خبرگزاری کار ایران

رحیم زارع: توسعه اقتصاد دیجیتال یک الزام است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۶۱

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و لزوم توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و حمایت از کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین ایرانی، گفت: با توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، زیرساخت‌های دانش و فناوری در ایران توسعه می‌یابند.

رحیم زارع گفت: اتفاقات دنیا در زمینه توسعه کسب و کارهای فضای مجازی و بستر آنلاین نشان می‌دهد که جنگ امروز در زمینه اقتصاد دیجیتال است و هر کشوری در این زمینه رشد لازم را نداشته باشد محکوم به وابستگی و عقب‌ماندگی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تصور کنیم که با شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و رشد روزافزون فروشگاه‌های آنلاین فقط در زمینه خدمات پیشرفت میکنیم. برایند این فعالیت‌ها قطعا رشد و توسعه دانش و فناوری را هم به دنبال دارد. به عنوان مثال فروشگاه‌های آنلاین بزرگی مثل دیجیکالا که کاملا ایرانی هستند توانسته‌اند برای هرکدام از چالش‌های موجود در کشور از جمله لجستیک و انبارداری زیرسات‌های عظیم دانش‌بنیان و فناورانه ایجاد کنند.

او خاطرنشان کرد: ایجاد و اداره یک مرکز پردازش کالای آنلاین با به عنوان بزرگترین زیرساخت دانش‌بنیان منطقه برای کشور قابل افتخار است زیرا که چنین زیرساخت‌هایی فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را هم در داخل کشور بومی می‌کنند و توسعه می‌دهند. 

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه عدم واگذاری جبهه‌های جنگ اقتصادی گفت: بحث اقتصاد دیجیتال، توسعه فروشگاه‌های آنلاین، توسعه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در حال حاضر مورد توجه بسیاری از ابرقدرت‌هاست.

وی افزود: در منطقه خاورمیانه نیز تحرک‌هایی از طرف غرب برای تسخیر و نفوذ همه‌جانبه به بازارهای آنلاین رصد شده است که نشاندهنده سرمایه‌گذاری عظیم سایر کشورها در این حوزه است.

زارع گفت: در شرایط جنگ اقتصادی تولید ۹ هزار شغل برای جوانان و نخبگان کشور و ایجاد زیرساخت برای ۱۵۰ هزار کسب و کار ایرانی از طرف یک فروشگاه آنلاین ملی مثل دیجیکالا تحسین برانگیز است و همه جای دنیا این کسب و کارهای بزرگ بومی را به عنوان برندهای ملی مورد حمایت قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت زمینه رشد تمامی کسب و کارهای بر بستر اقتصاد دیجیتال را ایجاد کند تا شاهد شکل‌گیری ده‌ها نمونه دیگر از این برندهای ملی در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز