خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شیرینی بهشتی خانگی با ۳ روش مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۰۱

شیرینی بهشتی یک شیرینی ترد و خوشمزه و پرطرفدار است که با رعایت نکاتی می‌توانید در منزل تهیه کنید.

به گزارش ایلنا، بسیاری از خانم‌ها دوست دارند شیرینی‌هایی که توی شیرینی فروشی را می‌بینند خودشان در خانه درست کنند؛ یکی از این شیرینی‌ها، شیرینی بهشتی یا شیرینی کرکی است که اگر به نکات پخت آن توجه کنید می‌توانید به‌راحتی در منزل تهیه کنید.

دستور تهیه شیرینی بهشتی روش اول

چون در طرز تهیه شیرینی بهشتی از تخم مرغ استفاده نمی‌کنیم ماندگاری این شیرینی بیشتر از ۱۵ روز است.

مواد لازم برای شیرینی بهشتی

پودر شکر: ۱۲۵ گرم

آرد:۲۵۰ گرم

روغن صاف قنادی: ۱۰۰ گرم

پودر کاکائو: ۲ قاشق سوپ‌خوری

دانه سیاه و یا کنجد: برای تزیین شیرینی

پودر هل: یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی بهشتی (شیرینی کرکی)

ابتدا روغن قنادی و پودر شکر را در کاسه‌ای بریزید و حدود ۱ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. آرد و پودر هل را با هم ترکیب کرده و در چند مرحله به مواد افزوده و با دست شروع به مخلوط کردن خمیر کنید. خمیر بدست آمده را داخل چرخ گوشت بریزید تا یک خمیر یکدست و نرم درست شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از آنها پودر کاکائو را اضافه کنید و کمی با دست ورز دهید تا یکدست شود. هر بار به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و به آن شکل دهید سپس روی شیرینی‌ها را به شکل دلخواه طرح دهید. همچنین می‌توانید خمیر را با وردنه باز کرده و با قالب و کاتر دلخواه آن را قالب بزنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی‌ها را با فاصله از هم بچینید. روی شیرینی‌ها کمی کنجد یا دانه سیاه بپاشید و برای ۱۲ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بپزید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی خانگی با ۳ روش مختلف

دستور تهیه شیرینی بهشتی روش دوم

در این روش از قیف استفاده کردیم تا شیرینی‌هایی که درست می‌کنیم خیلی شیک‌تر شود و شکل بهتری داشته باشد.

مواد لازم شیرینی بهشتی قیفی

آرد:۲۰۰ گرم

پودر شکر:۲۰۰ گرم

روغن صاف قنادی:۲۰۰ گرم

پودر هل:۱ قاشق مرباخوری

دستور پخت شیرینی بهشتی قیفی

ابتدا پودر شکر و روغن صاف قنادی را در کاسه‌ای بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست شود، سپس هل را افزوده و مجدد مخلوط کنید. در ادامه آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا خمیر درست شود. خمیر را داخل قیف بریزید، سینی فر را چرب کرده و یک لایه کاغذ روغنی پهن کنید. شیرینی‌ها را با فاصله از هم داخل سینی فر بریزید و روی آنها کنجد یا دانه خرفه بپاشید. شیرینی بهشتی را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بپزید. اگر طعم هل را دوست نداشتید می‌توانید پودر زنجبیل یا پودر دارچین را جایگزین کنید. اگر دوست دارید شیرینی‌های رنگی داشته باشید خمیر را به تعداد رنگ‌های دلخواه تقسیم کرده و به هر کدام از آنها چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی خانگی با ۳ روش مختلف

دستور تهیه شیرینی بهشتی روش سوم

مواد لازم شیرینی بهشتی خانگی

آرد: ۱۸۰ گرم

پودر قند: ۱۳۰ گرم

روغن صاف قنادی: ۱۵۰ گرم

پودر کاکائو: ۱ قاشق سوپ‌خوری

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

اسانس هل: چند قطره

روغن مایع: به مقدار کافی

سیاه دانه به مقدار لازم

دستور پخت شیرینی کرکی(بهشتی)

ابتدا روغن صاف را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا روغن آب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. روغن آب شده، پودر قند، وانیل و اسانس هل را در کاسه‌ای بریزید و برای ۵ دقیقه با همزن خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شده و کرم رنگ شود. در این مرحله پودر کاکائو را افزوده و مجدد هم بزنید تا مواد یکدست شود. در مرحله بعدی آرد را افزوده و مواد را مخلوط کنید تا خمیر شیرینی آماده شود. در صورتی که خمیرتان سفت بود کمی روغن مایع به آن اضافه کنید تا نرم شود. مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره دلخواه شیرینی را داخل سینی با فاصله از هم بریزید. روی هر شیرینی کمی سیاه دانه و یا کنجد بریزید، شیرینی‌ها را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بپزید.

نکات تکمیلی در مورد شیرینی بهشتی

  • شیرینی بهشتی جزو کیک و شیرینی - شیرینی خشک است.

  • آماده‌سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

  • زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۵دقیقه است.

  • شیرینی بهشتی را می‌توانید در وعده دسر - سرو کنید.

  • توجه کنید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب است.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز