خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه ماست موسیر خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۱۷۵

طرز تهیه ماست موسیر خانگی به علاوه چند خاصیت بی‌نظیر موسیر برای سلامت بدن را در ادامه این مطلب بخوانید.

به گزارش ایلنا، ماست موسیر یکی از قدیمی‌ترین انواع دیپ در دنیاست. ماست موسیر را با انواع غذا و پلو و البته انواع چیپس می‌توانید میل کنید. خواص ماست موسیر و البته موسیر تازه و خشک هم برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن بی‌نظیر است. طرز تهیه ماست موسیر خانگی به علاوه چند خاصیت بی‌نظیر موسیر برای سلامت بدن را در ادامه این مطلب بخوانید.

مواد لازم

ماست: یک کیلوگرم

موسیر: ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

طرز تهیه ماست موسیر در خانه

► مرحله اول

برای درست کردن ماست موسیر خانگی ابتدا باید موسیرها را در آب خیس کنید. بهتر است موسیرها را به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید و سپس آبکش کنید. قسمت سیاه و سفت موسیرها را با چاقو جدا کنید و موسیرها را به اندازه دلخواه با چاقو یا در غذاساز خرد کنید.

► مرحله دوم

یک پارچه نخی نازک و تمیز را روی یک قابلمه بیندازید و ماست را در آن بریزید. پارچه را به صورت کیسه گره بزنید و با همان ظرف به مدت ۵ ساعت در یخچال بگذارید تا آب اضافی ماست گرفته شده و تبدیل به ماست چکیده شود.

► مرحله سوم

وقتی ماست آماده شده موسیرها را با ماست مخلوط کنید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. ماست و موسیر را چند ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی مزه‌دار شود. موقع سرو در صورت تمایل مقداری شوید تازه را ساطوری خرد کنید و به ماست موسیر اضافه کنید.

ماست موسیر را در کنار انواع غذا به صورت دیش ساید یا به عنوان دیپ با انواع سبزیجات و خوراکی‌ها از استیک گرفته تا انواع چیپس سیب زمینی و ترتیلا و ذرت می‌توانید سرو کنید.

طرز تهیه ماست موسیر خانگی

چند خاصیت بی‌نظیر موسیر برای سلامت بدن

۱- موسیر تازه یا خشک یک آنتی‌بیوتیک قوی برای مبارزه با عفونت‌هاست. موسیر را هم به صورت خام، هم ماست موسیر و هم در انواع ترشی به خصوص ترشی موسیر می‌توانید استفاده کنید.

۲- موسیر تازه و خشک سرشار از ویتامین C و ویتامین A است، همان ویتامین‌های ضروی که سیستم ایمنی بدن را با مبارزه با انواع ویروس‌های کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا تقویت می‌کند.

۳- موسیر تازه و خشک سرشار از پتایسیم، فسفر، فیبر، اسید فولیک، کلسیم، زینک، پروتئین و آهن است. اگر گیاهخوار هستید می‌توانید روی موسیر برای تامین املاح معدنی مورد نیاز بدن حساب کنید.

۴- موسیر برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان بسیار مفید است.

۵- اگر برای هضم غذا مشکل دارید ماست موسیر یک ماده غذایی عالی برای هضم غذا و رفع مشکلات گوارشی است.

۶- موسیر سرشار از آلیسین است، یک ماه موثر برای کاهش کلسترول بد خون که تولید آنزیم ردوکتاز را در کبد کنترل می‌کند. ردوکتاز همان آنزیمی است که کلسترول تولید می‌کند. به این ترتیب موسیر می‌تواند هم در بهبود عملکرد کبد موثر باشد و هم خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخرگ کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

۷- موسیر در واقع یک ماده غذایی مابین سیر و پیاز است و جالب است بدانید که خواص غذایی هم سیر و هم پیاز را در خود جا داده است. موسیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خطر بروز سرطان ریه، سرطان دهان، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

۸- مس و آهن موجود در سیر با تحریک تولید گلبول‌های قرمز خون روند گردش جریان خون را اصلاح و بهبود می‌بخشد.

۹- اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید موسیر بخورید. همان‌طور که گفتیم موسیر سرشار از پتاسیم و البته آلیسین است. پتاسیم دیواره رگ‌های قلب را برای گردش بهتر جریان خون تقویت می‌کند. با گردش بهتر جریان خون خطر سکته مغزی و قلبی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش پیدا می‌کند.

۱۰- موسیر سطح قند خون را تنظیم و آن را کنترل می‌کند پس اگر مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت نوع دو هستید حتما موسیر را در برنامه غذایی روزانه خود جا دهید.

۱۱- موسیر سرشار از اسید فولیک و سایر املاح معدنی و ویتامین‌هاست. این مواد مفید به آزادکردن گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز کمک می‌کنند. آزادشدن این ماده به پایین نگه‌داشتن استرس و کنترل سطح هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند و باعث بهبود روند خواب می‌شود. اگر اختلال خواب دارید حتما موسیر را با ماست بخورید.

۱۲- موسیر یک ماده عالی برای لاغری و کاهش وزن است. ترکیبات موجود در موسیر با چربی‌سوزی و آزاد کردن چربی‌ها باعث تسریع روند لاغری و کاهش وزن می‌شود.

منبع:okcs

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز