خبرگزاری کار ایران

حال و هوای کافه در خانه؛ اسموتی هلو و انبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۹۷۴

این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید.

به گزارش ایلنا، این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید و با ایجاد یک گوشه دنج و آرام با سلیقه و خواسته خانواده، وقت‌گذرانی در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های دنیا تبدیل کنید.

حال و هوای کافه در خانه؛ اسموتی هلو و انبه

اگر عاشق قهوه و هر نوع نوشیدنی هستید به احتمال زیاد عاشق کافه هم هستید، در این سری از مطالب آشپزی سعی می‌کنیم طرز تهیه کلیه دسر‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در منزل یا محل کارتان مانند یک باریستا این دسر‌ها و نوشیدنی‌ها را تهیه کنید.

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع نوشیدنی، آن هم با اسم‌های عجیب. در اغلب موارد هم نتیجه سفارشمان مطابق با ذائقه ما نیست. در این مطلب روش تهیه خانگی اسموتی انبه و موز آموزش داده شده است.

در یک عصر تابستانی هیچ چیز گواراتر از یک اسموتی خنک و مقوی نیست شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اسموتی چیست؟ اسموتی نوشیدنی غلیظی است که از مخلوط میوه و سبزیجات خام با یکدیگر و با آب، یخ، شیر یا سایر محصولات لبنی و همینطور شیرین‌کننده‌ها تهیه می‌شود. در تهیه اسموتی کم کالری یا رژیمی معمولا از شکر یا سایر شیرین کننده ها استفاده نمی شود و فقط از آب و یخ ، میوه ها و سبزیجات کم کالری و شیر کم چرب استفاده می‌شود. برخی اسموتی‌ها کالری بیشتری دارند و مناسب افراد لاغر یا ورزشکاران هستند در حالی که بعضی از اسموتی‌ها از میوه‌ها و سبزیجات کم کالری تشکیل شده‌اند و برای تمام افراد (حتی افرادی که اضافه وزن دارند) مناسب است.

حال و هوای کافه در خانه؛ اسموتی هلو و انبه

مواد لازم

هلوی پوست کنده و خرد شده: ۱ پیمانه

یخ یا پوره یخ ۲ تا ۳ کیوب

انبه خرد شده: ۱/۲ پیمانه

شکر یا عسل: ۲ قاشق چایخوری

آب انبه صنعتی: ۱/۴ پیمانه

موز: ۱/۲ یک عدد

طرز تهیه

به جای آب انبه می‌توان از آب هلو یا آب استفاده کرد. می توانید انبه و هلو را به شکل فریز شده استفاده کنید. میوه‌های اضافه‌ای که در یخچال می‌ماند و کمی نرم می‌شود را خرد کنید و در نایلون تمیز در فریزر نگهداری کنید این میوه‌ها برای تهیه اسموتی بسیار مناسب هستند.

حال و هوای کافه در خانه؛ اسموتی هلو و انبه

اگر از میوه های یخ زده استفاده کنید اسموتی غلیظ تر و کشدارتر خواهد شد. اگر میوه‌ها فریز نیستند از یخ بیشتری استفاده نمایید. میوه‌های خرد شده را در مخلوط کن بریزید. آب انبه (آب هلو یا آب معمولی کاملا خنک) را اضافه نمایید.

شکر یا عسل و یخ را نیز اضافه کنید. مواد را با درجه زیاد مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. اسموتی باید غلیظ و کشدار باشد ولی تا حدی که به راحتی با نی قابل خوردن باشد.

بعد از حدود ۳ تا ۵ دقیقه (زمان به قدرت مخلوط کن بستگی دارد) اسموتی هلو و انبه آماده سرو است. اسموتی را در لیوان بریزید و سرو کنید می‌توانید از لیوان‌های بلند استفاده کنید یا از لیوانهای کوتاه فانتزی بهره گیرید.

حال و هوای کافه در خانه؛ اسموتی هلو و انبه

این اسموتی خنک و گوارا برای میان وعده یا بعد از کار و و فعالیت حسابی دلچسب است.

کالری کل این مقدار اسموتی هلو و انبه ۱۹۲ کالری است پس می‌بینید که کالری آن از یک تکه کیک ساده و رژیمی نیز کمتر است و زیر ۲۰۰ کالری دارد پس بنابراین حتی افرادی که رژیم غذایی و لاغری دارند نیز می‌توانند به اندازه ۱ لیوان کوچک از این اسموتی را به عنوان میان وعده میل نمایند.


منبع: برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز