خبرگزاری کار ایران

۴ ترفند ساده برای تمیز کردن شانه و برس موی سر

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۴۸

تمیز کردن برس مو سر بخش مهمی از بهداشت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در این مطلب با چند روش تمیز کردن انواع شانه و برس مو آشنا می‌شوید.

به گزارش ایلنا، برس مو و شانه مو از آن دسته از وسایل شخصی هستند که در طول روز با آن زیاد سر و کار داریم و همان طور که به شانه زدن موهایمان حساس هستیم باید به نظافت و شست‌وشوی برس مو خود نیز این حساسیت را نشان دهیم.

۱ - استفاده از شامپو بچه

استفاده از یک پاک کننده ملایم مثل شامپو بچه برای تمیز کردن شانه گزینه بسیار مناسبی است و کمک می‌کند تا شانه و برسی که همیشه استفاده می‌کنید پاکیزه بماند.

بهتر است قبل از شستن برس، ابتدا با استفاده از دست، موهای اضافه، شوره سر، پرز و … انباشته شده روی شانه را پاک کنید و بعد از روش زیر برای شستن شانه‌ها استفاده کنید.

یک کاسه بزرگ را از آب گرم پر کنید و شانه را در کاسه قرار بدید. چند قطره شامپو بچه روی یک مسواک تمیز بریزید و با استفاده از آن، تمام قسمت‌های شانه را تمیز کنید و در نهایت آبکشی کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. این روش برای شانه‌های پلاستیکی بسیار مناسب است.

۲- استفاده از رابینگ الکل (مخصوص ضدعفونی)

رابینگ الکل یک ضدعفونی کننده خیلی خوب است که می‌توانید برای تمیز کردن شانه‌ها از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید یک کاسه مناسب را پر از آب کنید و مقداری الکل در آن بریزید و شانه را به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول خیس کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، شانه را بشویید و با حوله خشک کنید. اجازه دهید شانه به مدت یک شب در هوای آزاد بماند تا کاملا خشک شود. بهتر است از این روش برای شانه‌های چوبی استفاده نکنید.

۳ - استفاده از سرکه سفید

سرکه حاوی ترکیبات ضدعفونی کننده طبیعی است که می‌شود به عنوان یک پاک کننده طبیعی و ساده برای تمیز شدن شانه‌ها از آن استفاده کرد. استفاده از این روش تمام آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی مو، ژل مو و تمام آلودگی‌هایی که روی شانه انباشته شده است از بین می‌رود و شانه‌هایی تمیز و ضدعفونی شده خواهید داشت.

۲ فنجان آب داغ رو فنجان سرکه سفید مخلوط کنید. آب باید به اندازه کافی داغ باشد تا اثربخشی بهتر و موثرتری داشته باشد. قسمت شانه‌ای برس مو را در کاسه قرار دهید تا آلودگی‌های انباشته شده روی شانه از بین روند. اجازه دهید شانه یک دقیقه در محلول آب گرم و سرکه باقی بماند و بعد شانه را خارج کنید و بعد شانه را به‌خوبی بشویید. با حوله خشک کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

۴ - استفاده از جوش شیرین

برای استفاده از این روش باید یک کاسه مناسب را با آب پر کنید و یک قاشق شامپو و ۲ قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم دیگر مخلوط کنید. شانه را در این ظرف قرار دهید و با استفاده از یک مسواک تمیز، تمام قسمت‌های شانه را به‌خوبی شستشو دهید تا آلودگی‌ها به طور کامل از بین برود. در نهایت شانه را با آب گرم آبکشی کنید و بعد از خشک کردن با حوله، اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

منبع:دلگرم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز