خبرگزاری کار ایران

دیجی‌کالا در سالی که گذشت؛ نگاهی به آمار و ارقام دیجی‌کالا در سال 1399

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۰۵

دیجی‌کالا از سال 1385 کار خود‌ را با سرمایه‌ای محدود آغاز کرد و تا به امروز توانسته با تمرکز بر مشتری محوری، خود را به پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه تبدیل کند.

دیجی‌کالا را می­توان یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی نامید که با ایجاد دسترسی‌ به طیف گسترده‌ای از متنوع‌ترین کالاها، تلاش می‌کند بهترین خدمات و امکانات را با قیمت و اطلاعات صحیح در اختیار مردم قرار دهد، تا تجربه‌ای خوشایند از خرید و فروش ایجاد کند. دیجی‌کالا به عنوان پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه، وظیفه خود می‌داند تا خدمات خود را منطبق با استانداردهای جهانی به مشتریان و مخاطبین خود ارائه کند.

این مجموعه به عنوان یک سازمان پیشرو همواره تمرکز اصلی خود را بر «مشتری محوری» قرار داده است و این موضوع را مهمترین‌ ارزش کسب‌وکار خود می‌داند. این سازمان به شفافیت، نوآفرینی، چابکی و مسئولیت‌پذیری معتقد است و آن‌ها را از ارزش‌های محوری سازمان خود قرار داده است.

دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین‌ پلتفرم مارکت‌پلیس، سهم قابل توجهی از تجارت الکترونیک کشور را دارد. حضور بیش از  150 هزار کسب‌وکار ایرانی و تنوع بیش از 4.5 میلیون کالا باعث شده است تا بازدیدکنندگان ماهانه وب‌سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا به بیش از 30 میلیون برسد.

این پلتفرم ایرانی با گسترش زیرساخت‌های خود توانسته است خدمات خود را در اختیار همه مردم ایران از سراسر کشور قرار دهد و هر فردی در شهرهای بزرگ یا دورافتاده‌ترین روستاها بتواند کالای مورد نظر خود را آنلاین جستجو کند، و هر فروشنده‌ای بتواند محصولات خود را با استفاده از این پلتفرم در هر جای ایران عرضه کند.

دیجی‌کالا در سالی که گذشت؛ نگاهی به آمار و ارقام دیجی‌کالا در سال 1399

 

طبق گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی سال 99، در جامعه خرده‌فروشی‌‌های آنلاین 49846 فروشگاه‌ فعال دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و باقی این خرده فروشی‌ها بر بستر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و... فعالیت می‌کنند.

 بر اساس تخمین دیجی‌کالا از حجم معاملات شاپرکی کسب‌وکارهای اینترنتی بر اساس داده‌های بانک مرکزی، دیجی‌کالا تخمین می‌زند که 96.8 درصد از کل سهم بازار خرده‌ فروشی ایران در اختیار فروش آفلاین است و تنها 3.2 درصد از این کیک بزرگ در اختیار فروش آنلاین قرار داد. مقایسه آمارهای منتشر شده در گزارش‌های 98 و 99 دیجی‌کالا نشان می‌دهد که سهم خرده‌فروشی آنلاین در سال ۹۹ با رشد ۶۰ درصدی همراه بود و از ۲ درصد از ســـال ۹۸ بـــه ۳٫۲ درصد در سال 99 افزایـــش یافته است. این روند صعودی علاوه‌ بر آنکه رشد و

توسعه طبیعی و تدریجی خرده‌فروشی آنلاین را نشان می‌دهد، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و گسترش خرید و فروش اینترنتی نیز بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز