردن ظروف استیل با شیشه شوی

یکی دیگر از روش های براق و تمیز کردن ظروف استیل استفاده از اسپری شیشه شوی است. برای این کار باید مقداری شیشه شوی روی ظرف اسپری کنید. سپس آن را با کمک یک پارچه میکروفیبر تمیز نمایید.

جمع بندی نهایی

قابلمه و ظروف استیل یکی از باکیفیت ترین انواع ظروف آشپزخانه هستند که با استفاده درست از آن ها و به کار بردن روش های مؤثر برای تمیز کردن این ظروف می توانید به حفظ ظاهر براق و درخشان آن ها کمک کنید. به یاد داشته باشید که رسیدگی به ظروف استیل و عدم ایجاد خراش و سوختگی روی آن می تواند عمر ظرف شما را افزایش دهد.

منبع:کوروش مگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز