خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات اشتغال به والدین دارای چندقلو

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۷۶۱

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در خصوص اعطای تسهیلات به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، گفت: اگر سرپرست خانواده درآمدی نداشته باشد، تسهیلاتی تحت عنوان اشتغال به او تعلق می‌گیرد.

اشرف عسگری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اخیرا حمایت سازمان بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو بوده است، اظهار کرد: این حمایت‌ها عموما شامل خانوارهایی می‌شود که فرزندانشان بیش از دو قلو باشند، باتوجه به کمبود اعتبار، آخرین دستورالعمل حمایتی مربوط به خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا تغییر یافته و مدتی است که این دستورالعمل ثابت ماند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اخیرا خانواده‌های دارای فرزند دوقلو نیز می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند، اما در حال حاضر کمکی به آنان صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت‌ از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، تنها مربوط به افراد تحت پوشش بهزیستی نیست، افزود: این حمایت‌ها شامل دیگر افراد نیز شامل می‌شود، لازم به ذکر است اگر شرایط اقتصادی خانواده‌ها مناسب نباشد، حمایت‌های مادی از این خانواده‌ها صورت می‌گیرد و تمام ارزیابی‌ها برای سنجش توانایی مالی افراد انجام می‌شود.

عسگری در خصوص میزان حمایت‌های مالی از خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو به بالا، توضیح داد: میزان حقوق ماهیانه به افراد دارای فرزند سه‌قلو، ۳۵۰ تومان و چهارقلو ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند است، طبق دستورالعمل جدید، علاوه بر فرزندان، پدر و مادران نیز تحت حمایت قرار می‌گیرند و علاوه بر فرزندان، والدین نیز همان میزان مستمری را دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از حمایت‌ها از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، توزیع شیر خشک بود که این مسئله به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است و خانواده‌ها باید از آن محل پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: اگر سرپرست خانواده دارای فرزند سه قلو به بالا درآمدی نداشته باشد، تسهیلاتی تحت عنوان اشتغال به او تعلق می‌گیرد، البته میزان تسهیلات، بستگی به طرح اشتغال سرپرست خانواده دارد.

عسگری در خصوص بیماری فرزندان چندقلو، توضیح داد: اگر فرزند شامل حال دریافت خدمات توانبخشی و بیماری‌های ژنتیکی باشد، به حوزه‌های توانبخشی و ژنتیک برای دریافت مشاوره معرفی می‌شود و اگر مبتلا به دیگر بیماری‌ها باشد، خدمات موردی را دریافت می‌کند.

 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری مدت زمان دریافت خدمات ویژه چندقلوها را منوط به تشخیص مددکاران عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که تمکن مالی داشته باشند شامل حال دریافت خدمات نمی‌شوند، اگر فرزندان نیز بیمار باشند، خدمات مربوطه تا مدت زمانی است که خانواده‌ تحت پوشش سازمان بهزیستی و نیازمند دریافت کمک باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز