خبرگزاری کار ایران

بخش خصوصی نخستین محموله واکسن کرونا را وارد کشور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۹۸

شرکت کوبل دارو پس از اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو، اولین محموله واکسن کرونا بخش خصوصی را بامداد امروز وارد فرودگاه امام خمینی تهران کرد و به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد.

به گزارش خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، این محموله ۳۱۵ هزار دُز واکسن آسترازنکا است که بصورت تحت لیسانس، در شرکت R-Pharm روسیه با نام تجاری R-Covi تولید شده است و پس از انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد شد و فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن کماکان توسط این وزارتخانه انجام خواهد شد.
 
با ورود اولین محموله توسط بخش خصوصی راهخ برای سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور باز شد و، اما امید است با ادامه تلاش‌های فعالان بخش خصوصی و دولت، در آینده نزدیک مقادیر قابل توجهی از واکسن جهت رفع نیاز هموطنان تامین شد.
 
بر اساس مطالعات، تزریق دو دوز از واکسن آسترازنکا می‌تواند به میزان ۸۹% از ابتلا به کووید-۱۹ دارای علامت، پیشگیری کند. همچنین بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط آسترازنکا (۱۵ ژوئن ۲۰۲۱) این واکسن در بیماری ناشی از سویه دلتا با ۹۲% پیشگیری از ببستری یمارستانی عملکرد قابل توجهی را نشان داده است و هیچگونه مرگ ناشی از کووید-۱۹ نیز در افراد واکسینه شده با این واکسن گزارش نشده است. 
 
همچنین، پژوهش‌هایی جهت بررسی میزان ایجاد لختگی خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا انجام شده است. طبق نتایج به دست آمده از آنالیز اطلاعات بیش از ۱ میلیون فرد دریافت کننده واکسن، میزان لختگی خون در واکسن آسترازنکا و واکسن‌های mRNA (فایزر و مدرنا) یکسان و بسیار کمتر از بروز آن در افراد مبتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز