خبرگزاری کار ایران

جزییات وام اشتغال «مددجویان» چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۴۵

در حالی اعلام شده که به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) وام ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که هیچ جزئیات دیگری اعلام نشده است.

به گزارش تجارت نیوز؛ رئیس کمیته امداد خمینی اعلام کرده که وام اشتغال مددجویان کمیته امداد که سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود، امسال افزایش یافته و به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است اما این مقام مسئول جزئیات دیگری از نحوه پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام نکرده است.آنگونه که برخی از خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند، وام اشتغال مددجویان کمیته امداد سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده و اولویت دریافت این وام با زنان سرپرست خانوار بوده است.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد این وام توسط چند بانک پرداخت شده است. اما شرایطی که گفته شده این است که مدت بازپرداخت این وام، ۷ ساله است. نرخ کارمزد این وام ۴ درصد و قرض‌الحسنه محسوب می‌شود.

اولویت دریافت وام اشتغال با زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد حضرت امام است.

همچنین براساس قانون سال گذشته، مددجویان باید طرح اشتغال خود را به کمیته امداد ارائه کنند و کمیته امداد طرح اشتغال این افراد را تایید کند. همچنین افراد سال گذشته برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی اشتغال، یک برگه چک نیاز داشته‌اند و حداقل یک نفر ضامن. اما با توجه به دو برابر شدن رقم وام اشتغال مددجویان کمیته امداد، مشخص نیست که آیا شرایط ضامن هم تغییر کرده است یا نه.

افراد متقاضی باید برای دریافت وام حتما از سوی کمیته امداد به بانک معرفی شوند. همچنین متقاضیان و ضامن نباید سابقه چک برگشتی داشته باشند.

گفتنی است که این شرایط دریافت وام  اشتغال مربوط به سال ۹۹ بوده و باید منتظر ماند تا کمیته امداد و بانک‌ها، شرایط جدید دریافت وام را اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز