خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با سبزیجات

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۶۷۰

یکی از خوشمزه ترین انواع نودل، درست کردن آن به صورت سالاد نودل است. در مطلب زیر نحوه درست کردن سالاد نودل را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش ایلنا، نودل یک غذای ساده و در عین حال لذیذ و خوشمزه است که شباهت زیادی به ماکارونی دارد؛ اما بافت آن بسیار لطیف تر است و به صورت نیمه آماده به فروش می رسد. به همین دلیل درست کردن آن نیز بسیار سریع تر از ماکارونی است. درست کردن نودل نیاز به پختن یا دم کردن ندارد. تنها لازم است که یک بسته نودل آماده را باز کنید و آن را داخل آب جوش بیندازید. سپس مقداری سبزیجات، گوشت یا مرغ به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه غذایتان را میل کنید. یکی از خوشمزه ترین انواع نودل، درست کردن آن به صورت سالاد نودل است. در این مطلب به شما طرز تهیه سالاد نودل با پنیر را آموزش دهیم.

مواد لازم برای ۲ نفر

نودل: یک بسته

ساقه جوان کرفس: ۱ عدد

هویج: ۲ عدد

لیمو ترش تازه: ۱ عدد

گوجه فرنگی کوچک: ۳ عدد

گردو: ۲ تا ۳ عدد

زیتون بدون هسته: ۴ عدد

فلفل دلمه رنگی: ۱ عدد

ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول؛ آماده کردن نودل

در اولین مرحله از طرز تهیه نودل سبزیجات باید نودل را طبق دستوری که روی بسته بندی آن نوشته شده آماده کنید. برای این کار به دو لیوان آب احتیاج دارید. آب را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب بسته نودل را له آن اضافه کنید. می توانید ادویه نودل را هم به آب اضافه کنید. سپس صبر کنید تا نودل ها کاملاً نرم و پخته شوند. سپس آن ها را آبکش گنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم؛ خرد کردن سبزیجات

در دومین مرحله از طرز تهیه نودل سبزیجات باید هویج ها را به صورت خلالی ریز خرد کنید. برای درست کردن این سالاد می توانید از هویج های نگینی هم استفاده کنید. اما هویج خلالی در ترکیب با نودل ظاهر جذاب تری به خود می گیرد. بعد از خرد کردن هویج، ساقه کرفس را به خوبی بشویید. سپس به صورت رشته های نازک خرد کنید. بعد از آن نوبت به گوجه فرنگی است. برای درست کردن این سالاد باید گوجه فرنگی ها را به صورت ریز و نگینی خرد کنید. درست همانند زمانی که گوجه را برای تهیه سالاد شیرازی خرد می کنید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد سالاد نودل

بعد از آماده شدن سبزیجات خرد شده، باید نودل را با سبزیجات ترکیب کنید. مقداری گردوی خرد شده، زیتون خرد شده و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. در صورت تمایل کمی آویشن و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. سپس کمی پنیر پارمسان زنده شده روی نودل بریزید و مواد را ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید این سالاد خوشمزه را همراه با سس مایونز یا سس ماست نیز میل کنید.

 

طرز تهیه سالاد نودل و پنیر با سبزیجات

نکات و فوت و فن های طرز تهیه سالاد نودل و پنیر

  • در صورت تمایل می توانید هر نوع سبزیجات دیگری که دوست دارید هم به سالاد نودل و پنیر اضافه کنید.

  • اضافه کردن مقداری آناناس خرد شده به سالاد نودل و پنیر موجب خوشمزه شدن و متفاوت شدن طعم نودل می شود.

  • طرز تهیه نودل با سوسیس و پنیر بسیار ساده است. شما می توانید برای درست کردن این نودل از ترکیب سبزیجاتی مثل هویج رنده شده، نخود فرنگی، ذرت، کدو سبز و فلفل دلمه ای در کنار سوسیس سرخ شده استفاده کنید.

  • در طرز تهیه نودل با قارچ و پنیر می توانید مقداری قارچ را تفت دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پنیر پارمسان را به قارچ اضافه کنید و بعد از اینکه به خوبی آب شدن نودلی را که از قبل آماده و آبکش کرده اید به آن اضافه نمایید. اضافه کردن کمی پودر آویشن موجب خوش عطر و طعم شدن این نودل می شود.

  • آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون و سرکه بالزامیک بهترین طعم دهنده های طبیعی برای سالاد نودل هستند.

  • در طرز تهیه نودل پنیری قرمز می توانید مقداری رب یا سس کچاپ به نودل ها اضافه کنید تا رنگ بگیرند و مزه دار شوند.

  • طرز تهیه نودل چینی ساده شبیه به سالاد نودل و سبزیجات است که به صورت آب دار سرو می شود. طرز تهیه نودل چینی قرمز هم دقیقا به همین شکل طبخ می شود، تنها مقداری رب یا گوجه فرنگی رنده شده به آب نودل اضافه می شود.

 

منبع:مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز