خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه فرنی با نشاسته ؛ دسری خوشمزه و پرطرفدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۱۵

طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می‌توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. در این مطلب با طرز تهیه فرنی با نشاسته آشنا می‌شوید.

به گزارش ایلنا، فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می‌توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

نشاسته یک پیمانه

شیر ۴ پیمانه

گلاب یک پیمانه

شکر یک پیمانه

هل خرد شده یک قاشق غذاخوری

دستور تهیه فرنی با نشاسته

۱- در مرحله اول نشاسته‌ها را در یک کاسه بریزید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و سعی کنید آن را حل کنید. کمی طول می کشد اما سعی کنید با حوصله این کار را انجام دهید.

۲- بعد از حل شدن نشاسته در آب، آن را به همراه ۲ پیمانه شیر در یک قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و خوب آن را با یک ملاقه هم بزنید تا نشاسته کلوخه‌ای و گلوله‌ای نشود. در ادامه ۲ پیمانه شیر باقیمانده را به به آرامی و کم کم به قابلمه اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید.

۳- بعد از اضافه کردن باقیمانده شیر به قابلمه نوبت به اضافه کردن گلاب، شکر و هل خرد شده به مواد است. بعد از اینکه غلظت فرنی به اندازه دلخواه رسید آن را در یک کاسه زیبا بریزید و با دارچین، مغز پسته و گل محمدی خشک شده تزیین کنید.

چند نکته برای تهیه فرنی

۱- توجه کنید تا زمانی که فرنی کاملا خنک نشده در یخچال نزارید چون آب می‌اندازد.

۲- می‌توانید به جای شکر از نبات نیز استفاده کنید.

۳- هل را پوست بکنید و دانه‌های هل را جدا کنید.

منبع:اکالا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز