خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کشک و بادمجان اصیل ایرانی در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۰۷

کشک و بادمجان غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که می‌توانید آن را به عنوان پیش‌غذا برای رنگارنگ‌تر کردن سفره‌تان درست کنید و از آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه و چند فن خوشمزه‌تر شدن کشک و بادمجان را بخوانید.

به گزارش ایلنا، در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود، کشک هم محصول اصیل و صد درصد ایرانی است که طعمی خاص همراه با کمی شوری و ترشی به غذا می‌دهد. بادمجان به روش‌های مختلف در غذاها استفاده می‌شود، می‌توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ‌شده در غذا به کار ببرید. برای تهیه کشک و بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع روش گفته شده می‌توان استفاده کرد.

در روش سنتی از بادمجان کبابی استفاده می‌شود و می‌توان گفت که این روش رژیمی‌ و کم‌کالری‌تر خواهد بود اما بادمجان سرخ شده برای کشک و بادمجان مجلسی و برای پذیرایی مناسب‌تر است. این غذای اصیل و خوشمزه را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا برای رنگارنگ‌تر کردن سفره‌تان نیز درست کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه و چند فن خوشمزه‌تر شدن کشک و بادمجان را بخوانید.

مواد لازم برای کشک و بادمجان ( برای ۴ نفر )

بادمجان پنج عدد

پیاز بزرگ یک عدد

کشک پاستوریزه نصف پیمانه

سیر دو حبه

نعنا خشک سه قاشق غذاخوری

مغز گردوی آسیاب شده یک‌سوم پیمانه

روغن به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کشک و بادمجان اصیل ایرانی در خانه

طرز تهیه کشک و بادمجان اصیل و مجلسی

► مرحله اول

کشک و بادمجان هم مانند میرزا قاسمی از آن خوراک‌های پرطرفداری است که می‌توانید به راحتی با بادمجان خرد یا له شده در خانه به عنوان میان وعده یا وعده اصلی تهیه کنید. برای تهیه یک کشک و بادمجان خوشمزه بعد از آن که بادمجان‌ها را خوب شستید، آن‌ها را پوست بگیرید سپس به صورت طولی از وسط نصف کنید.

برای آن که تلخی بادمجان از بین برود بعد از خرد کردن آن‌ها را بشویید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید

► مرحله دوم

برای آن که تلخی بادمجان از بین برود بعد از خرد کردن آن‌ها را بشویید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید و به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را کنار بگذارید؛ سپس آن‌ها را خشک کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید، بعد از سرخ شدن با استفاده از کاغذ روغن‌گیر، چربی اضافه آن را بگیرید. شما همچنین می‌توانید برای تهیه این خوراک خوشمزه از بادمجان کبابی نیز استفاده کنید.

► مرحله سوم

نعنای خشک را ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا خیس بخورد؛ سپس آن را درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید. یک قاشق از نعنا را برای تزئین روی کشک و بادمجان جدا کنید و کنار بگذارید. دقت داشته باشید که نعنا به سرعت تلخ می‌شود، پس فقط کمی آن را تفت دهید تا گرم شود. پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید.

► مرحله چهارم

هنگامی که پیاز شروع به سرخ شدن کرد، سیر رنده شده یا خرد شده را به آن اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت بدهید تا طلایی شود. بادمجان‌ها را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرده و با حرارت ملایم به تفت دادن ادامه دهید، در همین حین با یک قاشق چوبی یا گوشت‌کوب بادمجان‌ها را له کنید.

► مرحله آخر

نعنا داغ و گردوی آسیاب شده را نیز به این ترکیب اضافه کنید. کشک را با یک‌چهارم لیوان آب سرد مخلوط کرده، درون ترکیب بادمجان و پیاز بریزید و کمی تفت دهید تا آب اضافی آن بخار شود. کشک و بادمجان شما حاضر است آن را به ظرف سروتان منتقل کنید و رویش را با پیاز داغ، نعنا داغ، کشک و گردو تزئین کنید.

منبع:کتاب کاله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز