خبرگزاری کار ایران

شیرجه زن هرمزگانی برای نجات فرزندانش

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۶۵

وقتی فرزندان زن 52ساله در قسمت عمیق دریا گرفتار شدند، او به نجات آنها شتافت و در آخرین لحظات توانست همه 5فرزندش را از خطر مرگ حتمی نجات دهد.

به گزارش ایلنا عصر جمعه گذشته زنی 52ساله به نام کلثوم ملاحی از اهالی بندر کلاهی در استان هرمزگان دست 5فرزند 4 تا 19ساله‌اش را گرفت تا همگی برای تفریح به کنار دریا بروند. منطقه‌ای که آنها برای تفریح انتخاب کرده بودند، ساحلی کم‌عمق بود و زن میانسال پس از پهن‌کردن فرش، به بچه‌هایش اجازه داد که برای آبتنی وارد دریا شوند. قرار بود پدر خانواده نیز به آنها بپیوندد و تا آن زمان بچه‌ها تصمیم گرفته بودند برای فرار از گرمای هوا وارد دریا شوند. آن روز دریا آرام بود و بچه‌ها مشغول آب بازی بودند؛ غافل از حادثه‌ هولناکی که در انتظارشان بود.

گرفتار در دریا

فهیمه، دختر 19ساله خانواده که از این حادثه جان سالم به‌در برده و هم‌اکنون در بخش اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهر میناب بستری است درباره آن روز می‌گوید: من و برادر و خواهرهایم مشغول آب‌بازی بودیم و مادرم هم کنار ساحل نشسته بود.

همان موقع بود که برادر کوچکم کمی از ما فاصله گرفت و لحظاتی بعد زیر پایش خالی و در قسمت عمیق دریا گرفتار شد. من ابتدا متوجه ماجرا نشدم اما بقیه بچه‌ها با دیدن این صحنه برای نجات برادرم به سمت او رفتند. آنها هم یکی پس از دیگری زیر پایشان خالی شد و در دریا گرفتار شدند. دختر جوان ادامه می‌دهد: با دیدن این صحنه به نجات آنها رفتم و همان موقع بود که با فریاد مادرم را صدا زدم و پس از آن دیگری چیزی یادم نمی‌آید.

فداکاری مادر

طولی نکشید که مادر خانواده متوجه حادثه‌ای که برای بچه‌هایش رخ داده بود شد و بی‌درنگ به دل دریا زد تا آنها را نجات دهد. او از کودکی تا حدودی با فن شنا آشنا بود و وقتی خودش را به قسمت عمیق دریا رساند، تنها کاری که از دستش برمی‌آمد این بود که تلاش کند بچه‌ها را روی آب نگه دارد. همزمان فریادزنان درخواست کمک می‌کرد تا اینکه لحظاتی بعد پدر خانواده سر رسید و با دیدن اعضای خانواده‌اش که در دریا گرفتار شده بودند دوان‌دوان سراغ افرادی که کمی دورتر از آنها کنار دریا نشسته بودند، رفت و درخواست کمک کرد.

لحظاتی بعد پدر خانواده ملاحی به همراه 3مرد دیگر به محل حادثه برگشتند و این در حالی بود که مادر خانواده همچنان توانسته بود بچه‌هایش را روی آب نگه‌ دارد.

مردان جوان با کمک پدر خانواده موفق شدند اعضای خانواده ملاحی را یکی پس از دیگری از دریا نجات دهند و همزمان ماجرا به اورژانس گزارش شد. 6عضو خانواده به دلیل آب زیادی که وارد ریه‌هایشان شده بود از حال رفته بودند و وضعیت وخیمی داشتند.

دکتر یدالله رئیسی ماکیانی، رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب می‌گوید: غروب جمعه بود که 6عضو یک خانواده که دچار غرق‌شدگی شده بودند، به اورژانس بیمارستان منتقل شدند. بلافاصله تیم احیای بیمارستان وارد عمل و اقدامات درمانی توسط دکتر داوری متخصص طب اورژانس آغاز شد.

وی ادامه داد: با کمک تیم درمانی، هر 6بیمار از خطر مرگ نجات یافتند و از آنجایی که 4کودک (2پسر بچه و 2دختر بچه) در حالت دیسترس تنفسی یا اختلال تنفسی قرار داشتند، پس از اقدامات اولیه با هماهنگی و مشاوره متخصص بیهوشی جهت اقدامات درمانی بیشتر به بخش آی‌سی‌یو منتقل شدند که خوشبختانه پس از گذشت ۱۵ساعت، تنفس آنها به حالت عادی برگشت و همگی غیر از دختر 19ساله خانواده از بیمارستان مرخص شدند. به گفته وی، دختر جوان خانواده نیز از خطر مرگ نجات یافته و هم‌اکنون برای درمان تکمیلی در بخش اورژانس بستری است.

منبع:همشهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز