خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه لواشک سیب

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۱۷۸

لواشک یکی از خوشمزه‌ترین انواع تنقلات است که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه لواشک سیب با ساده‌ترین روش آشنا کنیم.

به گزارش ایلنا، لواشک را می‌توانید با انواع میوه نظیر آلو و کیوی و سیب درست کنید. لواشک سیب از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارین نوع لواشک است. اگر شما هم ترجیح می‌دهید لواشکی کاملا سالم و بهداشتی بخورید همراه ما باشید و با استفاده از آموزش طرز تهیه لواشک سیب خودتان برای تهیه لواشکی سالم دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه لواشک سیب

سیب (ترش یا شیرین یا مخلوط) به میزان لازم اگر بخواهید لواشک ترش داشته باشید باید از سیب ترش و اگر بخواهید لواشک شیرین داشته باشید باید از سیب‌های رسیده و شیرین استفاده کنید.

استفاده از ترکیب سیب ترش و شیرین نیز لواشک ملس خواهد داد.

شکر یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه لواشک سیب

برای تهیه این نوع لواشک ابتدا سیب‌ها را با دقت بشویید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید یا بیشتر خرد کنید.

چوب و دانه سیب‌ها را بگیرید و با پوست ۳ ساعت در قابلمه‌ای با یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری شکر حرارت دهید. توجه کنید که حرارت اجاق ملایم باشد.

در مرحله بعد، سیب‌های پخته شده را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شوند.

حالا آن‌ها را از یک آبکش عبور دهید و یا به کمک گوشت کوب برقی و یا مخلوط کن سیب‌ها را به صورت پوره درآورید.

مایه صاف شده را دوباره ۲۰ دقیقه حرارت دهید و صبر کنید تا غلیظ شود، به طوری که هنگام حباب زدن، مقداری از مایه به بیرون پرتاب شود. در این حالت، دیگر مایه لواشک سیب به غلظت مناسب رسیده است و می‌توانید آن را از روی اجاق بردارید و در سینی فلزی پهن کنید.

یک تا ۲ هفته مایه لواشک پهن شده را در فضای باز قرار دهید و بگذارید خشک و آماده شود.

در صورتی که بخواهید لواشک ترش داشته باشید باید از سیب ترش و در صورتی که بخواهید لواشک شیرین داشته باشید باید از سیب‌های رسیده و شیرین استفاده کنید. استفاده از ترکیب سیب ترش و شیرین نیز لواشک ملس خواهد داد.

طرز تهیه لواشک سیب

نکات مهم برای تهیه لواشک سیب در خانه

۱- وقتی مایه صاف شده را در سینی پهن می‌کنید، توجه داشته باشید که لایه‌ای ضخیم نباشد زیرا در این صورت احتمال کپک‌زدگی آن در طول مدت خشک‌شدن بالا خواهد رفت.

۲- سینی‌ که برای پهن کردن مایه لواشک استفاده می‌کنید، خوب بشویید زیرا وجود آلودگی در سینی، زمینه کپک زدن مایه را فراهم می کند. البته در برخی مناطق کشور، مایه لواشک را روی سفره ای تمیز که از قبل روی آن را چرب کرده اند، می ریزند تا جداکردن لواشک به دست آمده از آن راحت تر باشد.

۳- اگر طعم ترش را برای لواشک بیشتر می پسندید، می توانید در مایه لواشک میوه هایی که کمی شیرین تر هستند، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه بریزید.

۴- بهتر است در روزهای ابتدایی پهن کردن لواشک، آن را در فضای باز یا در مقابل نور آفتاب قرار دهید و در هفته دوم آن را در اتاق بگذارید تا کامل خشک شود.

منبع:همشهری آنلاین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز