خبرگزاری کار ایران

چطور لباس هایمان را بدون اتو، صاف و بی چروک نگه داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۸۴

نظرسنجی‌ها نشان داده نظر‌ها درباره‌ی اتو کردن بسیار متفاوت است و برای بسیاری اتو کردن کمترین محبوبیت را بین تمام کار‌های خانه دارد.

به گزارش ایلنا،نظرسنجی‌ها نشان داده نظر‌ها درباره‌ی اتو کردن بسیار متفاوت است – برای بسیاری اتو کردن کمترین محبوبیت را بین تمام کار‌های خانه دارد.

گرچه برخی ذات تکرارشونده‌ی اتو کردن را درمانگر می‌دانند، اما برای بسیاری هم کار بسیار خسته کننده‌ای است.

اما اگر راهی بود که این کار را راحت‌تر می‌کرد یا حتی به کلی از آن خلاص مان می‌کرد چه؟

یکی از کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک ترفندی به کار می‌برد که با آن می‌توان لباس‌ها را بدون چین و چروک نگه داشت و در عین، نهایت استفاده را از فضا کرد.

علاوه بر استفاده از ترفند‌های این کاربر که کمک می‌کند لباس هایتان را بی هیچ دردسری صاف و بی چین و چروک نگه دارید، می‌توانید از این روش‌ها هم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

همه چیز از چرخه شستشو آغاز می‌شود

مهم‌تر از هر چیزی این است که ماشین لباسشویی را کامل پُر نکنید.

وقتی مقدار لباس‌های داخل لباسشویی بیش از اندازه باشد، فرآیند شستشو و آبکشی برای لباسشویی دشوارتر می‌شود و در نتیجه، لباس‌ها و ملحفه چروک‌تر می‌شوند.

یک نکته‌ی مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید خودداری از استفاده از قابلیت خشک کن یا برنامه‌هایی است که با سرعت بیش از اندازه کار می‌کنند، چون این مسأله هم احتمال چروک شدن را بالا می‌برد. ۶۰۰ دور در دقیقه برای از بین بردن ۳۰ تا ۴۰ درصد رطوبت کفایت می‌کند، که این مقدار برای لباسی و ملحفه‌ای که قرار است در نهایت با هوا خوردن خشک شوند، از کافی هم بیشتر است.

در آخر اینکه استفاده از نرم کننده لباس را فراموش نکنید، چون الیاف پارچه را نرم و در نتیجه چین و چروک‌ها را کمتر می‌کند.

اما حواس تان باشد که همان قدری نرم کننده بریزید که روی بسته‌ی آن عنوان شده است.

از دستگاه خشک کن با احتیاط استفاده کنید

حتماً یک برنامه‌ی خشک کن ملایم با یک دمای پایین انتخاب کنید که لباس هایتان را بیش از حد خشک نکند – دما‌های بالا و خشک کردن بیش از اندازه، از بدترین عوامل چین و چروک هستند.

قرار نیست لباس‌ها و ملحفه از خشک کن آنقدر خیس بیرون بیایند که آب از آن‌ها بچکد، اما بسیار بهتر است که کمی رطوبت داشته باشند.

دستگاه خشک کن را هم بیش از حد پر کنید، چون این کار باعث انباشته شدن لباس‌ها روی هم و در نتیجه، بیشتر چروک شدن آن‌ها می‌شود.

لباس‌ها را فکر شده برای خشک کردن آویزان کنید

اگر می‌خواهید لباس‌های شسته شده را آویزان کنید تا خشک شوند، باید آن‌ها را بلافاصله بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی آویزان کنید.

اگر لباس‌ها داخل لباسشویی بمانند و خشک شوند، نتیجه چیزی جز چروک شدن آن‌ها نخواهد بود – البته لازم به گفتن هم نیست که این کار احتمالاً باعث بو گرفتن لباس‌ها بر اثر رطوبت هم می‌شود.

قبل از آویزان کردن ملحفه، حتماً آن‌ها را خوب تکان دهید و تا جایی که می‌شود صاف شان کنید تا خوب و یکدست خشک شوند.

برای آنکه چوب رختی روی لباس‌ها رد نیندازد، می‌توانید لباس‌ها را از درزهایشان آویزان کنید.

شلوار‌ها و دامن‌ها را از کمر و پیراهن‌ها و تیشرت‌ها را به طرف پایین آویزان کنید. پولیور‌ها را حتماً صاف پهن کنید تا خوب خشک شوند.

وقتی لباس‌ها به اندازه‌ی کافی روی بند رخت ماندند، دیگر آن‌ها را روی بند نگه ندارید، درغیر اینصورت سفت و سخت می‌شوند.

منبع:روزیاتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز