خبرگزاری کار ایران

آثار مشهوری که در سطل‌های زباله پیدا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۴۲

در ادامه به چند مورد از آثار هنری گران قیمتی که سر از سطل زباله یا گوشه خیابان درآوردند اشاره می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، در روز‌های گذشته خبر پیدا شدن نقاشی‌های رنگ روغن ۳۵۰ ساله با ارزش چندین میلیون دلاری در زباله دان محل استراحت مردی در آلمان خبرساز شده است. یکی از این دو نقاشی «پرتره یک پسر» اثر «ساموئل ون هوگستراتن» شاگرد ارشد «رامبرانت» است. تابلوی دیگر با عنوان «خنده خودنگاره»، در سال ۱۶۶۵ توسط هنرمند ایتالیایی «پیترو بلوتی» خلق شده است.

روز جمعه پلیس کلن عکس‌هایی از این دو اثر گران بها را در رسانه‌ها منتشر کرد و پرسید: «چه کسی این نقاشی‌های نشان داده شده را می‌شناسد یا می‌داند که چگونه آن‌ها از سطل زباله سر درآورده اند؟» در ادامه به چند مورد دیگر از این آثار هنری اشاره می‌کنیم.

۹ میلیارد در سطل زباله

اواخر نوامبر سال پیش، یک بازرگان آلمانی، تابلوی نقاشی سوررئال ارزشمندی از ایو تانگی، نقاش فرانسوی را به طور اتفاقی در فرودگاه دوسلدورف جا گذاشته بود و پلیس آلمان آن را در یک سطل زباله نزدیک فرودگاه، کشف کرد. ارزش این تابلوی نقاشی ۲۸۰ هزار یورو برآورد شده بود.

خرید تابلوی ۵۰ میلیون دلاری به ۵ دلار

«تری هورتون» در دهه ۹۰ قرن پیش از یک مغازه سمساری تابلویی به قیمت پنج دلار خرید، ولی خیلی زود یک نفر به او گفت که این اثر شبیه آثار «جکسون پولاک» است و مشخص شد که حدس آن‌ها درست بوده و پس از بررسی‌های انجام شده، قیمت این تابلو ۵۰ میلیون دلار برآورد شد.

تابلوی هنری گران قیمت در خیابان

«الیزابت جیبسون» در خیابانی در منهتن نیویورک قدم می‌زد که ناگهان با تابلوی خوش رنگی مواجه شد که در کنار مقداری زباله افتاده بود. الیزابت، تابلو را که به نظرش زیبا می‌رسید برداشت و به خانه اش برد. پس از چندی مشخص شد این تابلو به یک نقاش مکزیکی به نام «رافینو تامایو» تعلق دارد و قیمت آن حدود یک میلیون دلار است.

منبع: روزنامه خراسان 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز