خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه لیموناد هندوانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۱۲۰

ترکیب هندوانه و لیموناد، دو نماد خوشمزه تابستان، نوشیدنی گوارایی می‌شود که لحظات گرم تابستان را در ذهنمان شگفت‌انگیز خواهد کرد. در این مطلب با طرز تهیه لیموناد هندوانه آشنا و مطمئناً عاشق عطر و طعم شیرین، ترش و میوه‌ای آن می‌شوید.

به گزارش ایلنا، هندوانه و لیموناد دو نماد خوشمزه تابستان هستند. نتیجه ترکیب این دو، نوشیدنی گوارایی می‌شود که لحظات گرم تابستان را در ذهنمان شگفت‌انگیز خواهد کرد. این نوشیدنی فصلی است و طرز تهیه آن را در ادامه می‌خوانید؛ مطمئناً عاشق عطر و طعم شیرین، ترش و میوه‌ای آن می‌شوید. 

لیموناد هندوانه مانند هر لیمونادی ترکیبی است از آبلیمو، شکر و آب؛ و فقط به یک مرحله اضافه نیاز دارد که آن‌هم افزودن هندوانه به آن است؛ هندوانه آسان‌ترین میوه برای آبگیری است، پس وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

برای درست کردن لیموناد هندوانه نیازی نیست دانه‌های هندوانه را جدا کنید یا از هندوانه بدون دانه استفاده کنید؛ صافی این کار را برای شما انجام می‌دهد و یک آبمیوه تمیز، شیرین و فوق‌العاده تازه برای شما به ارمغان می‌آورد.

از آنجا که لیموناد هندوانه حاوی مایعات زیادی است، شما می‌توانید به سادگی با انداختن اندکی هندوانه در مخلوط کن، این نوشیدنی را متنوع کنید و شکل و شمایلی مثل اسموتی به آن بدهید.

مواد لازم

۸ فنجان هندوانه که مکعبی خرد شده باشد

یک تا یک فنجان و نصفی آب‌لیموی تازه فشرده شده (۵ تا ۶ لیمو بزرگ) برای مزه‌دار کردن

یک تا یک فنجان و نصفی شکر (هنگام اضافه کردن مزه کنید)

۴ تا ۵ فنجان آب

لیمو حلقه شده برای تزئین

چند برگ نعنا برای تزئین

چند اسلایس مثلثی‌شکل از هندوانه برای تزئین

طرز تهیه لیموناد هندوانه

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۱- هندوانه را به شکل مکعب برش دهید تا حدود ۸ فنجان شود.

یک راه سریع برای مکعبی خرد کردن هندوانه: کل هندوانه را به چهار چهارم برش دهید. برای هر یک‌چهارم، گوشت میوه را به صورت توری و بدون پوست برش دهید و آن را از لایه زیرین از پوست هندوانه جدا کنید.

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۲- نیمی از مکعب‌های هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۳- آب هندوانه را از صافی ریز رد کنید تا صاف شود و دانه‌ها و تفاله آن گرفته شود. با یک قاشق تفاله را هم بزنید و آب بیشتری آزاد کنید. مکعب‌های باقیمانده را مخلوط و صاف کنید، سپس بگذارید آب هندوانه چکه کند (تفاله آن تقریباً خشک خواهد شد).

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۴- لیموها را آب بگیرید به اندازه‌ای که تقریباً نصف فنجان آب لیمو داشته باشید. ۵ یا ۶ لیمو بزرگ این مقدار آب لیمو را به شما خواهد داد. آب لیمو را از صافی رد کنید تا تفاله و دانه آن گرفته شود.

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۵- در یک پارچ، ۴ فنجان آب سرد و آب هندوانه را با یک فنجان آب لیمو و شکر ترکیب کنید. خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. در صورت لزوم، آبلیمو، شکر یا آب بیشتری به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه لیموناد هندوانه

۶- اگر نمی‌خواهید آن را بلافاصله سرو کنید می‌توانید تا ۲ روز داخل یخچال نگهداری کنید. هنگام سرو می‌توانید با برش‌های هندوانه و لیمو و یک شاخه نعنا تزئینش کنید.

طرز تهیه لیموناد هندوانه

چه طعم‌هایی با هندوانه خوب جور درمی‌آید؟

می‌توان به نوشیدنی‌هایی که با هندوانه درست می‌شوند عطر و طعم متفاوتی داد و نوشیدنی را متنوع کرد. بهترین خوراکی‌ها برای ترکیب با هندوانه شامل ریحان و نعنا، هر نوع توت و مرکبات، انار و حتی خیار است. همچنین می‌توانید کمی ادویه یا پودر فلفل دلمه‌ای به موادتان اضافه کنید.

برای قرار دادن این طعم‌ها در لیموناد کافی است میوه‌های تازه (پوست گرفته شده) را در مخلوط‌کن بریزید و با هندوانه ترکیب کنید. همچنین می‌توانید میوه‌ها و گیاهان تازه را در لیوان یا پارچ بریزید و با لیموناد هندوانه مخلوط کنید یا آنها را به عنوان چاشنی اضافه کنید.

چند تغییر ساده در طرز تهیه لیموناد هندوانه

۱- به جای شکر می‌توانید شیرین‌کننده‌های طبیعی و شربت و قند یا حتی شکر قهوه‌ای را جایگزین کنید.

۲- به جای آب نیز می‌توانید از آب گازدار استفاده کنید تا نوشیدنی‌ گازدار خانگی داشته باشید.

۳- از این دستور العمل برای انواع دیگر لیموناد (مثل خربزه و طالبی) نیز می‌توانید استفاده کنید.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز