خبرگزاری کار ایران

موهیتو طالبی، نوشیدنی خنک برای پذیرایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۳۲۰

موهیتو طالبی یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خنک و مناسب فصل گرماست که بدون شک از نوشیدن آن لذت خواهید برد.

به گزارش ایلنا، موهیتو طالبی یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خنک و مناسب فصل گرماست که بدون شک از نوشیدن آن لذت خواهید برد. اما اینبار نوبت موهیتو طالبی است. ترکیب طعم نعنا و لیمو با طالبی واقعا فوق‌العاده است.

اما جالبترین نکته در مورد موهیتو طالبی این هست که این نوشیدنی می‌تواند به جای لیوان داخل پوست طالبی هم سرو شود. این موضوع علاوه بر این که ظاهر این نوشیدنی را خاص و هیجان‌انگیز جلوه می‌دهد، باعث می‌شود طعم طالبی بیشتر در موهیتو احساس شود و جالب این که هر چه بیشتر به ته ظرف نزدیک شوید این طعم جالبتر و محسوس‌تر می‌شود! این را هم نباید فراموش کرد که این یک رسپی اسپانیایی است. نوشیدنی‌های اسپانیایی واقعاً بی‌نظیر هستند. پس به هیچ وجه از امتحان کردن موهیتو طالبی غافل نشوید. مخصوصاً که تهیه آن هم خیلی آسان است.

موهیتو طالبی، نوشیدنی خنک برای پذیرایی

مواد لازم

  • طالبی ۱ عدد

  • آب خنک ۲ پیمانه

  • لیمو ترش ۴ عدد

  • شکر ۴ قاشق غذاخوری

  • برگ نعنا به تعداد کافی

  • یخ قالبی به دلخواه

طرز تهیه

اول از همه طالبی را از وسط نصف کنید. تا جایی که می‌توانید برش را صاف و تمیز انجام دهید (همچنین سعی کنید از طالبی استفاده کنید که شکل زیبا و متقارنی داشته باشد). تخم‌های طالبی را خارج کنید. با استفاده از اسکوپ‌ساز تا جایی که می‌توانید از طالبی اسکوپ بردارید و توپ‌های طالبی را در ظرفی کنار بگذارید.

حال با قاشق بخش‌هایی از طالبی را که داخل پوست باقی مانده خارج کنید. مراقب باشید پوست را زیاد نازک نکنید. بهتر است پوست طالبی تا جای ممکن ضخیم باشد تا موهیتو ا آن به بیرون نشت نکند. کف پوست طالبی با چاقو یک برش صاف بزنید تا کاسه شما ثبات پیدا کند و خوب روی بشقاب بایستد، درست مثل یک کاسه واقعی. این کار را برای هر دو نصف طالبی انجام دهید.

موهیتو طالبی، نوشیدنی خنک برای پذیرایی

شکر را همراه با چند برگ نعنا داخل آسیاب بریزید و بکوبید. سپس آن را به دو نیم تقسیم کنید و در پوست‌های طالبی خالی شده بریزید. داخل هر کدام دو سه قالب یخ کوچک و یک لیوان آب خنک بریزید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود.

حال، داخل هر کاسه چند عدد از توپ‌های طالبی که قبلاً با اسکوپ‌ساز درست کردید بریزید. سپس آب لیمو‌ها رابه تدریج داخل کاسه‌ها بریزید تا به طعم دلخواه شما برسد. باقی لیمو‌ترش‌ها را حلقه کنید و برای تزیین روی موهیتو بریزید. همچنین می‌توانید از چند برگ نعنا برای تزیین موهیتو طالبی استفاده کنید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز